Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 51 ggr
Lona
1

Samarbete med veterinärstudenter?

Av logistiska skäl skulle detta förmodligen bara funka i Uppsala med omnejd men förekommer det samarbete med veterinärutbildningen?
Alltså att nästan färdiga veterinärstudenter med noggrann handledning av lärare behandlar hittekatter till rabatterat pris?
Jag tänker främst relativt enkla saker som veterinärbesiktning, kastrering, vaccination etc, sånt som jag förmodar kostar stora summor för katthemmen trots att det inte är höga kostnader för den enskilda kattägaren.
Självklart menar jag inte att katterna skall vara någon form av "försöksobjekt" som man kan träna på men det finns ju motsvarande projekt med tex odontologer för människor.
Kanske även mer komplicerade saker?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Uppkatten
2

På Ultuna djursjukhus finns en studentdriven smådjursklinik med rabatterade priser. Den tar emot katter och hundar och behandlar ffa enklare åkommor. Jag känner inte till om den studentdrivna mottagningen har något samarbete med katthemmen.

https://www.universitetsdjursjukhuset.se/smadjurskliniken/studentdriven-klinik/

Däremot vet jag att i alla fall en del veterinärer tidigare har erbjudit ett något lägre pris när de behandlat katthemskatter. Oklart dock hur vanligt det är.

Kostnaderna för katthemmen är mycket höga just när det gäller veterinärvård.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hos oss utbildas morgondagens veterinärer och djursjukskötare. Nu kan vi erbjuda djurägare vår studentdrivna smådjursklinik . Det här passar dig som vill få ditt djur undersökt eller behandlat för...