Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 634 ggr
Lena
0

Stora framgångar med The Brothers! Jippee!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara tala om att det går framåt med stora steg här hemma. Nu är det exakt 3 veckor sedan jag hämtade Tristans två skygga bröder i Piteå. Första 1½ veckan var inget vidare kul eftersom vi fick hantverkare i huset hastigt och lustigt. Efter dessa stöka dagar med mycket buller och bång från taket har de blivit lite, lite mer hemtama dag för dag. Vi har fått lite mer kontakt dag efter dag, även om det varit mycket små framsteg. Sista dagarna har det dock börjat hända mer och mer positva saker. Det är den lite mindre brodern Björn som är den modigaste. Igår började han leka lite med en fjädervippa samt kom fram till dörren som står på glänt och stod helt nära mig. Sent igår kväll lät han sig klappas av sambon. Nu på eftermiddagen kom han fram och var världens kelkisse. jag fick klappa honom på ryggen medans han spann som en riktig spinnmaskin. Johan kom fram helt nära och ville nog också klappas men vågde inte ta steget fullt ut. istället tvättade han sin bror på öronen.

Det här känns ju helt underbart! Ungefär som en hög vinst på Lotto!

Kelsjuka brodern Björn:

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tezza
0

Härligt att läsa om era framgångar:)!

Engla
0

Underbart! De kommer att bli jättemodiga ju mer tid de får på sig!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Alexej
0

Underbart!

Det är rätt kul hur glada vi kan bli över små förtroendeframsteg hos våra katter. Det händer så många stora och snabba saker rund omkring oss och det känns bra att vi ha kvar eller fått igen förmågan att älska och glädjas.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
0

Så roligt att läsa!Det är ju inte direkt underligt om killarna var lite fundersamma,först fick de åka tåg och sen komma till ett främmande ställe,nya människor och en massa andra katter fanns där med.Skönt att de verkar ha lugnat sig lite nu.

vanessa
0

Det är en glädje jag känner igen. Så skönt när de milimetervis börjar få förtroende för en. Och du missade nog det klassiska förvånade spinnandet som jag upplevt. Helt plötsligt börjar de kurra, sedan stannar de av lite chockade och kollar om det verkligen kom från dem själva. För att sedan acceptera och njuta :-). Så gattis! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

kattassen
0

Grattis! Vad kul att det börjar slappna av och bli lite hemtama hos er, det är sådant som ger tillvaron lite guldkant!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jenna-Gun
0

Så glad man blir när de börjar göra framsteg. Om nåra månader går de säkert fritt i huset som de andra.

Kram Jenna

maggan47
0

härlig läsning, så skönt att dom börjar förstå, här bor vi, och bli hemtama med er, hur många kissar har du just nu, med stödisarFlörtMaggan47

Wiizy
0

hehe björn. :-)

Sidentass
0

Nämen oj!!! Säger jag bara..vilka framsteg:-)=) Underbart att få ta del av!! Nu tror jag att det med sakta, men med säkra tassar kommer att gå framåt här vad det lider:-)

kattlover
0

Låter som om de kommer att bli riktiga gosegrisar! Härligt!

Hawknestgrove
0

SÅ mysigt! Synd bara, att lille Sixten inte sällar sig till den lugna skaran!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Kanske han skulle när han blivit kastrerad.

Hawknestgrove
0

Heh! Ja jag tror nog det med! Han blir ju Tom-Peng-Pung nu i veckan!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Det ska bli kul att följa sötnosarna. Det kommer gå bra för dem hemma hos Lena. Och Tristan.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#8 Vi har 9 katter här nu och ganska fullt med andra ord. Det dröjde inte många månader i nya huset förrän det var fullsatt här.

Sixten lugnar nog det nog ned sig även med Sixten. På torsdag så ska det kastreras där. Just nu är han en riktig pissekisse som inte riktigt förstår vad som händer i hans kattkropp. Han är suverän på att gå i koppel föresten. Både ute och inne.

Idag har jag även fått klappa Johan. Han kom fram och kelade med sin bror när jag klappade honom. Kunde då klappa även Johan lite i smyg sådär. Sedan blev de lite sura eftersom jag var tvungen att dammsuga i rummet de bor i. Men det går nog över.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

marieborg
0

Så underbart att lässa! Man blir ju så glad när det händer! Jag är så glad att du åkte upp till norrland och räddade dem…Så beundrandsvärt!!!

Lena
0

Bröderna blir bara tamare och tamare. Ska behandla deras öron med Advokat innan de får gå lösa i huset. Har rådgjort med veterinären idag. Håller på att vänja dem mer och mer vid närkontakt. Björn kan vi handskas med ganska obehindrat, Johan blir modigare allt eftersom Björn blir modigare. Det är så kul att se. Vi har dörren på glänt så de kan hälsa på de andra katterna genom dörrspringan.

//Lena

anebit
0

Men så kul Lena att dessa skygga bröder redan blivit så tamaGlad Härligt att höra….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna