Bild på min stödis Lucia
Vet att många av er väntat på bilder på vår lilla stödis Lucia.
-Det har tagit sin tid..dels har hon inte precis varit i "fotoläge", eftersom hon är skeptisk mot stora utrymmen, och föredrar att ligga o kura lite undanskymt..o njuta av att bli smekt..o smekt om och om igen..hon helt enkelt älskar att bli klappad o kelad, lilla gumman..men vill bli det på plats..i sitt trygga hörn där hon befinner sig…lilla gumman dreglar till och med när man rör vid ansiktet..underbart helt enkelt..hon är så tacksam….hoppas ni kan få en uppfattning av vem hon är med bilden som är tagen med en mycket primitiv kamera och av en ännu primitivare fotograf;-)

ÅÅÅÅÅHHHHH!!!!!!! så fin!!!!!!!!!! Lilla Nuttan!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

-Hon har en liten charmig svart prick på nosen..det är den man ser..ville bara förtydliga detta eftersom fotot inte är av hög klass:-) Charmig lite mouche;-)
Wow vilken läcker Lucia pricknos… 

Jättesöt var hon ju!! 

Pricken på nosen var charmig! :D
Å supersöt!! Så gulligt med en liten svart prick på nosen

Vilken gullig en!

Sötis tjej! :)
vilken söt kisse. helt ljuvlig.

Vilken söt Lucia

Så sööt! :D

Åh en sån vacker Lucia! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vilken liten gullesnutta!!

Oh vilken sötnos du har där hemma.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Så söt hon är med sin lilla personliga fläck på nosen. Nu blir jag rörd igen över hennes beteende så ömhetslängtande men ändå rädd. Det får mitt hjärta att svämma över. I din ömma och kärleksfulla vård blir hon nog snart modigare.
Kram till dig Sidentass att du öppnade ditt hem för lilla Lucia.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#15 Ja jag håller med! :D
Nej men oj så söt hon är!
Så gosigg pälsboll

Vilken sötnos!

-Hussen har just konstaterat att det är farligt för mej att vara stödhem…har yppat lite om min önskan om att behålla henne!! Är hopplös..tar inte lång tid innan jag blir fäst…o fast.
..men kan inte uttala mej…kattfamiljen måste här få säga sitt..inte alls säkert att det skulle fungera med våra övriga katter..
Men Siden, du får kanske ha henne lääääänge…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Passa på att önska det i födelsedagspresent att få ta hand om Lucia Permanent.
Senaste gången jag fyllde jämt och husse här frågade vad jag ville ha i present blev mitt svar Mimmi. Den enda present som jag ville ha var Mimmi från Södertälje katthem. Inte kunde han neka mig det
.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#22 Var nog lite det jag hade i baktankarna igår när jag sa till hussen att jag vill behålla henne.."men du är ju hopplös..så säger du ju om varenda misse" var hans svar..o man må nog medge att det ligger en hel del sanning i hans ord;-) En förutsättning för att det ska kunna bli verklighet är att det fungerar med mina katter..idag bor hon ju uppe i vårt arbetsrum, och faktiskt är Lucia nöjd och belåten med det, lilla gumman..har tänkt att prova att ta in Spirit där vid tillfälle o låta dom få hälsa på varandra…o se vad som händer..man får gå lite försiktigt tillväga o se hur missarna reagerar..
Så söt hon är Lucian ni fått i ert hus! Det kom en Lucia i juletid….. och lyste upp i den mörka vinternatten. Passande namn på denna vackra tjej. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#24..ja..hon är underbar helt enkelt..så försynt o nöjd med så litet…hon borrar in nosen i händerna med sån kraft när man goar med henne…vackraste Lucian jag någonsin sett!!
vilken ursöt liten Lucia, och som sagt fyller man jämt, måste man få sin önskan uppfylld Maggan47

Jag förstår dig Siden…. Jag skulle aldrig klara av att lämna iväg en kisse…………. så här skulle det bli kattsamleri av om min äkta hälft gick med på att vara stödhem….
Hopas innerligt att lilla vackra Lucia går ihop med dina andra kissar.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#27 Det är just det som är det svåra..samtidigt som jag tänkte till lite här igår. När en stödhemskisse sedan får ett permanent hem finns ju möjligheten att sedan öppna dörren för en annan frusen stackare som behöver komma in i värmen…annars så hamnar man nog snart i den situationen att det blir för fullt för att kunna hjälpa flera…