Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterdjurskyddsfrågorkattmat
Läst 82 ggr
Uppkatten
0

Osäker ekonomi - påverkar kattens mat

I den här artikeln hävdas det att svenska folket är beredda att dra ner på kattens mat, av ekonomiska skäl, men inte på hundens…?!

Orsaken är den osäkra ekonomiska situationen.

Ger man mindre mat till katten då? Eller billigare/sämre?

Kanske en vinst för landets alla feta katter….? Men oroande, om foderbytet leder till att katten mår sämre.

Har den osäkra ekonomiska situationen påverkat ditt val av kattmat, kattsand eller andra kattprylar…?

Och är det återigen kattens lägre status som visar sig, när vi är beredda att satsa mer på hundarna än på våra katter…?

https://www.msn.com/sv-se/halsa/other/os%C3%A4ker-ekonomi-g%C3%B6r-att-vi-drar-ner-p%C3%A5-kattens-mat-men-inte-hundens/ar-AA1bKGjd?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=7a0dd93a0b3f4ebfbcdcc3805473d654&ei=9

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Inflation och en osäker ekonomisk sits för många svenskar påverkar även våra husdjur. Många drar därför ner på utgifter som rör våra fyrbeta vänner. Men tänk till på vad du sparar in på, så att ditt husdjur kan fortsätta att må bra och ha god hälsa!
Fridaaaa
5

Har man djur får man dra ner på sitt egna före djurens.
Så är det bara.

Kommer aldrig ge skräpmat till mina djur.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2023-05-27 23:21 av Fridaaaa
Denna kommentar har tagits bort.
Lona
1

Det stämmer sannolikt inte, även hundar får sämre foder, veterinärvård etc. Tragiskt i vilket fall att våra husdjur drabbas av den ekonomiska situation som råder!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
1

Min kisses mat kommer före min mat!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2023-05-28 03:54 av Tarotstollan
Fridaaaa
2

#3 Sedan många fall också okunskap. Många veterinärer kan inte bra kring kost och många tror att bara för att det säljs = kan det inte vara dåligt :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[skyggis_tryggis]
0

Jag ska försöka få mina katter att äta ett torrfoder som kostar mindre.

Men det kan bli svårt förstås. Har provat Smaak nyligen, men det ville de inte äta.