Upphittad död vit katt!
heltvit hona med rött/beige halsband låg mitt på E22an när jag var hos vet. och tog stygnen på blissa idag.
vi stannade på vägen hem och la ner henne i diket istället.
Ingen idmärkning, inget nummer i hlsbandet. vuxen rätt stor hona, fin i päls och öron. Ligger i diket på höger sida precis där det blir tvådelat efter Ö&B i Ronneby när man svängt av till E22an mot Karlskrona
känns det igen?
Puttar upp. Ring polisen och meddela också
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja, det är redan gjort samt mailat till KKS försvunna..lilla tissen:(

Stackars lilla katt
Tack för att ni tog undan katten från vägen..

Vet inte om ÖB har öppet idag men annars ta och ring dem imorgon och be dem sätta upp en lapp där det står det ovan (om du inte själv ger dig dit och sätter upp lappen). ÖB är det ju många människor som varje dag besöker, kanske till och med ägaren till den överkörda katten… Maxi ligger väl inte så långt därifrån?
#4 ska kolla det. Tänkte jag inte på, tack=) Fixar vi idag!
Nej vad ledsamt att den vita kissen fick ett sådant tråkigt slut på sitt liv. Det där med katter och trafik går tyvärr inte alls ihop. På förra stället vi bodde, som låg utmed 45:ans väg, strök det med 4 katter i grannskapet bara under ett år. Trots att alla var väl medvetna om riskerna lät de katterna vara utekatter. Medelåldern på en katt i Alvhem var enligt grannarna bara ca 2 år. Tilläggas bör att 45.an är enormt tungt trafikerad mellan Göteborg - Trollhättan. Långtradarna går i karavaner utmed den vägen.
Hoppas att ägarna till den vita kissen får veta om vad som hänt den, samt att de kan ta vara på den och begrava den.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ÖB har nog mellandagsrea nu.
Det är så tråkigt när en misse blir dödad i trafiken.
Peppar peppar har det inte hänt här än.
Jenna:(

Usch, det är alltid lika jobbigt det där…
Lillla kattvännen…
ja jag kunde knappt hålla trarna borta. Varför den som inte körde på stannade är för mig obegripligt, det var ingen svår väg att "parkera" vid fanns gott om plats och avvikelser att ställa sig på.

för lilla mjuka kissen och
på hårda bilen………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vad sorligt! Sov gott kissen.
Kollade på Blocket och där fanns det ingen helvit katt som var bortsprungen i Blekinge, inte heller på sidan upphittat.se
Du kan tex lägga upp texten du skrev i inlägg #0 på www.upphittat.se

Lilla vita kisen
Grymma hårda värld
Nu har du vandrat över regnbågsbron….

Stackars tjejen!
Hoppas hon dog direkt och inte behövde lida. Letade inte ni efter en vit katt i Ronneby för ett tag sedan?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jo min grannes vita katt försvann men hon hittade hem igen för flera månader sedan, som tur är.

Nej vad ledsamt att höra
Stackars katt!
Och att den som inte körde på katten stanna!? herrgud.

# 14 Men vad det inte en skygg vit katt som Melinda och du hade sett någonstans i R-by, men som ni inte såg mer? Eller var det grannens katt?
#16 jo, det finns en hemlös vit katt där jag bor , men den finns kvar. Inte i närheten av där denna katten hittades. så litet är inte ronneby.

Usch då, stackars katt. :(

stackars lilla kissen : ( .. rest in peace…
Jag förstår inte hur folk kan köra på nåt och sedan bara åka vidare och låta djuret ligga kvar mitt i vägen :-( Vad bra att du stannade och flyttade på stackars katten!

Jag körde förbi där i dag. Men jag såg ingen katt. Kanske en grävling eller en räv har tagit den? 

Polisen kan också har varit där och plockat upp den. Någon på polisen kan ha tagit anmälan på allvar;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Åhhh så sorgligt och tycker också att det är så tråkigt att du skulle behöva uppleva detta..när jag var hos min far i Örebro här i jul…träffade jag på en svart misse mitt bland trafikerade vägar..missen hade inget halsband o ingen öronmärknng..förstår inte för mitt liv hur man kan släppa ut sin katt i en miljö som denna…vad tänker folk med…
Katten går inte atts e om man bara kör förbi, då jag la henne längst ner i gräst på höger sida. man måste gå ur bilen och över räcket för att se henne.

# 24 Aha, okej. Det förklarar saken.