Här kan hon tyvärr inte bo!
Jaha då kom det en liten tjej hit till oss mager som bara den o rädd o kröp omkring här och åt matrester jag lägger ut till Skatorna. Såg något vitt som kuta iväg, tänkte nej inte en hankatt som går å skvätter det luktar så illa. Men så en dag när jag var ute å klippte gräset då såg jag att det va ju en 3 färgad liten hona. Så det blev till kuta in å ut med matskålen. (även en en hane hade fått mat) Åh hon åt å satte i halsen gång på gång å mina flickor satt å klappa henne. Fram med lite vatten oxå sen så kom våra andra katter ut å dom skulle fram å lukta ena gick bra en anan våga inte.. Men våran ledar hona flög denna hittekatt på å gav lite stryk så där ja sa jag även Mio fick passa sig å trodde att nu e det frid å fröjd. Men efter några dagar börja våran Mio fräsa åt alla katter å var inte alls sig själv. Tänkte jaja jag testar nån vecka å ser nu har det gått 1 månad å det e lika dant ännu. Fast nu har den lille nya honkatten blivit rädd då hon åker på stryk varje dag av 2 av våra andra katter. Jag har gjort allt man ska göra men ingen verkar sakna sin katt. Har satt upp lappar lite här å där, ringt polisen o kollat med vet, å hon hadde inget chip. Så finns det någon som vill ha en ursöt 3 färgad hona? Hon har gått upp i vikt men behöver lägga på sig mera och hon är avmaskad. Hon går in och ut och gör sina behov ute så ett hus bör hon komma till igen.
Men kära nån, är det verkligen ingen som vill kännas vid denna så söööta misse :( Hoppas den kan komma till ett bra och trivsamt hem iaf och få den vård den så väl behöver. Stackars kisse!
Tass

Var finns denna söta tjejen någonstans??

hon går in och ut…. är hon kastrerad? Annars har du några katter till att ta hand om efter ett tag.
/Miranda

Men vad söt hon är lillflickan. Har tyvärr inte plats här, annars kanske hon kunde få komma hit.
Ingen annan som kan och vill hjälpa en liten kattflicka?

Åh så söt, jag hoppas det ordnar sig för henne!!
Håller tummarna!

Försök med Blocket. Ta bra betalt och kollar upp köparen noga. Framförallt att de kastrerar henne. Lycka till!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Finns det inget katthem i närheten? Ja, hon är verkligen jättefin!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#7 excuse me??? Vad jag har med det att göra? Härinne försöker vi att förebygga att ännu fler oönskade kattungar föds.
Får man inte ställa frågor här?
Jätteviktigt att en okastrerad hona inte får vandra fritt bland hannar som kanske är fertila. Kan blir många bäbisar av det. Kanske att Amor missförstod på nåt sätt? :)
Jo det föds ju lite kattungar våran hona som fått kattungar har vi vart iväg å parat då våra vänner å släkt ville ha en kattunge efter henne, så dom vi fått har redan hem. Å vi parar inte för att tjäna pengar. Ja jag tänker ju inte slänga ut 900kr på kastrera henne framförallt nu när vi inte kan ha kvar henne. Det är jätte mycket liv mellan våra katter å jag tycker synd om denna lilla hona. Katthem dom har jag ringt å det finns ingen plats sa dom. Sen undrar jag vad fan ska jag göra om jag inte hittar ett nytt hem till henne? Gå å ge henne en spruta? Men jag anser ett friskt djur ska man inte döda. Måste ju finnas nån som vill ha katt. Å sätta ut henne på blocket å ta bra betalt allså det säljs ju kattungar som folk vill ha för bara 100:-. Man får vara glad om nån tar henne. Jag tar gärna vuxna katter då slipper man en jobbig busig ålder som är på kattungar. Jag hoppas nån som är här inne kanske skulle vara intresserad av en söt liten hona som denna.

Du har nästan större chanser än ett katthem att hittat ett nytt hem åt katten, framförallt så här i sommartid. Alla som är aktiva inom någon förening har ju för det det mesta redan använt varenda kontakt i sitt kontaktnät och även bekantas för att hitta hem åt alla de katter som delar den här tjejens öde. Det finns inga hemliga knep för att trolla fram hem. Det är bara att leta leta leta, fråga varenda kotte man kan tänka sig, lägga ut annonser mm. Här finns några tips på vilka kanaler man kan använda sig av. Hoppas verkligen att ni kan hitta en lösning för kissen snart!
ibland kan det vara lättare att hitta hem till katten om den kastreras. Det är en hel del som inte vill att den nya katten ska få kattungar, men de tycker att det är jobbigt att åka till veterinären.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Annars häng upp lappar med hennes bild rund om i stan. Folk köper alltid efter bilder. Och bra text till.
#7 Vad var detta för en konstig inlägg?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja det blir ju alltid liv när en ny katt kommer in på andras katters revir. en del vänjer sig vid varandra andra inte. Man får ha tålamod med sånt. Helst om nu alla katter är okastrerade. Det finns hur många hemlösa katter som helst. Katthemmen är överfulla så här års av alla oönskade kattungar, och tamkatter som bivit utslängda och får ungar flera gånger under en sommar. så ska man hitta ett hem får man ligga i som en rem. Själv har jag 6 katter i en trea. Man måste sätta en gräns hur gärna man än vill ta hand om alla hemlösa katter. Annars blir det katterna som får lida för att ytan blir för liten till katternas antal.
Vänner, jag tog bort inlägget på #7. Det såg absolut inte trevligt ut och strider mot våra principer härinne att hålla en trevlig ton. Miranda, du har full rätt att fråga! det är för 17 därför vi har ett forum för Hittekatter! Så #7:an, den tonen passar sig inte härinne, i synnerhet inte när det rör sig om ett så svårt fall! Ledin, heder åt dig att du ger kissen p-piller. Självklart så vore en kastering det bästa, men jag förstår, det är inte alltid man kan betala för allt…..Dessutom så trivs ju inte dina kissar och denna lilla skönhet ihop och då är isolering och innevistelse inte det lättaste att fixa!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
mm jag har satt upp lappar med bild å det verkar inte funka
ingen som saknar eller vill ha henne. Våran katthona som e bossen här e kastrerad å börjat pinka revirr nu med. Den 3 färgade honan sover iaf inne då tar hon soffan som sin å alla andra väljer sovrum så då får hon iaf vara i fred. Så e det kvickt ut på morronen innan dom andra katterna komemr å pratar med mig. Jag ska sätta ut annons om katten på blocket imorrn, å hoppas på svar.

vad knepigt det låter. hoppas det blir nån ordning på det hela!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#20 super seg sida… tyvärr
http://www.blocket.se/vi/12449692.htm?ca=14_s Så där nu är hon ute på Blocket fått ett svar så håll nu tummarna för lille skruttan. 
Åh, då har du fått ett mail från mig. Jag gillade inte priset.
Ledin, har du lag ut efterlysning efter ägare överallt? Finns kanske någon som saknar katten? KKS hemsida har sagt, Spinn www.katt.nu och Svenska Katters Sida www.katter.nu finns också. Kolla ochså efterlysningar på närmaste katthem.
#23 allså detta är en katt som inte vi har skafat utan har komit hit ingen vi känner för att ta betalt för och det va bortskänkes till rätt hem. Men så säger skrocken det att man ska lägga ojämna pengar så 1kr känns bra vid rätt hem, och vi har sagt att man ska höra av sig hur det går för henne.
#24 vad skulle du göra om din katt försvann o du sakna den? För det 1a så anser jag att en idmärkning är bra då vet folk att den har ett hem och att polisen kan hitta rätta hemet. Lika så om den skulle råka ut för en olycka. Om min katt försvann skulle jag ringa polisen höra mig för kolla med vetrinären å satt upp massor med lappar ringt till gårdar om dom sett henne. (bor på landet) Sedan dag 1 har jag satt upp lappar om att hon finns här med bild på henne. Satt ut i lokala tidningar 2st att hon finns ena med bild. Inget svar. Ringt polisen. Vetrinären kolla henne om chip inget chip passa på sätta upp lap där med. Vart i djuraffären (säljer häst,hund,katt,kanin mm mat o saker) inget napp. Ringt alla katthem ingen som hört något maila bild nada inget svar. Och enlit flera katthem är hon antagligen avdumpad, med andra ord dom skiter i denna katt… Trist varför skaffa djur om man sedan inte bryr sig vad som händer med den? Och dom sidor du gav kolla alla saknade nada inte ett dugg där tyvärr. Men håll tummarna för ett bra hem till denna rara katt.
Ja, berätta hur det går! Kolla också om de verkligen tänker kastrera henne!

Håller verkligen tummarna för att rätt hem ringer dig och lär sig älska henne som hon behöver. Skriv gärna ett kontrakt om kastrering och id-märkning så kan de skicka kopia på kvittot när det är gjort. Förklara att det är viktigt, dels för kattens skull men också för din som slipper oroa dig över hennes framtid. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Nu har jag pratat med en som behöver känner en som behöver katt till hålla rent rent alla möss och det e mitt iskogen inga bilar alls. Får se vad han säger imorrn. Har vart där måga gg då dom hadde hästar där osv. Så det e perfekt ställe för en katt å denna katt blir själv där ingen katt som kommer å slåss med henne. Skickar med p-piller för en månad om han tar henne. Ja han vill inte ha kattungar så det blir kastrering id brukar man få gratis.
Ledin jag tycker att du gör ett superbra jobb med att försöka hitta ett hem till en kisse som på eget behåg har kommit hem till dig.
Underbart att du bryr dig och att du låter denna lilla tjej komma in till dig även fast det stör dinna egna kissar.
Hoppas att allt löser sig för damen här hemma håller vi både tummar och tassar
Åh…Ledin, håller tummar och tasar att det går bra! Väntar med spänning!

Hoppas katten blir en innekatt oxå..
Hej nu kommer jag med ett glatt medelande. Hon har fått ett nytt hem och vi ska åka och lämna henne imorgon. Det är ett hus med stall (inga hästar) där ska hon få gå och hålla rent stället. Blir som här gå in och ut som hon vill. Han ville ha en till katt så nu håller jag ögonen öppna efter en bra katt som sälskap å medhjälpare att fåna möss. Han gillar inte att man lägger ut råttgift då det skadar djuren som tar mössen :) Så ny ska hon få bo mitt i urskogen
där inga bilar åker elelr nått sånt.

Vad skönt att höra! Be dem att kontakta ett katthem om de vill ha fler katter, då gör de en stor insats! Bra jobbat, Ledin!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
underbart att det löste sig! En stor eloge till dig Ledin som inte gav upp!

Vad bra att dte löste sig!!

Så skönt att det löst sig….. Lycka till lilla kissen…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilket underbart hem! ute i skogen, inga bilar och en farbror som bryr sig och vill kastrera! Fantastiskt! det är sånt som får mig att ibland tro på mänskligheten!!!!!!Men härinne kan du säkert hitta sällskap till kissen! Eller på KKs, stackars hemlösingar finns det gott om, tyvärr, som bara väntar på ett gott hem! Håll oss uppdaterade om denna solskenshistoria!

Hur har det gått här? Trivs den lille tjejen i sitt nya hem må tro? :)
Hej! Glada nyheter igen om kissen var å hälsa på henne och han ville ha ytligare 1-2 kattter till och eftersom en god vän till mig gick hastit bort så sa jag att det finns 2st kastrerade hankatter så nu har hon 2 kompisar. Dom skulle annars avlivas å det tycker jag e synd dels så är dom som sakt var kastrerade och så har dom bott hela sina liv tillsammans dom 2 och superbra stallkatter dom får numera gå in och ut hur dom behagar. Honkatten är kastrerad och har ökat i vikt jag hadde med mig avmaskning till dom (tyckte att det kan jag hjälpa till med) Så 3 lyckliga söta katter har jag lyckas med detta år.
Jättebra resultat.
Om alla i Sverige skulle ha samma resultat, så hade vi inga hemlösingar.
japp jag ska försöka göra min insats även nästa år

#39 Vad roligt att höra! :D
Vad glad jag blir när jag läser att det har ordnat sig så bra för den husvilla kissen. Att den ny hussen även vill ha ett par katter till är ju underbart, för nu räddas ju livet på tre katter. Sedan gillar jag hussen inställning att han föredrar katter istället för råttgift. Tänk om flera tänkte på det sättet!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad glad jag blir att det ordnat sig för missen! Ser också att nya ägaren var beredd att kastrera..helt riktigt tänkt!
För ett par år sedan hade jag en av mina honor, på piller..men det är inte helt att lita på. Hon blev dräktig trots det, risken finns ju att tabletterna kräks upp..
Önskar all lycka för missen på nya stället!

Härligt jobbat, Ledin!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady