Kastrering utan bedövning
http://www.expressen.se/ledare/1.982125/071227-stoppa-grisplageriet
Stackars grisar… och detta pågår på våran skola :/
Det måste jag försöka att få ändring på..!

läste inte artikeln, men läst om det annars. det är hemskt att de gör så! kastrerar utan bedövning. riktigt grymt. Det är djur, inte känslolösa ting. :(
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Usch men hur kan man göra så. Skulle de själva vilja opereras utan bedövning.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mm.. och hade man gjort så på en katt eller hund så skulle det bli mycket mer rabalder. men det är ju bara en gris, och grisar är bara mat, så det kvittar. :(

nej men usch. Vaddå bara mat. Jag äter visserligen griskött. men mina grisar ska må bra medans de lever och behandlas bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Suck…… ingenting nytt…..Tycker också, att det vore ganska enkelt, att bara åtminstone ge dem kylspray. Det skulle räcka….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja varför ska man göra så!?
Som tur är så äter jag iaf kött från en gårs som har utegrisar och som inte kastrerar utan bedövning! Det är det minsta man kan göra för djuren när man äter dem. Fast i skolan blir det ju tyvärr inte så, då blir det inget kött från utegrisar :/

utegrisar, det är väl ganska ovanligt? så underbart för grisarna.
vi tog hand om två grisar för många år sedan, vi skulle göra om ett stycke gräsmatta till odlingsställe, så grisarna fick äran att förstöra gräsmattan. det var grisar som sedan skulle slaktas. så de fick en härlig tid hemma hos oss innan de skulle bli mat. :P

#7 Ja tyvärr är det ytters ovanligt :/
Men det finns iaf :)
Haha, men det var ju bra att de fick en bra tid innan de skulle gå till slakt :)