Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 92 ggr
Uppkatten
4

Aktiv på Facebook?

Som ni vet har jag någon slags blandning av fascination och förfäran inför diskussioner i olika trådar på Facebook, och hur admin i vissa kattrelaterade grupper är väldigt frånvarande eller inte styr upp.

Det är samtidigt intressant att se de olika personlighetstyperna som finns i trådarna. Undrar om det har forskats kring personlighetstyper i katt-trådar på FB? 😊

En personlighetstyp är De som vet allt- hur mycket de än "motbevisas" om att de har fel.

En annan personlighetstyp är De som frågar om allt - trots att informationen redan finns i tråden.

Ser du fler personlighetstyper? Vilka? 😊

Vilken personlighetstyp är du själv? 😉

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2021-11-19 12:58 av Uppkatten
Fridaaaa
5

Man ser med "jag har haft katter i1000 år jag vet vad jag talar om", men lever i det gamla och inte läst på nytt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Moon AppleGrey]
4

Det är lite olika med det där hur grupperna sköts.
använder inte fb men gjorde det förut, och då då blev jag faktiskt avstängd en vecka från en av kattgrupperna utan förvarning, bara för att jag hade råkat nämna buskaveln som jag personligen var kritisk till (använde alltid lugn och sansad ton, och välvårdat språk oavsett texter jag upplevde som provocerande).
Nu var det så att admin själv tog kullar då och då, och inte hade en seriös/renrasig uppfödning, så misstänker att man råkade trampa på en öm tå. 🤷🏻

• Redigerat 2021-11-19 13:35 av [Moon AppleGrey]
Uppkatten
2

#1 Ja, precis! "Katter ska dricka grädde och äta strömming, för det har de alltid gjort, och mina katter har minsann aldrig mått dåligt av det" 😊.

Men på FB finns även dessa personers motsatser: de som har en så "modern" syn på katter och kattskötsel att det fortfarande saknas forskningsstöd för det de säger. Forskningen har helt enkelt inte "hunnit med" att bevisa att denna "moderna syn" verkligen stämmer… 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
5

#2 Har hört talas om fler som blivit avstängda för att de är kritiska till buskavel… Bedrövligt!

Vi ska vara kritiska till buskavel, för det gynnar inte katterna.

[Moon AppleGrey]
4

#4: ah, då var jag inte ensam om den olustiga upplevelsen då. 😔

Håller med, gynnar ingen.