Diskmedel till kattporslin
Jag gillar diskmedel med äppeldoft.
Men till katternas porslin/skålar använder jag alltid parfymfritt diskmedel.
Jag tänker att de är känsliga för dofter.
Hur tänker och gör du?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Diskar i diskmaskinen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Parfymfritt diskmedel både till katterna och mig.
Tänker inte alls där, i ärlighetens namn. Diskar kattens och min disk med yes original. Personligen tycker jag att den har ganska mild doft. Kanske skulle prova en parfymfri nästa gång jag behöver diskmedel. Har tyvärr precis köpt en ny flaska och en flaska håller en halv evighet hemma hos mig.
Jag använder Yes, samma som jag använder till min disk. Är extra noga med att skölja av kattens skålar men har inte tänkt på det mer än så.
Men jag tycker inte diskmedlet luktar något på själva disken, bara under tiden man diskar. Sen är det såklart svårt att veta om katten känner någon doft ändå.
//Jessie
Apropå parfymfritt diskmedel så brukar jag köpa Änglamarks och har varit nöjd med det.
Senast köpte jag Skona och tyckte att det var mindre drygt.
Nu har jag köpt Neutral och ska prova det.
Eftersom det är så viktigt att katter dricker tillräckligt med vatten, så vill jag ha parfymfritt för att minska risken att de dricker mindre därför att de tycker att det luktar konstigt.
Men det kanske inte gör nån skillnad? Det viktigaste är kanske att man sköljer noga med vatten.
Eftersom yes har bytt recept på sin original, så tål jag inte doften på den längre. Mycket irriterande! Nu har jag gått över till parfymfritt diskmedel.
Jag diskar katternas skålar i diskmaskinen och har varken tänkt på eller märkt att det luktar något. När jag köpte handdiskmedel till tvättstugan (för att kunna diska ur vattenskålen som jag har stående utomhus) valde jag oparfymerat just med tanke på att det inte skulle lukta diskmedel om vattenskålen.
Sajtvärd Katter iFokus
Kör deras i diskmaskinen oftast.
Annars blir det med äppeldoft, de bryr sig inte och allting blir ju ursköljt, doften försvinner snabbt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har aldrig använt diskmedel, diskat ur med svamp och hett vatten. Det är sällan det har blivit någon mat kvar knappt någon sås heller.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Använder alltid yes och tänker nog bara på att skölja katternas skålar extra noga.