Vad kostar det att IDmärka katten?
Priserna för att IDmärka sin katt kan variera mycket, så ett tips är att hålla koll efter kampanjerbjudanden samt jämför priser mellan mottagningar om din katt ännu inte är IDmärkt.
Där jag bor kostar det allt mellan 200 kronor (kampanjpris) och 1000 kronor att IDmärka sin katt i dagsläget. Det är en rätt stor skillnad i pris.
Så: ha koll på t.ex. Facebook och se om/när dina närmaste veterinärmottagningar har bra erbjudanden. Eller ring och fråga. Kanske har de ett ordinariepris som redan det är bra…?
I dag såg jag ännu ett erbjudande här där jag bor där en veterinärmottagning har halva priset på chipmärkning under en kväll här i december (begränsat antal tider).
En annan mottagning har två dagar i december med mycket lågt pris.
Samtidigt erbjuds rabatterade priser på kastrering på den ena mottagningen och möjlighet att vaccinera katterna på den andra. Superbra med den här typen av erbjudanden!
Tillsammans får vi styrfart på kattsituationen i Sverige!
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tyvärr är det nog så att t.o.m om det så vore gratis så skulle många med omärkta katter ändå inte få ändan ur vagnen. De tycker helt enkelt inte att id-märkning behövs- eller är värt besväret - för DERAS katter kommer ju aldrig försvinna… Det är det bara andras katter som gör..🙄
Sajtvärd Katter iFokus
Jo, det finns säkert alla sorter, men för de som "bara" tycker att det blir lite dyrt (eller som har det kärvt ekonomiskt för stunden) så är det jättebra att nyttja de kampanjpriser som dyker upp, eller att jämföra priser mellan mottagningar.
Jag skulle själv hellre betala 200-500 kr än 1000 kr. Men hellre betala 1000 kr än att ha katten omärkt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.