Näe nu får ni sluta...
Måste ni lägga in bilder på godis och på bullar och läsk? Man blir ju hungrig!!! Visa lite hänsyn nu va! Ska man inte kunna sitta och läsa här på forumet utan att bli fullkomligt attackerad med dessa snaskiga bilder? Jag bor ute på landet. Här finns inte mycket kvällsöppna affärer. Vad i hela världen ska jag göra om godissuget blir för svårt?
Räcker det inte med alla läskigt goa bilder på katter som ni visar? Man vill ju ha alla! Unga som gamla.
Så snälla ni!!!!!! Sluta åtminstone med godisbilder!!! Kan ni inte lägga upp bilder på salladsblad istället? 
Gör som jag.. Öppna någon annans paket och ät upp godiset vettja.. 

Jamen Jossan, jag har inget godispaket till någon. Det är ju ett stort problem. Hade jag haft det så …………..
Alltså, jag undviker att ha för mycket godis hemma. Det är ju alltid en sån oerhört stor risk att det blir gammalt. Eller hur? En chokladkaka håller inte mycket mer än ett dygn innan den kan börja mögla eller bli dålig. Därför köper jag bara en om dagen. Sen får jag ju ta hänsyn till att gubben gärna drar hem en han också. Så vet jag hur det blir med det. Hans chokladkakka blir ofta liggande kanske ett par dagar. Då MÅSTE ju jag äta upp den så den inte blir dålig! 

#2 Ååååhhhhhhh bestämt är detta Juleskum! Jamen snälla nån, det är ju ett fördärv. Sååå himla goda.
Får jag kanske förklara detta med salladsblad. Det är såna som växer i trädgårdsland! INTE i påsar från snaskfabriken.

#4 - Japp en hel godiskartong :D … Med masssssssssa juleskum :D … Tillsammans med julmust :D mumma :D
Men dessa har växt i min privata trädgård : ) .
Här växer bara nyttiga och goda saker fram :D
Ja du har så rätt! Choklad möglar väldigt raskt, speciellt vid juletid! Jag undrar om chokladasken jag slagit in kommer att hålla sig fräsch till på måndag?? Tveksamt.. 

#6- Jossan då :O inte kan du väl vara så onyttig : )
Kom och ät lite nyttig juleskum :D

mm chokladen som är kvar i vår kartong kan väll aldrig hålla tills sönda,, den är ju öppnad och allt! och det vet man ju .öppnade förpackningar ska förbrukas fort!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#6 Är du tokig??? Har du slagit in chokladasken redan? Det går aldrig. Den får inte luft inne i papperet och kommer garanterat att mögla. Öppna den genast och rädda den från detta hemska öde.
#5 Har du möjligtvis ett litet skott som jag kan få och plantera? Eller kanske några frön?
Ciiviic; jag är extremt onyttig av mig, det skulle kanske vara sunt att besöka din trädgård.. Kör du hela spastuket? Med juleskumsinpackningar och juleskumsmask och juleskumbad?

#9 - nja inte riktigt… men är du snäll så skickar jag ett smakprov med posten så du kan få bli lite avvis :P ..
#10 - haha aaah för tusan de är bara att komma och besöka : ) men hör av dig innan så jag hinner odla några :P hehe……… Jajjemensan, samt massa med Svea myyyys :D

#11 Posten tar lite väl lång tid för mig. Du kan inte faxa ett smakprov möjligtvis?

Ska genast se vad jag kan åstakomma :P
Ni är härliga!:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

de gick inte så bra :P
Men vi har en liten tjuv här hemma som hälsar att pepparkakshuset är gott!!!!! Så hoppas att Gunilla listar ut rätt tjuv, annars misstänker jag er här :P .. Kolla ledtrådarna i hennes inlägg om sin vän :P
En blå katt! Men äter han pepparkakor?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Duger detta? 

// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

David - Försöker du få dom nyttiga :O

Har en ICA affär i samma hus som jag bor som har öppet till 22.oo varje dag………Inte bra inte bra när man har godisug, aldeles för lätt att bara springa ned och handla.
Måste berätta en sann historia som utspelade sig för ca 20 år sedan:
Min man brukade få en stor chokladask i julklapp från jobbet varje år så även detta år. Den låg fint inslagen under sängen (brukade samla alla paket där fram till julafton)
En kväll några dagar före julafton när vi låg i sängen vart vi så godissugna så vi öppnade asken och fick oss ett gott skratt.
Gissa vad det var: En kartong med bestick 12 av varje….. 

Ännu sugnare blev förståss men det var ju nyttigare saker..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Eller lite rödkål till julen

// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Oj oj oj nu blir jag oroad, visste inte att choklad blev odugligt så fort. Himla tur att ni berättade! :-)
David, du lyckas faktiskt få bilderna på grönsaker att se goda ut. Men sånt ska man bara titta på va? 
Jösses här var det prat om riktigt snacks må jag säga. KOm inte ocg säg jossan sen att du ätit upp detta godis med;)
Själv får jag bara äta på lördagar och söndagar nu för tiden. Jag som varit den största godisgrisen men när man bestämmer sig så.
Tror jag tar en pepparkaka istället.
ciiviic: gillar verkligen det som växer i ditt land, var hittar man de fröna?
//Pia

puma77 - dom é magiska : ) går bara odlade hemma hos mig :P
#25 skit också
så du har patent på den odlingen.
//Pia

#26 - Aaah de tog mig måååååånga år att komma på formeln, samt att få det hela att fungera…. Många timmar nerlagda på detta.. :P .. Så vill man smaka så får man komma hitt :P

#18 + #22 Ääääntligen lite bilder som man inte behöver dregla över.
#23 Det är mycket skadligt att låta choklad ligga mer än ett dygn! Tro ALDRIG på det sista förbrukningsdatum som står på förpackningen. Det upphör att gälla i samma sekund du köper din choklad.
#25 Hmm, jag börjar tro att du är lite snål. Unnar du inte oss andra lite gottis? Jag känner mig mycket tveksam till att du inte ens skulle kunna avvara ett endaste litet skott. 

#28 - :O jag är inte snål :O … Erbjöd mig att skicka med posten :P hehe. Men du ville ha fax?? :P … Jag ska göra en beskrivning på mitt hemliga recept :P .. hehe. så får ni se : )

Hahahahaha Salladsblad! hahhah!

#29 Men hallå! Posten! Så här i jultider. Idag är det fredag. Ingen utbärning på lördag, söndag, måndag, tisdag och onsdag! NÄR tror du att ett brev kommer fram då??? Jag är ju sugen nu!!! Helst igår dessutom!!!
Avsaknad av Juleskum kan ge allvarliga bristsjukdomar!!

HAHA!
Rolig tråd!

#29 - Flåååååt, jag skickar gensat mitt privata bud :P Vilket håll i Sverige ska han åt ???
# 33 Göteborg! Först och främst Göteborg.

#34 - Ja för tuusan :P möter du honom vid närmaste statolle :P Så kommer han :P

Nej nej nej, Alunda först så klart!!!!! Göteborg får vänta på sin tur!

hahaha Alunda. var tusan ligger det??????
Precis, ingen hittar dit… så nu går jag ut och ställer mig vid Statoil i Gårda. 

#38 - Skit bra.. Ser du en väldigt anfåd och rolig gubbe med vitt skägg så vet du att det är mitt brevbud :D
Kan lugna er med att berätta att Hermans (nya) julklapp fortfarande är inslagen ;) Ingen stöld här inte! Ännu.. 

Ah….jag förstår, Jossan….du har kommit på ett sätt att få ut dem utan att öppna paketet….intressant….

Håller med ankah här alltså.. Nu får du berätta din hemligthet…Jossan !!!

Att detta med bilder på sötsaker kan vara jobbigt att se på är faktiskt ingenting att skämta om. Jag och väldigt många andra är sockerberoende, antingen aktiva i sitt beroende och kämpar för att "hålla det under kontroll", "ha självdisciplin" osv utan att kanske inse att det är ett missbruk eller beroende man tampas med. Andra, som t.ex. jag, är abstinenta och kämpar för att fortsätta hålla oss fria från vår drog. Riktigt läckra bilder kan naturligtvis trigga suget något enormt och i värsta fall tippa en över kanten till ett återfall.
För alla som vill veta mer om sockerberoende eller andra beroenden finns det eminenta http://beroenden.ifokus.se
ska få en choklad kartong utav sonen i kväll. för han har fått det på sitt jobb.säkert kommer jag att äta upp allt själv. brukar göra det. men det är inte bra för mig, eftersom jag har lite diabetes. men bryr mig inte just nu.
Jag tiger som muren 
Jag har ätit upp Sarahs godis och mamma tog mitt. Så nu har hon insulinkänning. Men det fixar sig tror jag. Men skall köpa mer i morgon och lägga i mitt rum för mamma kommer inte uppför trappan. Eftersom jag har gått ner i vikt så måste jag äta godis för att komma i kläderna igen. Bra va??

#43 - Jag tror INGEN här inne menade då illa : ( Flåt…
#46 - Den va bra : )