Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 103 ggr
Uppkatten
2

Katt misshandlades...

Det finns många goda skäl till att vara försiktig med att ha katten ute.

Människor som mår och fungerar dåligt är dessvärre inte helt ovanligt…

Vi får hoppas att det trots allt slutade väl för katten.

https://sverigesradio.se/artikel/katt-kastades-i-husvagg-och-foll-fran-balkong

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Polisen i Växjö utreder nu djurplågeri i måndags efter att privatpersoner sett en man kasta en katt in i en vägg på en allmän balkong på Teleborg i Växjö.Personerna ...
Magi-cat
2

Men fy … har inte ord som räcker till för sådant… 😢

Hoppas, hoppas någon tog hand om katten och hjälpte den. Och att den skyldige åker fast!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2

👿Men vad är det för fel på vissa människor?😿😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[skyggis_tryggis]
3

Hemskt!

Vad menas med allmän balkong? En gemensam balkong i ett flerfamiljshus? I så fall kan det ju antingen ha varit kattens ägare som gjorde det eller en granne?

Hoppas i så fall att någon annan granne vet och kan anmäla personen.

Uppkatten
3

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Det ser ut att bli ett lyckligt slut för katten som föll från en balkong på ett flervåningshus i Växjö i måndags.Detta i samband med att en man svingat ...
Magi-cat
3

#4 Tack och lov, det var en god nyhet! 😻

Men "katten som föll från en balkong"? Det låter som en förskönande omskrivning. Bra i alla fall om inte den som gjorde det får tillbaka katten.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
0

Katten Kaj föll från en balkong i Växjö efter att vittnen sett en man kasta katten in i en vägg under måndagen. Fredrik Holm som är länsveterinär på Länsstyrelsen ...