Katthemmens Julmarknad
Hej allesammans!
Jag läser just nu en kurs som heter Projektledning.
Där ska vi planera ett projekt i detalj, som om det vore verkligt.
Mitt projekt:
En julmarknad första advent (som även är helgen för Kattens dag)
Syfte att öka kunskapen om samhällsproblemet med hemlösa katter och fokus på insamlingar till Sveriges katthem (som idag drivs av ideella krafter)
Mål att bli Nordens största återkommande "nätverksträff" för katthemsintressenter, volontärer, sponsorer och företag!
****Jag tar gladeligen emot tips, förslag och tankar om detta koncept. ****
Det är tänkt att vara en stor julmarknad (10'000 besökare)
Jag vill samla ihop minst 2 miljoner kronor som sen fördelas på alla katthem som anmält sig.
Jag vill bjuda in representanter från varje katthem i Sverige som får:
-sälja vid ett bord
-informera om sitt katthem
-ha sin egen bössa/swish
Exempel på aktiviteter:
Bjuda in politiker, föreläsare m.m.
Livesänd radio (tänk radiohjälpen)
Vad skulle du vilja se på denna julmarknad?
Vad kan man göra för att locka folk att komma?
Alla tankar och förslag välkomnas!
(drömmen vore såklart att alltsammans blev verklighet, det finns studenter som utfört sitt projekt efter utbildning)
Jag tänker spontant att Kattens dag/första advent redan är ett stort event för många katthem, fast lokalt. Frågan är om t.ex. mindre katthem skulle klara av att både ha Kattens dag på det egna katthemmet, och samtidigt - på ideell basis - även klara av att bidra till/närvara på ett större event någon annanstans i landet. Plus att katterna måste skötas som vanligt, och så har man ju ett privatliv och ett arbetsliv också som ska fungera 😊.
Jag har svårt att tro att katthemmen skulle vara beredda att "ge upp" sin egen Kattens dag, då många har haft den traditionen länge, och det är en dag som brukar vara uppskattad av besökarna.
Så valet av dag ställer jag mig lite tveksam till, även om jag förstår att Kattens dag känns väldigt rätt för den här typen av evenemang.
Föreläsare är absolut jätteintressant, det finns ett stort sug efter kunskap.
Vilken roll skulle politikerna ha menar du?
När det gäller försäljning så skulle det kanske bli svårt för volontärer på katthem att ligga ute med pengar för tryckning av kalendrar och annat material, när man inte har en aning om hur många kalendrar och annat man kommer att kunna sälja.
Tyvärr har jag inte så många idéer att bidra med, men jag får fundera lite till. 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.