Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 86 ggr
Uppkatten
2

Nattligt kattbesök

"Vaknade med okänd katt i sängen - ryter ifrån".

Ja, så lyder en tidningsrubrik nu i dagarna.

Det är en låst artikel så jag kommer inte åt att läsa den.

Hur skulle du reagera om du vaknade med en okänd katt i sängen?

Jag skulle nog själv bli mest förvånad, då jag bor några våningar upp 😅.

Men hade jag inte själv katt, och bodde i markplan så skulle jag nog mest ha känt mig hedrad om det kom in en katt och sov hos mig nattetid. Jag skulle tycka att det kändes tryggt och mysigt. Men så har jag också sovit med katt sedan jag var bara något år gammal. 🥰

Dock förstår jag absolut att det kan vara bökigt för allergiker, eller om katten skrämmer hushållets egna katter eller liknande. Eller om den nattliga kattliga besökaren felkissar och ställer till det….

Hur tänker du?

Skulle du vidtaga några åtgärder om du fick nattligt kattbesök?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
0

Jag hade nog först blivit rädd och trott jag drömde om en okänd katt, sen hade jag undrat var min katt var någonstans?

Jag vet ärligt talat inte hur jag hade reagerat om det fanns en okänd katt i min lägenhet, ännu mindre i min säng!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

UlrikaD
0

Om man sover med olöst ytterdörr skulle jag vara tacksam att det bara var en katt i sängen.
Min "true-crime" fantasi sprang iväg åt massa värre håll!

Lona
0

Jag hade ärligt talat blivit rätt irriterad, då bor jag ändå på en gård där det finns flera "privata" utekatter vilket jag tycker är ok i den här miljön.
Jag vill nog både äta kakan och ha den kvar, dvs att jag tycker att det är bra att katterna håller efter möss och råttor men vill inte att de "ska vara till besvär" vilket det hade varit om de kom in hit.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
3

Jag vet inte hur jag reagerat men blotta tanken är ju bara sorglig.

/Maria

91Marran
0

När jag bodde hos mina föräldrar så hade vi en katt. Satt på övervåningen på toaletten med öppen dörr. Hör hur en katt äter torrfoder på mitt rum som är någon meter bort. Hör att det inte är min katt. Då är det grannens katt som smugit dit.

Mvh
Mig