Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 511 ggr
Faxlin
0

Findus är på väg hit

Jag vet att jag har pratat med ett par av er om en kattkille som ägaren slängt ut och hotade att skjuta eller slåihjäl om de inte fick tag på någon med gevär. Jag har som dessa vet kämpat för att få komma hem till denna familj och se på hur katten beter sig och ge råd.
Har försökt ge råd om kastrering och sådant men det har varit för döva öron.
Nu ska han i alla fall vara på väg hem till mig. Så fortsättning på Findus öde kommer senare. Men han slipper bli ihjälslagen i alla fall.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

catfoot
0

Du är fantastisk Åsa…Katternas vän i nöden..Kram å hoppas allt blir bra med Findus..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Erika91
0

Underbart att du rädda Findus! Rosor!
Nu kommer han att få det bra lilla Findus.

karins
0

Underbart Åsa att du räddar Findus! 

Lena
0

Det låter tryggt att veta Åsa att kissen är på väg hem till dig. Det har ju varit lite av en rysare med denne granne.

Väntar spänt på att få höra vidare om Findus.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Nu är han här hemma. Han blev så rädd för att åka bil hit att han bajsade ner förra ägaren. Så nu har jag börjat att göra ren rumpan sedan fick han krypa in i en mysig handduk i en resebur så ska vi vidare till stallet strax.
Han är röd/vit och ingen liten kille precis. Men så fort jag pratar med honom svarar han mig. Och kliar jag honom pressar han sig emot en. En kelgris har jag fått hit. Som dock pratar med värsta whiskeyrösten.

Ska fota honom när vi kommer till stallet så ni får se honom.

Mvh en Åsa som kommer tillbringa natten utan luft. Fast det är det värt :-)

Audiatur et altera pars

Erika91
0

Nej vad go han verkar. Ska du behålla honom som stallkatt?

Det är så himla bra gjort av dig att ställa upp för Findus fast du är allergisk och inte minst sagt de små missarna!

Faxlin
0

#6: Det är inte alls bestämt att han får stanna. Det var i alla fall inte grundtanken med att ta hem honom. Det var mer akut att hag inte ville han skull slås ihjäl.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Erika91
0

#7 Okej, jag bara undra :)
Men det är ju mer än bra att du tog hand om honom så att han slapp att dödas!

Lena
0

Låter nästan som en av The Brothers! :) Fast bröderna har inga Wiskeyröster utan mera kattungalika stämmor. :) Ser fram emot bilder!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

Hoppas du hittar ett nytt hem till kissen snart!

Alexej
0

Vad bra att katten kom därifrån och lämnade en sista hälsning till f d ägaren…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0
Faxlin
0

Japp så har jag nu två rädda katter i stallet. Sockan uppskattade inte den nya pälsen. Han var stor och lät konstigt. För första gången på länge vägrade Sockan prata med mig. Men nu får de komma sams där uppe i natt, de har stora ställen att vara på. När jag lämnade dem var de så långt ifrån varandra som de kunde. Findus har tagit lilla boxen som sin och där traskade han omkring innan han lade sig tillrätta i spånet. Tur det är blidväder så hästarna går ute. Det ger dem bättre chans att vänja sig vid varandra nu på en gång i alla fall

Audiatur et altera pars

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att visa lite bilder på lilla Findus. Eller okej, han är inte så liten. ;-)

Audiatur et altera pars

destiny
0
Faxlin
0

Ett till kort på min lilla hare.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Hungrig. Han kastar sig på blötmaten.

Audiatur et altera pars

zenita
0

vicken söt kisse!!

Faxlin
0

Här lipar han åt mig.

Audiatur et altera pars

zenita
0

var inta maten god:((

Faxlin
0

Här är han inne och smyger i lilla boxen. Tyvärr så har jag inte mockat när fotot tos så ni kommer se bajs på bilden.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#20: haha ,nej antagligen inte. Fast han fortsatte äta direkt efter. Kanske tyckte han inte om kameran :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Här har han lagt sig tillrätta vid matplatsen.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#15 & 18: Jag ska hälsa honom det när jag åker upp och kollar till honom.

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0

Va fin han e, gosekisse

Ciiviic
0

Åsa  - Vilken soetnoet :D

Faxlin
0

Tänk att denna ville de slå ihjäl då jag inte lämnade ut telefonnummer till min jägare som avlivade mina hundar. Den jägaren hade visserligen inte ställt upp i alla fall för han avlivar inte friska djur. Varken katter eller hundar.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Neeeej usch tvi och bläääääää

Jenna-Gun
0

Fy hur kan man bara tänka tanken att slå ihjäl den.

Ciiviic
0

när jag snott alla smällare kanske man kan ta krutet och hota dom, så får dom känna hur det känns att leva under dödshot.. MORR blir så aaaarg

Lena
0

Åsa det är en kopia av Björn - en av bröderna här! Ofattbart att kissen skulle bli ihjälslagen. Skönt att han är i trygghet i stallet nu.

//Lena

marieborg
0

#31 satt precis och tänkte att han var superlik någon av bröderna..Superfin!

karins
0

Hur kan någon vilja slå ihjäl denna söta kattkille!

Faxlin
0

Han sprang inte och gömde sig när vi kom upp i dag i alla fall. Fast Sockan satt på takbjälkarna när jag kom upp. Hon tycker fortfarande inte om mattes påfund riktigt..

Men i dag kom Sockan och gosade när man ropade ner henne så lite bättre än i går är det.

Findus ja han har hittat sin trygghet i lilla boxen (11 kvadrat) så jag är glad för att jag har en kattvänlig shettis i den boxen. :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa - hur många djur har du ?????

Sidentass
0

Helt underbart att du tagit dej an denna kisse…har varit hos min far i Örebro, och fick se detta först nu…

Tusentfallt med eloger för vad du gör!!

Faxlin
0

#35: Liiite för många :-) Åtminstone lite för många missar säger allergin :-)

Låt se:
2 hästar
6 katter
8 illrar

Hmm, var ju inte så farligt. Hund saknas stort här hemma sedan de två sista avlivades i somras. Första gången på 15 år som jag är hundlös. Jobbigt.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#36: Ja jag hade ju intedirekt någotval liksom. Kunde ju intelåta dem slå ihjäl honom heller.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa - Åååh vad roligt :D …

Faxlin
0

#39: Ja det är underbart med djur. ;-)

Audiatur et altera pars

vanessa
0

Du är så duktig och värd så mycket beröm. Han tackar dig, det vet jag. Och snart kommer nog Sockan tycka att det är en bra kille att umgås med :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

#41: Tanken är dock att placera om honom. Finns de som är riktiga skyggisar som behöver den här stallplatsen mer än vad han behöver. Han är ju inge skyggis, bara rätt oälskad.

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Underbar fin och snygg katt och vilka naglar du har:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

#43: haha, de är fusk. Det är sådana där toppar man limmar och använder gele och härdare och grejer för att fixa :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa - :O Fuskar du ?? :P trodde jag inte om dig heller :P

Faxlin
0

#45: haha, japp jag är en fuskis. Snacka om att det tog tid att vänja sig skriva på tangentbordet med dessa. Men nu går det bra. Jag som aldrig brukar bry mig om sådant gjorde detta för att må liite bättre i mig själv.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#46 - hehe, ja det är en annan känsla när man har långa.. Man mår bättre bara man gör något litet med sig själv :D

jag hade typ så där långa en gång i tiden , tills typ oktober, men orkade inte ha med dom att göra längre . så nu är mina fingrar nakna :'( .

Alexej
0

Tjejen till en kompis har såna naglar, fast äkta. Glömmer aldrig när hon var här och ville har några morötter från mig, hon kunde inte dra ut de själva. Och inte heller hålla de…

Ciiviic
0

#48 - Då har man kanske lite för långt ?

Engla
0

Heja Åsa! Jag är redan lite förälskad i honom! Älskar nämligen hans färg! Myskille ju. Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
0

Han är ju supersöt lilla Findus! :D

Faxlin
0

#50: Men vill du inte ha en liten (stor) Findus då?
Han ska ner och kastreras i Uppsala när jag ska ner med resten av gänget.

Audiatur et altera pars

Engla
0

# 52 Jag hade gärna tagit en kisse till, men jag har en karl som säger nej. Han säger att vi måste köpa ett hus först. (Sen ska vi köpa en katt till, säger han.) Flört

Faxlin
0

#53: Säg åt gubben att du vill ha ett hus i nyårsgåva :-)

Audiatur et altera pars

Engla
0

# 54 Ja, jag får göra det. Eller be honom byta jobb med högre lön! Cool (Så att vi har råd att köpa hus…)

Faxlin
0

#55: Men att ni inte önskade er några miljoner av tomten. ;-)
Det gjorde jag men jag har nog inte varit snäll för inte fick jag några miljoner inte. Men jag tänkte att du har ju varit snäll i år, så han borde ju lyssnat på dig.

Audiatur et altera pars

Engla
0

Jo, vi fick pengar av tomten. De gick till katternas nya klösmöbel och till vår Malaysiaresa. :)

Faxlin
0

Fast hade han lämnat flera miljoner hade det räckt till ett hus också ;-)

Audiatur et altera pars

Engla
0

Ja, det är sant. Jäkla tomte!

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Åh, Åsa, den kissen hade jag nästan glömt!Men han kommer aldrig tillbaka till de där hemska mäniksorna i allafall? Hm… verkar vara många, sombehöver tillskott av en fond här. Kastrering är inte gratis……Stor eloge till dig, som räddade den fine killen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

#61: Jag har kämpat för att rädda honom sedan jag pratade med er om honom tidigare. Så här kunde man inte glömma. Så jag vart uppriktigt glad när de ringde mig och sa att de skulle komma över med honom. Sedan att jag egentligen inte har tid och råd med honom just nu, det får bli nästa punkat i mitt liv. Men jag kan inte låta en katt bli ihjälslagen eller utslängd för den sakens skull.
Mår så dåligt när sådant här händer. men vi har egentligen det rätt bra i min närhet när det gäller katter som är lösa, de flesta kastreras som de ska och det finns inte en massa vilda katter som springer omkring. Jag vill verkligen inte att det ändras för att någon slänger ut sin okastrerade hane. Förstå vad han kan ställa till som lösspringande.
Nu ska han få ett bra hem i alla fall, bara jag hittar ett som når upp till mina krav :-)

Audiatur et altera pars