Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1850 ggr
Millan71
0

En kattunge hittad i Göteborg

En väninna till mig i Göteborg har hittat en liten kattunge,en kille på ca 9 veckor i en vattenpöl.Han va så frusen så det tog flera timmar att frottera honom så han blev pigg.Kan någon ta hand om honom tro? Hon jobbar för mkt så hon kan inte ha en katt,tyvärr!Hon hade ringt polisen men dom bryr sig inte om katter utan hade han vart en hund så hade dom hjälpt till men inte nu när han var en katt!???!Helt hemskt ju,precis som om katter inte är värda nåt!!!Han är iaf grå/vit en huskatt….

Lena
0

Vad hemskt! Tyvärr fungerar inte polisen som den ska i Göteborg när det kommer till upphittade katter, inte Djurskyddet heller dessvärre.

Bra gjort av din kompis att hon tagit hand om den lille. Skriv även inne på www.katter.nu och be om hjälp. Här inne har de flesta av oss tyvärr redan överfullt med hittekatter därhemma.

Håller tummarna för att någon trots allt hittar en vrå för denne lille kisse.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Usch. Vad hemskt. Vet ni ingen i bekantskapskretsen eller på jobbet som kan ta honom? Absolut inte till Djurens Vänner, de avlivar alla katter. Du kan hitta fler adresser till katthem här uppe under länkar, kanske det finns plats nånstans för honom. Berättar hur det går!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Millan 71  försök att få din kompis att a hand om kissen akut i alla fall! Oavsett om det är ensant, så är det ju varmt och gott för den lille! Det kan inte vara värre, än att sitta ensam ute!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Wiizy
0

Jag kan ta den annars. Mamma gick med på det. Du/din kompis kan komma imorgon med lillen till oss. :)

Så vi tar den gärna… finns i götebogr…

Hawknestgrove
0

Åh, då kan det lösa sig????????

Wiizy
0

Ja Gunilla, det kan lösa sig. :)

(Vem är lyckligare om inte jag? ;))

Hawknestgrove
0

Då måste ni ta kontkt sinsemellan! Du får PM:a henne, Wiizy

Wiizy
0

Skulle precis göra det Gunilla, ocu snälla, kalla mig WIzy och inte WIIzy :P

Alexej
0

WOW!

Men det står WIIZY….:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Haha, exakt!

Wiizy
0

ja men, jag heter det för jag är smart glömmer lös på min andra, å byter msn, hehe, är man klantig så är man… Så då fick jag göra en ny. :P

Sidentass
0

Underbart Wiizy att du kan ställa upp för den lille..då känns det genast lite lugnare..

Wiizy
0

#12 Jo… :)

Hawknestgrove
0

hört nåt?

karins
0

Härligt Wizy! att du tar hand om den lille kisenGlad

Wiizy
0

Inget svar… kollar imorgon innan skolan. :)

Wiizy
0

#2 - Varför inte bara säga "gasar ihjäl" ? Hemskt men sant.

Alexej
0

Antar han provar på olika metoder…

Wiizy
0

Men hjälp, den ska inte handmatas då? den rä väl för liten för å klara sig utan mamman?

JosephineF
0

Nej, inte som nioveckorsunge heller.. Däremot vore det väl lämpligt om den hade haft en äldre kisse att bo med?

Hawknestgrove
0

Nej då Wizy! Den är gott och väl stor nog att äta själv. Med råge. Ingen fara. Tänk att den har klarat sig ute, ensam! det enda som kan vara ofärdigt, är lådsäkerheten, dvs rumsrenheten. Men det kommer snart!

Lena
0

Ser att det är på väg att lösa sig för den lille kissen! Håller tummarna att det går i lås hela vägen.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

blackangel
0

jag kan prata med min syster det e hon som e Millan71:)

Millan71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4   Oh tack så mycket,läste ditt svar nu,har skickat hennes telenr till dig ,ring henne imorgon! Vi är så glada att det fins människor som dig! Tusen Tack!!!!!!!Han äter själv o går på låda vad jag vet;)

Wiizy
0

#20 - Attans, den är själv…

#24 - Tack för att man får ta sötisen. :)

Wiizy
0

Men, den blir ensam så länge, stackars kisse. Ok, bra att den inte fryser förstås. Men det känns lite lång tid ensam för en kattunge ;o)

å ingen kompis ;o)

JosephineF
0

Haha, Wizy! Något säger mig att du kommer att övertala mamma att skaffa en till stödis så den lille slipper vara själv? ;)

Alexej
0

Wizy, vad kul att du ska få en egen kattunge. Du har ju läst så mycket här och din mamma kanske också..så du har nog lärt dig mycket.

Det blir spännande, hoppas vi blir bombaderade med bilder!!!

Wiizy
0

#27 - Jaa… det får jag väl göra. För jag börjar få skuldkänslor för att den ska vara helt ensam också *^Mamma, katten MÅSTE ha sällskap i sådär 2 år. Sen har den andra redan vant sej. Så snälla, jag får en till?* ;)

#28 - Hehe, vete tusan om jag vågar låta bli? Ni kanske biter mig? ;o)  Självklart kommer bilder.

JosephineF
0

Wizy, ska du behålla den permanent eller som stödhem?

Wiizy
0

Permanent "såklart" ;D

JosephineF
0

Vad härligt Wizy! Gratulerar till nytillskottet! Hoppas du bombarderar oss med bilder nu! När kommer den lille?

Wiizy
0

Japp, Jossan, väldigt kul.
Öhm, när den kommer, vilken bra fråga .. *s* kan du la inet fråga MEJ heller. ;)  Ska fråga mamma…. hahah… hon sköter sånt ;P

Wiizy
0

Är de verkligen snällt att den är ensam? Jag MÅSTE inte aha en kompis (a) ?

Emmsa
0

Lille sötnöten…vilken tur att nån kan ta hand om den.

Helst ska den ju inte vara ensam….inte kul å gå hemma hela dagarna helt solo. Men jag har en kattmamma här som ett nytt hem *smajlar* ;)

Lycka till me lillen!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Kittekatten
0

#34 Är den så liten som nio veckor så bör den ha en kompis. Den har så mycket kvar att lära sig om vad gränserna går i umgänge katter emellan. Sedan tycker jag nog att kattungar, oavsett ålder, alltid ska ha en kompis så det finns någon redo för bus när de känner för det (t ex klockan fyra på natten). Så, visst är det bäst om den kan få en kompis, finns den möjligheten?

Hawknestgrove
0

Men det mest akuta är, att den får ett hem! Vilket den får nu. Wizy går i skolan och har följaktligen inte så långa dagar. Bättre att simma lugnt och inte försöka ta bukten i bägge ändar, om ni förstår mig rätt. Att ta sig en en kisse  är ju även ett ekonomiskt ansvar, som faller på föräldrarna. Betänk, att den lille har varit ute i kylan och frusit och svultit, då är inte det mest elementära, att den ska ha kompis! wizy, du har ju marsvin, det brukar funka. De är ju kompisar det med, vilket kommer att gå jättebra, nu när kissen är så liten.

Wiizy
0

#23 & #24 - Får inte tag på er(?) kompis… attans .

#37 Tack Gunilla för dom uppmuntrande orden, det behövde jag… :-)

#26 - (Läs här under nu)

Jag pratade med mamma, om att vi kanske bör ta in en jour katt eller en permanent till. Iaf. så den har sällskap när den är liten, (bättre än inget right?) Och hon sa kanske… Vem vet? kanske 2 missar bor hoss mig?

Kittekatten
0

#38 Ja men det låter ju lovande och ja, en tillfällig jourkatt är till och med mycket bättre än inget. Det kan gå bra med kattungen ändå, även utan kattsällskap, men den har större chanser att bli en harmonisk katt som vuxen om den får kompis under tiden den är liten. Missförstå mig rätt, jag håller med Gunilla att det viktiga för tillfället är att kattungens framtid i värmen säkras, jag bara tänker lite längre än så. ;-)

Hawknestgrove
0

JAg missförstår ingen. Men nu är det Wizy vi pratar med och inte hennes mamma, som får stå för fiolerna. Skyndar vi på för fort, så kanske alltihopa går åt pipans långa Aftonblad. Så ta det lugnt, Wizy!Du har snart jullov, vilket  ger dig massor av tid för den lille.

Wiizy
0

#40 - Jodå, jag är lugn som attan Gunilla. ;-)  

Äsch, får väl ställa mig med en kattleksak i munnen på alla fyra och mjaoa lite, så har den fått en kattkompis! *s*

Simson
0

#41 Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

karins
0

Huvudsaken är ju att den lilla katten får ett varmt och gott hem. sedan kan det väl komma en kompis till den såsmåningom..

Alexej
0

Hur går det?

Millan71
0

Jag tror att linda som hittat kattungen vill först kolla om den har nån ägare men att annars får Wiizy ta hand om honom,var det inte så?Tänk om nån stackare äger kattungen o gråter för fullt nu…Jag blev bara så förskräckt så jag ville hitta ett hem snabbt så han iaf får ett hem till jul;) Det viktigaste är ju faktiskt inte att kattungen får en kattkompis utan ett hem!!!Jag vet många som bara har en katt!Tusen tack til Wiisy som vill ta hand om honom!Kramar till alla djurvänner!!!!

Alexej
0

Millan71, du har rätt att det finns många ensamkatter, men det är skillnad mot en ensam 9-veckors kattunge som behöver lära sig mycket av en äldre katt och sina syskon som vi människor aldrig kan ersätta.

Men det är klart, ett hem är det viktigaste nu!

Wiizy
0

Japp, Linda skulle kolla och höra av sej i veckan. Så skulle hon höra av sig till oss. =)

Får man vara så grym å hoppas att den inte har hem? ;-) (a)

Kittekatten
0

Självklart får man hoppas att den inte har ett hem, hur bra hem kan det ha varit som låter en så liten gå ut, speciellt vid den här tiden på året? Man ska vara rädd om de små liven, de är det inte själva. ;-)

Wiizy
0

min tanke är att dom tröttnade och slängde ut den, men den kan ha rymt också, för den var tydligen väldigt social.

karins
0

Är den bara 9 veckor så kan den knappast ha rymt någon längre sträcka. Skulle gissa på att den är utslängd…

Wiizy
0

håller med. :/

anebit
0

SkrikandesSkrikandes på alla som slänger ut sina familjemedlemmar stora som små!

Bra Wiizy att du tar hand om den.  Två flugor i en smäll, kissekatten får ett hem och du får en egen liten kissekatt att ta hand om och gosa med.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Emmsa
0

Håller med alexej….finns mycket en ung kissekatt behöver lära sig. Labolina här hemma förlorade ju sina brosor inom loppet av en vecka när dom kom hit….så hon präglades enormt på vår vovve och på oss, trevligt förvisso det måste jag erkänna. Hon är mer som en liten hund än som en katt. Men hon hade en tuff tid när första stödkissen, Blizz, va här hemma….Jisses alltså, kattspråk va hon ingen hejjare på direkt alltså och hade lite svårt att förstå Blizz's uppmaningar och tillrättavisningar, men allt har sin tid!

Huvudsaken är att lillknoddas har tack över huvudet, mat att äta och plenty med kel att tillgå till att börja med ;)

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

kattlover
0

Var i Göteborg blev kattungen hittad?  Jag undrar om det möjligen kunde vara den katten som gick ute runt Korsvägen för en tid sedan.

Jättebra att du tar hand om den Wizy. Hoppas den blir kompis med dina marsvin.

Millan71
0

#54  i gammelstad hittade linda honom,hon bor där! än så länge har ingen satt ut lapp om den stackarn! Hade han varit min och av någon anledning smitit ut så hade jag gått ute dag o natt o letat!!!Så jag tror inte heller att någon vill ha denna unge utan har kastat ut han….fy vilken tanke att det finns sånna grymma människor men för din skull Wiizy så får man hoppas att den inte har nåt hem…Men Linda älskar alla djur så mkt så hon vill kolla sig för innan IFALL någon saknar honom…Någon som kanske haft honom i bilen o den kommit ut från fönstret…eller nåt…hon skulle även vara mkt noga med ägaren(om en sådan dök upp)vad det verkar vara för människa…Lycka till Wiisy o hoppas du får ta hand om honom!!!!

kattassen
0

#55 Hehe jag antar att du menar Gamlestaden… Gammelstad=Luleå och där uppe vart det väl inteFlört

Folk som på sådana sätt har förlorat sin kattunge borde vara enormt desperata och annonserat högt och lågt. Inga annonser i tidningen har jag sett iallfall. Jag läser GP djurannonser dagligen.

Därför tror jag att ni kan vara helt lugna på att katten nu har hittat sitt nya hem och får det säkert bättre där än innan.

Däremot är Gamlestaden ett mycket invandrartätt område där många människor har bekymmer med svenska språket och kanske inte har förmåga att annonsera eller ens förstå annonser. Det är ju ett problem förstås om kissen har kommit lös under sådana omständigheter. Men då får man trots allt tänka att den nu är trygg och omhändertagen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

Har ni ringt polisen och anmält den som upphittad och kollat så den inte är efterlyst?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Wiizy
0

#57 - Hörru, läs första meddelandet! Polisen ville ju inte ha den. :)

#55 & 36 - GAMLESTAN heter det juh ;)

Alexej
0

Wizy, polisen måste ta emot en anmälan också om de inte ta emot katten.

kattassen
0

Det trista är att polisen här i Göteborg är riktigt trôkiga när det gäller katthantering. Men visst, skyldighet har de att ta emot en anmälan.

martdat
0

#59 var så jag menade, sen tror väl ioförsig jag med att han är hemlös elr oönskad men jag har lärt mig att offta är saker inte vad de ser ut att  vara,,

stumpan-59
0

på blocket finns det en 10 v kattunge som försvann 21nov  är säkert inte den .men kan ju kolla bilden iallafall

martdat
0

#62 skulle kunna stämma in på beskrivningen, kolla det ni som har den lille.

Wiizy
0

Hmm. kanske e den?

anebit
0

Kan det vara den här?

försvann från lambergsgatan (eriksberg) 20/11
Hittelön  1.500:-

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8acbafb2-a6cb-40a9-9918-2768e9cd0f8a&Filename=10 veckors kattunge.jpg)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
0

#65 Jösses vilken liten goding! Hemskt när sådan småttingar försvinner. Har folk dem fritt utegående tro???

Ledsen

//Lena

Hawknestgrove
0

Nyfiken i en strut. Hur har det gått?

modellflickan
0

#65 Åh nej vilken sötis! Nu blir jag riktigt ledsen! Vad kan ha hänt den lille?? Usch…:(

Wiizy
0

#65 - Om jag inte misstar mej är den grå/vit/svart ?

Å den hon Linda hittade var bara grå/vit. ;/

Ankah
0

Knappast troligt att den lilla tagit sig från Eriksberg till Korsvägen, vad? Om den inte åkte spårvagn…eller båt?!   Flört

kattassen
0

#71 Å då kanske det hade varit en "skeppskatt" åkandes Älvsnabben…Skrattande Nej det verkar väl lite väl märkligt om den skulle ha tagit sig ända från Eriksberg till Gamlestan.

Hoppas även de hittar  Eriksberskattungen, inge bra ställe för en liten 10-veckors att irra runt på.

Ankah
0

Gamlestaden var det ja, inte Korsvägen…*snurrig av alla katter*

Nej, 10 veckors kattungar ska inte irra, de ska ligga och gosa med sin mamma och sina syskon! Alternativt möblera om ett vardagsrum med hjälpa av vilda hopp och galna jagelekar.

stumpan-59
0

eran fantasi är bra,men ungar kan tagit med sig den o släppt den någon annan stans ,sen har det väl inte första gången i världshistorien katter förflyttar sig i motor rum på en bil.sen inte sagt att det är den katten

Ankah
0

He he…isåfall är han ju både driftig och målmedveten. Undrar vad han skulle i Gamlestaden att göra? Har han hört om Rambaldi's billiga grönsaker, kanske…?

stumpan-59
0

he håller med dig,hur kan några barnungar plocka upp en liten kattunge mitt i göteborg o ta med sig den kanske hem till sina föräldrar o fråga om man får behålla den o föräldrarna säger UT med den helt otänkbart ,,så driftiga kattungar finns nog inte ha ha

Ankah
0

Dumma ungar!

kattassen
0

#75 Nej han skulle nog köpa något hos "Tamims Present och Paraboler"Skrattande

Wiizy
0

#78 *fnissar*

Hahaha, nej, men den kanske ville ha kattgodis på zoo affärn? ;P

Ankah
0

Ja det förstås….Tamims kan ju vara värt en resa…synd bara att den skulle sluta i sådan fövirring. Du får se till att han alltid har adressen på sig i fortsättningen, Wizy…och kanske busskort också…

Wiizy
0

#80 - Ja, han får inte komma hem med 1000 spänn i böter iallafall. ;)

kattassen
0

#80 …och en ny parabol…Flört

Hawknestgrove
0

Ingen som vet, vad som hänt med kissen?

Wiizy
0

Vi har iallafall inte hört nått mera.

Wiizy
0

Humm, nu är jag nyfiken på om vi får den eller ej!

Hawknestgrove
0

JA, hur går det?

Wiizy
0

Det får vi reda på tisdag. :/

Hawknestgrove
0

Ok, då hållewr vi tummarna

Wiizy
0

Tror inte hon hittade en ägare, då skulle hon nog ringt vid detta laget.. :)

kattassen
0

Jaha då var detta löst då!  Skrattande

Här  

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.