Varför är du borta, min kära vän?
Just idag, så känns det så tungt. Åkte förbi det stället, som min kätraste väninna och jag brukade plocka förbjudna nattvioler. I somras så plockade vi så det stod härliga till. Doftande, underbara buketter… JAg stannade bilen och grät, jag kommer aldrig att få plocka blommor med Siw igen! En vecka efter, att vi plockade blommorna, så fick hon sin dödsdom. Två månader senare var hon borta, för alltid. men lilla, älskade Siw, jag lovar, du ska få förbjudna nattvioler så länge jag kan plocka!
Hon läste mina tankar, när jag var ledsen och visste alltid vad jag ville ha. Kunde bara helt frankt säga i telefon eller när vi träffades,: Gunilla, vad är det för fel? Du är inte som vanligt! Idag hade jag behövt henne.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men Gunilla jag vet att hon finns där vid dig hela tiden..
Violerna kanske är ett tecken på en evighet tillsammans : )

Instämmer helt och hållet med #1!
Ja förlåt, jag var bara tvungen att skriva av mig. Just i dag så saknar jag henne så….

Sorg måste ha sin tid den med, men jobbigt är det, kram på dig!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

GUNILLA DU SKA INTE BEHÖVA SÄGA FÖRLÅT !!!!!!!!
Inte när man är ledsen och behöver skriva av sig, aldrig !!!!!!!!!!!!
De är inge fel i att sakna en människa !
Men vet att hon kommer vänta på dig : ) När du om massa år kommer till henne, då kan ni plocka violer igen!!!
Låter kanske konstigt, men hon stod mig närmare än vad min sambo gör…..

Jag förstår vad du menar… Belive me. Även om jag fortfarande är liten och omedveten om allt. :P hehe.
Gunilla, alla har vi en vän som betyder något extra, och när denna vän försvinner, så känns de som att allt rasar.
Men hon sitter nog vid sina violer och tänker på dig, och hoppas på att du ska plocka dom, då lovar att hon kommer att le, och den blomman som luktar extra gott, har hon satt där , för att påminna dig om vilken underbar vän du va till henne.

Sorgen är så,den kommer och går.Många dagar är bra och så kommer de där sorgen plötsligt kommer.Jag tror numera att sorg är ett tecken på att man ska glädjas över det som var bra,det kommer du troligen att göra imorgon.
Gunilla, många tröstekramar. Vilka fina blommor och vilka fina minne. Tar hand om dig!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, Jag gråter, kan inte hjälpa det… Tuffa hårda Gunilla, med hjärtat av sten…Som nästan aldrig gråter……

Gunilla, det är tillåtet … Alla kan vi inte vara tuffa alla gånger, även om man vill, men allt hårt och kantigt blir mjukt :P
Förstå om man inte skulle tömma sina gråtsäckar :P
Då skulle man se lite rolig ut tror jag, se ut som man har världens ica kassar under ögonen :S
Livet är tufft och hårt, inte vi!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Precis
Försöker gå in på kära Davids roliga trådar, men det hjälper inte……

Alltså, någon har snott skorstenen?

Nu fick jag mig en bra skratt

Gunilla, inte för jag vet om det säger dig något eller om du blir hjälpt… men till lill-grabben (nu 7 år) brukar jag säga att: saknad, sorg och längtan efter någon är en bra sak.
För det betyder helt enkelt att den personen är mycket speciell för en, någon man älskar mycket och upplevt speciella saker tillsammans med… någon som är/varit viktig.
För att sedan inte tala om alla minnen…
F*n--- nu börjar jag grina igen……
Fattar inte, varför det känns så hårt just nu. Men just det där med minnen… Vi hade som tradition att första veckan i december koka pressylta ihop.Vi hade var sitt grishuvud att göra sylta av. Vilken sylta! MMMMMMM. Aldrig, att man köper sånt mer efter att ha smakat dem vi gjorde! Höll på hela kvällen och när de kokade sista gången slog vi oss ner och tog oss en liten rackarbajsare och en cigg vid köksbordet….Vi som annars har rökförbud inne båda två…

Ja, hon var specielll. Hon var min vän, min morsa, min syster, min dotter, allt detta i en person som kan sammanfattas KAMRAT. En som aldrig sviker.

Men uschi uschi uschi… men …. men …. jag kommer inte på nå vettigt att skriva : (…
En sån underbar kisse! åt hon upp kaka? Nä. Men du kan limma fast den med nytt smält socker. Akta fingrarna bara!

Vill du låna henne ???? Du får de : ) Hon älskar allt och alla : )
neeeh ska slänga de :P är jätte trasigt nu :P .. + att de fortfarande fattas delar MORR MORR … Du kan få henne i julklapp till låns
Haha, nä, jag har tre i två rum och kök tillsammans med en Jämthund och en sambo, så jag har fullt upp. HAr dessutom renlighetsnoja, så jag får spel på all sk*t p golven….

Neeej men Neeej : ( Svea är en duktig katt, gör inga hys och sitter bara i hyllan som en prydnadskatt : ) LOOOOOVAR
HAha, tack du gjorde mig lite gladare…. Nä, pruydnadskater kan vi inte ha framme här. De åker i golvet av de riktiga. Så jag har några få i ett vitrinskåp

men detta är en jätttttttte bra : ) Den skyddar de du har i hyllan :P
säker att du inte ens vill pröva.. denna lilla sötnos som precis rivit ner draperiet :@ …
Nä, vi har så fina nerrivna gardiner här hemma…. Tack för att du försöker pigga upp mig…

heheh okay då : ) .. jag kan sitta här med dig så länge du vill :D roligare att vara vaken på natten.. för om ett tag så får man kanske klappa katterna :D:D:D:
Blir dessvärre tvungen att snart gå och lägga mig.Får sällskap av liten kelig katt som lägger sig som en boll. Sambon ska upp 5.15 och jag ska upp vid 8, ska ta stygnen i handen i morgon, skönt att få duscha utan bautagummihandske….

Kan vara skönt att sova :D … Du vet att imorgon är de min nya dag : ) Goda dagen här på forumet :P hehe
Ja, haha! Det vore inte dumt! Själv så kommer jag inte att hinna in speciellt mycket, skall handla dessutom och ska på födelsedagskalas till min kompis. Janne kör. Haha. det blir m a o rödtjut….
Ingen som har något bra tredygnssömnpiller? Som man kunde ta på söndag kväll? Bara vakna sen, när juleländet är över……

Okej : ). hehe men ska väl bli skojjigt : ) ..
Hoppas du får en helt uuuuuunderbar dag :D…

Ciivviic, du har varit helt underbar mot Gunilla, så vad jag än skriver kommer att sabba det hela känns det som. Så jag skriver så här istället, "din prydnadskatt verkar vara en glädjekatt som ger alla fnatt".
Tänker på dig, Gunilla, en massa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vanessa - haha, ja hon är bra gó :)
Ja, jah hoppas Gunilla mår bättre, avskyr när människor som är helt underbara är ledsna : ( . Då blir jag också ledsen : (
Ååh då blir ju Svea med ledsen.. : ( .
Gulligt rim..

Sänder dej en cyberkram Gunilla. Du är stark, kom ihåg det.
Tack goa vänner!* F***n, nu kommer det sånt där vått sk*t i ögonen igen……Men denna gången av glädje. Tack, Kära Ciiivic och tack goa David för dina ljusa trådar,. Inte att förglömma Malte! Kram på er alla och Modellflickan,tack för dina ord

Gunilla, hoppades du sov gott och vaknade på en bra sida idag.. Jag skickade över svea med lite lyckopulver, så hoppas allt kommer gå lyckat idag : )
sänder en kram till dig. du behöver nog det. gunilla, drick inte så mycke rödtjut. man blir så bakis dan efter.talar av erfarenhet. inte bra. kram solweig

*kram*
Finns inget värre är när vännerna dör… :'/

Gunilla: En underbar vän fortsätter att leva med dina minnen. Du var också just en sådan vän för henne. Hon saknar dig också. Varhelst man tänker på sina bortgångna vänner är de med en.
Vissa dagar är värre. Kommer alltid att vara. Vissa dagar är dock bättre kommer så alltid att vara. Det enda som finns är vänskapen. Den finns alltid kvar.
Många tröstekramar och med hopp om att dagen idag blir lite ljusare.
Skickar en hemhjälp till dig via mail. Han kan nog hjälpa dig med städningen. Han är bra med papper…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#8 - Stämmer verkligen…
Gosisar, ni får mig att gråta igen! Av rörelse! I eftermiddags, när jag körde från Strömstad, så pep jag in till lilla Siw. Tyckte hon hade det så mörkt och kallt och trist…. Hon hade fint hos sig, mycket granris på graven. JAg tände ett litet ljus, så hon skulle få lite fiinare på årets mörkaste dag…….OCh jag grät och grät…..Som sagt, lilla Siw, för mig var det det. Annars en kraftfull kvinna, som en badrumsvåg inte räckte till för, innan cancern. Ja, Jenna du vet. Din syster gick jubort på samma sätt.
Vi hade grötlunch på jobbet igår. Då tänkte vi på henne som kokade gröten förra året. Hon sprang emellan risgrötskokning och patientrådgivning och inte behövde hon hjälp heller, det där fixade hon. Envisa människa. Men cancern rådde hon inte på.
Vi träffades nästan bara på jobbet och hon var inte en nära vän, men saknaden finns där. Vi var på hennes begravning i augusti och nu nämns hon inte ofta. men visst finns hon i tankarna ibland. igår tände vi ett ljus för henne och då vi inte hade något foto kvar på henne så ställde vi dit en liten blå häst. Alla som slutar på vårdcentralen får en liten blå häst och till det hör att man ska läsa en särskild dikt.
två år tidigare firade hon och sambon jämna födelsedagar på kolmården med barn och barnbarn. Hon var så entusiastisk om det och båda var så pigga och friska- nu har båda dött i cancer.
Cancern är lömsk
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja, inte en värdig sjukdom. Som denna kraftfulla person föllihop! Rödhårig var hon och temperament därefter…….
Som när min sambo skojade med henne för många år sedan, då de hade annons på hö. det gick åt som smör i solksen och Siw blev tämligen irriterad på alla som rinde.
Så Janne ringde och förställde rösten, tjatade riktigt.
-Du kan väl för H*******e höra vad jag sier! VI HAR INGET HÖ ATT SÄLJA!
Med den bredaste nordbohuslänska dialekten….
Då kunde han inte hålla sig längre. Då blev hon topp tunnor för det!
Jenna, jag sörjer med dig. JAg har ju inga släktingar, så som sagt, Siw fick bli min mor, min syster, min dotter , ja allt! Så att du är ledsen, det förstår jag…….
Ja men hon var den enda jag kunde prata med när jag var ledsen eller hade problem av nått slag. Hon var väninna, syster och allt.
Har inga väninnor eller vänner .
Jenna

-Kära Gunilla…vet hur mycket Siw betydde för dej..har tänkt på dej nu när vi närmar oss julen..det är en högtid som är så svår för de som saknar, för de som sörjer…du må skriva av dej här när som helst du önskar..och så mycket du behöver..nattvioler..så vackert…
#50 Jenna…förstår att det känns mycket mycket tungt…det känns inte rättvist när endel männskor ska ryckas bort alldeles för tidigt…tänker på dej….
kram
Siden
Då förstår jag dig helt. en som läser ens tankar. Jag vet, kommer ihåg den 7:e september i år. Janne hade lånat min bil, för det är den enda bilen med krok. Så jag fick ta hans pickup. Siw kunde inte köra bil längre, så hon åkte med mig till stan och handlade varje fredag. Denna fredag åkte vi till LORd Nelson, en enorm secondhandmarknad här i Strömstad. Där förälskade jag mig i en bautafotölj i grönt skinn. KUnde inte släppa tanken…. När vi kom hem till henne och vi satt och fikade tillsamman, så sa hon bara helt apropå…
-Gunilla, du kan inte släppa den där fotöljen. Nu har du rätt bil. Åk ochköp den!Hon såg på mig, att jag bara hade den i tankarna. Gissa vem som pilade iväg allt vad tygen höll på den stackars Nissan!
Fotöljen står inne hos oss nu. Älskad av alla som sätter sig i den!

Tröstekramar till er båda Gunilla och Jenna. Jag förstår att julhelgen känns extra tung för er…………
Min tro är att dom har det bra där på andra sidan. Det är vi som blir kvar på jorden som har det svårast men sorgen kommer att mattas av även om den aldrig försvinner helt. Den kommer och går…
Tänker på er och sänder ljusa helande tankar till er båda….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Strax efter att jag fyllde 20 år, gick min pappa bort i cancer. Det var plågsamt. Ändå hade han en sådan livslust ända till slutet. Hade ett krav inför hans slut, och det var att hans fönster skulle stå öppet så att hans själ skulle kunna flyta ut ur rummet och mot himlen.
Missade hans bortgång precis. Jag mötte honom, efter hans död. Vilket var viktigt för mig. Ingen smärta längre, ingen rädsla, inget illamående. Bara frid. Borstade hans hår, pratade med honom. Sörjde, men var samtidigt lättad för hans skull. För den smärta han hade, önskar jag inte ens min värsta fiende.
Inte långt efter hans bortgång sände han mig en hälsning. En mulen dag la jag på en av hans LP-skivor på skivspelaren. I rummet som hade takfönster. Men kunde inte förmå mig att sätta på den. Satt och övervägde, kunde bara inte sätta igång den. Då kom en solstråle från himlen, föll ner på skivspelaren som en uppmaning.
Satte igång skivan, lyssnade och grät. När låten var slut och jag stoppade skivan, försvann solstrålen tyst.
Så jag tror att de alltid finns med oss, i våra tankar och hälsar på när vi behöver dem. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Beklagar så din förlust med Jenna och förstår att det är tungt. Och att julen gör det lite extra tungt med sorgen.
Man saknar de man mist lite extra till högtiderna liksom. De saknas en.
Sänder en massa kramar till dig över cyber rymden
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det tar tid att sörja och det måste få ta tid. Minnen som dyker upp…En del dagar jobbigare än andra. Det är inte lätt när dom man älskar inte finns nära längre, och saknaden blir stor. Ta en dag i sänder…i morgon kanske dagen är ljusare.

jag förstår att det är jobbigt gunilla , vissa dagar är värre, JAG vill ha tillbaks sotis , ibland saknar jag honom så det är inte klokt….

Förstår att det känns jobbigt vissa dagar Gunilla.
Man kommer ihåg fina minnen hela tiden.
Idag skulle vår lillebror fylla 56 år, men han dog i en bilolycka i Skåne 1993.
Har idag har jag tänt ett ljus bredvid hans bild och pratat med honom.
maggan o jag prata just i dag om våran lillebror janne. som skulle fyllt 56 år. saknar honom fortfarande. han var världens bästa lillebror. saknar också mitt ena barnbarn som gick bort 1994. blott 13 månader gammal. blev för mycke just då. först min bror o sen mitt lilla barnbarn. det var jättejobbigt för hela familjen.
Tack alla och mitt största deltagande tll er alla, som delar min sorg, antingen det gäller djur eller människa…. Ja, händelsen med stolen var den 7:e september, en varm dag. Hon var så lessen, att hon inte orkade hjälpa mig att baxa in den, jag var ju ganska nyoperererad i handen och Janne var ju inte hemma. ingen av oss trodde, att hon skulle vara död tre veckor senare….