Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 92 ggr
Uppkatten
5

Hittade en katt i bagageluckan...

Det är inte alltid så lätt att veta exakt när katten hoppade in i bilen… Var det nyss, eller på orten som man lämnat tidigare på dagen…

https://sverigesradio.se/artikel/linus-korde-fran-falun-till-sater-och-hittade-en-katt-i-bagageluckan

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Linus Bolin från Falun fick en annorlunda upplevelse när han åkte till jobbet i Säter i fredags. När han var framme efter de fyra milen och öppnade bakluckan ...
Tarotstollan
1

Jag hörde inte riktigt vad han sa, sa han att han släppte ut katten 4 mil hemifrån?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
1

Nej, så fattade inte jag det. Katten hoppade in på orten där karln öppnade bagageluckan, utan att karln märkte det. Katten bodde ett par hus bort och var känd av grannarna.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
1

Aha, jag lyssnade igen och då hörde jag att katten bara hade suttit i bilen i några sekunder. Vilken tur katten hade!

Uppkatten
0

Ja, men jättejobbigt att hitta en katt i bagageluckan när man inte har en aning om ifall den har åkt med 4 mil eller om den precis skuttade in….🙄 Men här fick ju mannen bra hjälp med att identifiera katten och var den hörde hemma.

Tarotstollan
1

Om den katten brukar hoppa in i bilar så borde ägarna verkligen hålla den hemma och under uppsikt.
En dag kanske den inte är lika lyckosam!