Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 604 ggr
Alexej
0

Så många döda katter:(

Läste på Cint http://www.cint.se/sweden/asp20/cintnews/shownews.aspx?groupId=19

om 70 innekatter avlivades på grund av vanvård

http://www.nwt.se/ArticlePages/200712/14/20071214125333_aeriksson500/20071214125333_aeriksson500.dbp.asp

Det är så sorligt, katterna hade ingen chans.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
0

Ja det är ju oftast så att katterna inte har en chans. För jävligt rent ut sagt….

solweig
0

förstår inte hur folk kan göra så mot djuren. skulle få samma behandling som dom . hatar såna människor.

brutt
0

Förstår inte att katter kan få föröka sej till 70 trots att en inspektion tidigare redan hade gjorts.Ingen som helst uppföljning alltså, och så är det så lätt att låta kastrera ett par katter.Hatar den här mentaliteten mot djuren att låta dem födas och lida för att sedan saklöst dödas rakt över utan urskillnad på svårt sjuk eller mindre sjuk.Skrikandes

Wiizy
0

Men allvarligt talat, hur vet VI hur dom arbetar? Dom kanske har gjort nått åt det, eller försökt - Men vem f*n vet om chefen velat? vem vet om tidningarna fattat rätt?

jag vet ju att tidningarna ljuger, för en 12 åring blev en 80 åring helt plötsligt enligt dom… jag litar inte på tidningarna, det är mer bakom än vad som sägs! :-/  Jag tror nog mer på att dom iallaflal gjorde nått redan från början, men kanske inte sagt detta te tidningarna…

Inget påhopp nu bara tankar…

modellflickan
0

Avskyvärt!

Alexej
0

Wizy, vi vet inte mycket om backgrunden vad MoH redan har gjort eller inte har gjort. Men tidningar har nog blivit mycket bättre och skriver inte om saker som inte stämmer. Det tror jag. Här är det iaf 70 katter som inte fick en chans till ett bättre liv.

Det är det som gör mig ledsen och förbannat. Jag ser i alla katter den lilla kattungen som trodde att kattlivet kommer att bestå av kärlek, mat och lek. Vi människor kan försöka få hjälp när vi inte har det bra men det kan inte ett djur. De är helt utlämnade till oss.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

*censuuuuuuuuuuuuuuuur*

marieborg
0

Usch blir så ledsen…förstår att det är svårt att omplacera så många vanvårdade katter men som du Alexej skriver så hade de ju ingen chans..har ju själv haft en katt som kommer från liknande omständigheter (http://www.expressen.se/1.169489

gråter och blir så arg när jag läser om dessa "kattsamlare". Försöker undvika dessa artiklar för jag blir så ledsen…

Tänk om Billy och hans kompisar inte hade fått en till chans i livet av Stockholms katthem och Djurhjälpen!  Jag är evigt tacksam för alla som hjälpte till att rädda Billys kompisar…nu gråter jag som vanligt när jag tänker på Billy…

Alexej
0

Men Billy fick ett kärleksfullt hem till slut. Han fick tillbaka sitt liv och sitt förtroende till människor. Det gör mig jättelyckligt.

Lena
0

#3 Håller med dig i allt du skriver. Det är för bedrövligt hur djurskyddet fungerar i vårt land. Tyvärr hör det mer till vanligheterna att det får gå så här långt, trots att myndigheten känt till missförhållandena under lång tid. När de sedan väl slår till har situationen gått dem ur händerna och de kan inte hanterna det. Följden blir istället massavlivning av varenda katt. Många gånger vittnar den här typen av tragedier även om att de sociala skyddsnäten för människor inte heller fungerar som de ska.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"