Ha koll på leksakerna
En påminnelse om hur viktigt det är att ha koll på leksakerna. Det här spydde Zeb upp idag. Får vara med matte i badrummet ibland och den har suttit på en vippa bland andra 
Ja, väldigt viktigt!
Tänk på att aldrig lämna plastpåsar med handtag framme som de kan fastna i. Eller leksaker med snören som de kan fastna i.
Inte bara risk att fastna i handtagen. Kanske som Cain tycker att påsar ska tuggas på.
Usch ja, det här med riskerna med olika slags leksaker är många kattägare allt för omedvetna om (eller om de inte bryr sig?)…
Snören, hårsnoddar, garn och annat kan innebära livsfara för katten.
Många hävdar att de har koll t.ex. när katten leker med hårsnoddar. Lätt att säga, men sedan ringer mobilen och det händer saker…
Jag tycker att man ska försöka "värdera" olika leksaker: vilka kan katten leka med på egen tass, och vilka behöver matte/husse lägga undan direkt efter att de har lekt med sin katt.
Jag ser också att många låter riktigt trasiga kattleksaker ligga framme, trots att katten då riskerar att äta stoppning etc.
Även på katthem har jag sett problem med trasiga respektive olämpliga kattleksaker. Trots att regler ofta finns.
Utbudet är enormt när det gäller kattleksaker, men det innebär inte att alla kattleksaker är säkra och bra….
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.