Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 1641 ggr
miranda1
0

examensarbete dietfoder hund och katt

Jämförelse av dietfoder till hund och katt på den svenska marknaden

http://ex-epsilon.slu.se/archive/00001839/01/Text_Dietfoder_Exjobb_Johanna_Eliasson_2007_med_framsida.pdf

Hawknestgrove
0

Tack! Den länken skall jag spara, när jag sitter vid min stora dator!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

miranda1
0

kanske något man har tid att läsa mellandagarna :)

Alexej
0

Intressant artikel!

Förvånande ofta är ingående råvaror ofullständigt redovisade (tex ospecificerade köttråvaror). En mer fullständig råvarudeklaration av dietfoder vore önskvärt för att kunna ta hänsyn vid exempelvis foderallergi.

Ett företag, Hills, har tyvärr ej velat uppge ett fullständigt deklarerat näringsinnehåll för sina produkter vilket omöjliggör en rättvisande jämförelse mellan alla företag.

Jordbruksverket har tidigare inte uppgivit vilka företag som avvikit mer än foderlagen tillåter. Man har haft som policy att uppgifter inte skall lämnas ut som kan skada företagen ekonomiskt om inte ett stort allmänt intresse funnits. Men sedan 2003 har Jordbruksverket nu en ny tolkning av sekretesslagstiftningen så att man vid direkt förfrågan numera kan offentliggöra foderanalyser med enskilda företags namn.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

I det sista numret av KAttliv, så är det en väldigt intressant artikel också om kattfoder. Även en superbra artikel om "skvättna" Katter

Lena
0

Oj vad bra! Sådant är alltid intressant att läsa!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

Jag tror inte så värst mycket på dessa dietfoder mer efter att Måns provat!NU är han helt ok i magen när han äter vanligt foder och vi övergår till blötfoder just nu.

Hawknestgrove
0

Synd, att man inte kan delge alla här inne det som står i KAttliv. Scanning är ju en väg, men det blir så svårläst