Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 458 ggr
stumpan-59
0

hur kattungar förflyttar sig

detta hitta jag på kattforum.se under *malmö utmärglad mamma med 4 små ungar*                                                                         igår fick Paris, Pascal och Pierre en liten syster
……..Tyvärr så var det inte den saknade fjärde kattungen utan en liten mager blåvit tös som en familj hittat under motorhuven på bilen efter en liten tripp på några mil………………. 
Skriver detta för att under 1a tråden *kattunge i göteborg hittad* var det några som inte förstod att kattungar kan förflytta sig,har själv varit med om det på stall o bondgårdar där katterna söker värmen som är under motorhuven.Nu hittades ju kattungen i eriksberg och kom tillrätta jätteskönt.   Och min senaste hittekatt kom min dotter o hennes kompis dragandes med,en utmärglad katt som hållt till i centrum  och jag lovar att hade hon hittat en kattunge i gbg hade hon dratt hem den också och hade jag som förälder sagt nej o inte brytt mig så hade den kattungen rest 3 mil.Och hade det varit kompisens föräldrar hade garanterat kattungen tyvärr hamnat på utsidan.Tycker att detta är viktigt att veta,för hade jag inte haft den erfarenheten hade jag kanske förkastat hela tanken på att det kunde vara eriksbergskatten i gamlestan i det läget visste man inte att katten var hittad i eriksberg.

Alexej
0

Att katter smyger in sig i bilar osv det händer nog rätt ofta.

För många år sedan hade vi kattungar och besök från Tyskland. När de åkte, packade de bilen och åkte iväg. Nånstans i Skåne märkte de att en av kattungarna var med och sov bland bagaget. De tog med kattungen till Tyskland. Så det blev en bra varning till mig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Jag ber alltid hantverkare som är hit . Att kolla extra noga i bilen innan de åker härifrån. Så ingen av våra katter finns med i den.

Jenna