KKS-auktionen online
Hej!
KKS har sedan flera år haft en sida på hemsidan som varit en "konstauktion" där du under en period kunnat bjuda på olika objekt där vinnande bud bidrar till KKS nödställda katter. Numera kommer även andra objekt att auktioneras ut.
Efter en del om samt även men är den nu online igen och kommer så vara under längre tid framöver och nya objekt uppdateras veckovis. Välkommen in och kika, kanske lägga bud, varför inte som julklapp.
Oh, vad fina tavlor. Synd att jag har så lite pengar.
Måste äntligen hitta en milljonär!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så fina tavlor! Hoppas ni får in mycke pengar för dom!
Åh,de gråa tavlorna me tecknadfe katterna..VILL HA! men har oxå ont om pengar nu:(

Å vad mycket vackra tavlor!! Fina "vill-ha"-tavlor! Är utropspris=utgångspris? Dvs det minsta man kan bjuda…helst över då?
jag kan inget om auktioner =( har aldrig bjudit på en förut =( jag följde bara med mamma för att få käka korv! =)
Fast även ögonen ni lagt in i menyn gillade jag starkt!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#4 Yepp, utropspriset är utgångspriset. Fick reda på av Susanne som uppdaterat auktionen att buden som läggs räknas inte innan utan den första omgången gäller buden mellan 3-10/10 och sedan vecka för vecka. Då har man d v s några dagar på sig att förbereda sig.

Å Morgan förklara det där en gång till för en gammal käring som fattar nada… 
Jag har i alla fall lagt ett bud…så får jag se vad som händer…om någon lägger över…om jag får chans igen att buda över…

#6 Ansåg väl jag var tydlig. Bud kan läggas inom den period som står utsatt över de alster som finns i auktionen, d v s första perioden 3-10/10 sedan veckovis därefter.

Tack! 
Vilka fina tavlor! Objekt 7-17 är en Holländsk konstnär som gjort enormt fina kattmålningar. Vad glad jag blev att finna en tavla av henne hos er på KKS. :) Hon var verksam på 1800-talet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Håller med. Väldigt fina tavlor. Hoppas att ni får alla sålda!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ups, skulle inte skrivit som jag gjorde i #7, Susanne ändrat så man redan nu kan lägga bud på alla alster som finns i auktionen men att de har ju olika sluttid, d v s kan man redan nu lägga bud på alster som har sluttid i december månad.
Ja, det blir nog lättare så för alla.
Nu har jag uppdaterat med alla objekt som vi har inne just nu. Kolla in de fina hantverksakerna som målats och skänkts av en kattälskare.
Har du något att skänka som kan säljas på KKS-auktion?

Ja det var många fler vackra saker att sukta över!! Speciellt bilden med katten och garnnystan och stickor…hoppas ingen i pysselkatter.ifokus ser den innan jag köpt den!! 
Finns där intresse för handarbeten på auktion??? Typ stickade tröjor/virkade gardiner och sånt? Vet ej om det finns efterfrågan på det…
Simson
Jag vet inte heller om det finns efterfrågan på det. Men vi kanske kan pröva?
Du och alla andra kan maila mig på susanne@kks.nu

#14 Mailat dig med bilder… 

Nu har jag i alla fall betalt för min tavla! Härligt! Ännu ett bra ställe att göra av med pengar på utöver alla katter… 

#16 Tass för ditt bud, vad var det för tavla du vann?

Den med grabben och de två katterna. Grabben är så lika min älskade granne som alltid var hos mig och Indy förra sommaren. Grabben är allergisk mot katter och fick andnöd varje besök men han kom hela tiden tillbaka ändå. Nu kan jag minnas honom.

Aha, den är väldigt fin. Tycker även (ja allt är fint) nummer objekt 7-15, 7-16 resp objekt 7-04, 7-05 samt 7-06 är vackra, funderar själv på att lägga ett bud på en av dem.
Kör ni och Tradera fortfarande välgörenhetsauktioner ihop, liksom? Tänkte auktionera ut ett par av mina leksaker från det jag var liten….Äkta 50 talsprylar… En trähäst på hjul och en >dockvagn!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

De är vackra de bilderna! 4an lär du få slåss om…
Puttar upp min förfrågan….

#20 Visst gör vi det, då och då lägger olika personer upp olika alster som de auktionerar ut och vinnande bud (samt ibland även fraktkostnad) tillfaller KKS katter, de betalar d v s in på KKS pg och att vi sedan meddelar auktionsläggaren att den är betald och alstret kan skickas iväg. Ibland ligger det ett större antal alster ute, ibland inget. Man kan dock finna auktionerna till KKS via denna länk
Ok, då ska jag upp på magasinet och ta kort på dem….

Vilken strid det är om vissa objekt!! Kul att se! 

#25 Visst är det roligt att stort flertal personer lagt samt lägger bud på alsterna som i sin tur hjälper katterna 
Flera alster uppdateras varteftersom.
Morgan

Såg nu att Susanne lagt upp ytterligare några alster i auktionen.

7-17 är det riktig fight om! =)
Puuh!
Nu har jag lagt upp ännu fler auktioner!
Skicka gärna länken vidare till "alla ni känner" så det blir mycket bud och pengar till katterna. http://www.kks.nu/konstauktion/index.html
Jag har fler alster att lägga in och igår fick jag mail från en som hade fler saker att skänka 

En kreativ kvinna utanför Göteborg har skapat 3 störtsnygga keramikkatter som senare ska upp i auktionen, minimumpris 500 spänn och de kommer gå för mer.
Har du eller känner någon som har alster som kan säljas i auktionen så tveka inte att höra av dig. Tass på föand!

min mamma känner några konstnärer här på österlen. skulle kanske fråga om hon kunde fråga, eller om jag gör de själv, ifall någon av dom skulle kunna tänka sig att skänka något konstverk till en sån här auktion….
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag har sett dessa keramikkatter live, och kan verkligen intyga att de är supersnygga!!! Så när de kommer upp på auktionen gäller det att ligga på och lägga ett bra bud!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#31 KKS-Lisbeth och jag var ju i kattärenden i Skåne igår. När man kör på landsbygden så himla mycket hantverkare det finns skyltat utmed vägen. Tänk om alla dessa hade tillverkat något eller några alster som skulle kunna säljas för hemlösa/nödställda katter, vilket hjälp det hade varit.
Du eller din mamma får mer än gärna höra med din mammas bekanta som är konstnärer om de skulle vilja bidra med alster till KKS-auktionen eller som KKS på annat sätt kan få in ekonomiska medel till verksamhetens katter. Tass på förhand!
Morgan