Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 654 ggr
vanessa
0

Fanfarer för 100.000

Nu är det dags för fanfaren då 100.000 namnunderskrifter har samlats in av Djurskyddet Sverige för lag om id-märkning och registeringen av alla katter. Dessa namn kommer att lämnas in till jordbruksministern i januari. Datum håller fortfarande på att beslutas.

Blir lite stolt av att titta på deras hemsida, då de använt sig av min idé "ett namn för varje hemlös katt". Så nu kommer jag somna gott. Och ni kan fortfarande skriva under, för det behövs för att påverka politiker.

För det är sjukt att den lagen finns för hundar, men inte för katter. Om det börjar göras, så kan det med tiden bli förbättringar då katter inte längre kan säljas utan id- och registrering, och utslängda katter kan man spåra ägaren till och ställa till ansvar. Samt bortsprugna kan komma hem igen.

Jippie, är så glad nu. Ett steg mot något som kan bli bättre. Om politikerna gör som vi vill. Vilket de under djurskyddsseminarium verkade börja förstå. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

JosephineF
0

UUUUNDERBART!!! Härligt!!

Ciiviic
0

Underbart : )

Alexej
0

WOW! Var ett tag lite oroligt för att det inte bli 100 000…

Vilken hälig nyhet!!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankah
0

He he…det kanske är nästa medlemsmål här? Då skulle alla medlemmar kunna ta in EN KATT VAR och inga katter skulle vara hemlösa i Sverige längre. =)

Oh Happy Day!

kattassen
0

http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=abc7c922-7e4d-4212-84c0-20411892434c&Filename=Trumpet.gif

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jenna-Gun
0

Hurra hurra så fantastiskt.

Grattis Djurskyddet Sverige.

Jenna

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Toppen, förhoppningsvis ett steg för bättre lagstiftning runt även katter. Klart du ska vara stolt över din ide Vanessa.

martdat
0

Hoppas att det hjälper . kul att vi kom upp i den siffran!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Madde80
0

Oj! Vad underbart :D.

Jag har länge trott att de inte skulle lyckas, eftersom de bara verkade ha fått in ca 89 000 namn enligt min webbläsare - men nu när jag läste här gjorde jag en refresh, och se - helt plötsligt var det över 102 000!

Erika91
0

Underbart!! :D

Hawknestgrove
0

Jättetoppen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Fantastiskt!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

maggan47
0

så glad jag blir Maggan47 som instämmer i fanfaren

Ankie
0

ja, detta är bra!!!

martdat
0

Puttar upp denna glädjande nyhet!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vanessa
0

Visst är det underbart. Mot slutet så lämnade alla föreningar in sina sista lappar med namn, så då ökade siffrorna markant.

Det kan vara intressant att veta att det endast är 8 andra namninsamlingar som haft denna lyckade gräns. Då räknas även namninsamligen mot Vietnamnkriget in. Så det har gått en massa år, och endast 8 har varit uppe i denna siffra. Vi kattvänner är underbara och väldigt många. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Det var en riktigt bra nyhet att få så här i slutet av juldagen! Hurra vad bra! Inte illa att vi kom upp i den siffran till slut. Nästan läge för champagne! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"