OT - Ny familjemedlem!
hej, tänker bara säga en grej. :-)
jag skulle ju ta en kattunge, emen et blev ju ingenting av det tillslut. så vi beslöt oss att vänta lite isf med katt iaf. till efter julen. "Jaja, det finns katter hela året" tänkte jag glatt… så deppade inte mkt, även om det värkte en aning att ändå inte bli med katt. :( iallafall, så shoppade jag & min kompis på Frölunda Trorg (Ensamma!!) idag… det vet nog göteborgarna vad det är för nån affär iaf, ett varuhus rättaresagt med 100 affärer! ;D
Iaf, så sedan ville jag in i djuraffären. Hon hade aldrig varit där (Vad är de för göteborgare?) så vi gick dit, och hon sprang såklart in till djuren, och jag kom efter, stängde en öppen kanindörr, som en unge lämnat o gått, (såg det.) och låste buren. så i buren över var det marsvin, och poff, jag blev kär .tjatade på mni kompis "Åååh, den där mååååste jag ha med mig hem." så vi ägnade 10 min åt att ringa efter morsan, men kom inte fram. -.-' så jag ringde syrran. :D Som ringde vidare te morsan, men efter 15 min så fick vi åka hem, utan marsvin. :(
Så hemma, sa jag det te mamma (Vår tele e knäpp, vi kmr inte alltid fram.) å då sa hon "Okey då" :D Så nu har jag 3 marsvin här hemma, jippie! Fast jag hämtar henne imorgon, pappa lovade att hämta mig vid 15.00 så vi kunde åka dit! :D:D:D ÄR SÅ GLAAAAAAAAAD!!!! :D
Jippie! :D Får det förresten i julklapp av mamma … ;'D

Wooohooo! Men….vill du inte ha någon kisse nu då?
Hi hi…minns första gångerna man var ensam på "torget"…spännande var det…hängde också mest runt zooaffären måste jag erkänna…

Men vad skoj!! Grattis till familjens nytillskott!
Marsvin är härliga små djur, har själv haft glädjen att få ha sådana i hemmet, även om det nu var en tid sen!
Vad roligt Wizy! Jag har också haft marsvin, det är härliga djur!
Det var väldigt svårt att övertala pappa att vi skulle köpa marsvin för han sa att "det kommer aldrig en råtta innanför dessa dörrar". Varje gång pappa kom hem från jobbet så pep och hoppade vår Putte jämfota i buren och pappa tog upp honom och de gick och vilade i soffan. Putte brukade somna under pappas haka. Gissa vem som grät mest när Putte dog? Pappa… njae.. det var nog jag men Pappa var hemskt ledsen. Bra att man kan ändra sig!

#1 haha det är jätte kul! =) Katt också, självklart! :D
Jisses, vad ni här inne har haft marsvin då! :P
Wizy, det är alltid kul att läsa dina inlägg. Grattis till din nya råtta!
Jag tycker självklart om alla djur och både jag och mina barn har haft hamster, marsvin, kaniner och annat smådjur.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 - Haha, jag har inget kul å säga så Alex, du har verkligen livlig fantasi. :)
Blev inga marsvin, dom var slut i 2 affärer, suck :O) Men jag får köpa dom efter jul. :) Aja… vad kan man säga? rätt besviken, men jag får dom efter jul…

Wizy - det här är lite hemskt, men de har värsta rean på marsvin på Godhemsgatans zoo….jag tycker att det låter lite hemskt, men så är det. =)

#7 - Japp, 95 kronor.
Jag var där också. :-) Köpte dom 2 jag (redan) har där faktiskt… Brukar du vara på Mariaplan ofta? ;)

Wizy - jag bor ganska nära där, så jag är i området hela tiden. =)

Ska meddela er att jag nu ska ta en omplacering eller från uppfödare. letar för fullt. =)

#5 RÅTTA :P
Såg det precis, USCH XD Inga råttor tack. men marsvin ;)