katttedödare borde inte dömmas
Dom här äldre människan borde inte dömmas.
Det som hjälper är tvungen vård och mental hjälp.

Men Erla det är endå djurplågeri, så det måste dem dömmas för och sedan få hjälp!

Är någon förvånad?

#2 Man har läst om så mycket, så nej. Men jag tycker att det är himla synd :/

De är väl inte "äldre"?!!!! Inte tillräckligt för att kunna skylla på det i alla fall!!! Klart de bör kollas, för de verkar ju inte riktigt friska, men frågan är om det kan sägas att de varit i ett psykotiskt tillstånd under hela tiden detta har pågått, vilket är vad som krävs för att dömas till psykvård istället för fängelse…

Lite pengar , sjuk så dom kann inte gå i fängelse.??
dom kr 1000 i böter, så är dom där igen eller ?
Straff hjälper inte på dom här som har sett elendet så länge.
Var det inte de som hade en välnärd katt på soffan och en massa vanvårdade katter i rummet brevid?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Låt de sitta inlåsta i skit som de gjort med katterna, undrar hur det har gått för kissarna? Varför slutar det aldrig med kattsamlare
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#6 Var det dem?! 
Men hörrni, vad sägs om detta: människor som gjort sig skyldiga till vanvård alternativt djurplågeri får bli tvångstatuerade i pannan med orden "JAG FÅR EJ ÄGA DJUR".. Och om det uppdagas att dom ens sitter kattvakt åker dom på dryga böter som tillfaller Djurskyddet.
Härlig utopi va? ;) Mohaha..

#9 Mjo. Haha, :P

…utöka böterna med påtvingad organdonation - de blir av med en njure om de kommer närmare en misse än 20 meter!

…förlåt mig mina lustigheter, et har varit en lång dag med nervositet som nu börjar släppa när min lilla Stumpelumpa är hemma och relativt oskadd…
Jag vet hur det känns Ankah, jag var lika nervös när Sigrid kastrerades och nu är det snart Grynets tur, hon är sju månader nu.. =/ Bävar..

Må dessa människor aldrig mer ens tänka tanken på att skaffa djur..detta har gått alldeles för långt..man blir illamående..arma..stackars missar…:-(

Jag fattar inte varför jag hetsar upp mig så, hon är ju frisk och välmående, finns ingen anledning till att narkosen skulle gå fel…
Jag hade fått för mig att det var grynet som var på din Avatar, men den ser ju betydligt äldre ut - jag hade fel, eller hur? Jag vet inte var jag fick det ifrån…

Skrev i fel tråd!
Fängelse är bra men hjälper tyvärr inte mot psykiska sjukdomar.

Väljer man att leva i ett rättssamhälle så får man ju låta lagen gälla alla. Man ska dömmas och sedan få ett lämpligt följe på det. Vård i många fall.
Ja, så gamla och senila var de ju inte! Klart de borde få straff! Synd bara, att det aldrig döms ut fängelsestraff för djurplågeri.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#18 Men det gör det väl?

Det borde vara lättare att dömmas till rättpsykiatrisk vård, människor som gör sådant här måste ju ha någon sorts personlighetsstörning eller något…
Ankah; det är Sigrid som är tomtemor på avataren =) Bifogar kort på lillGrynet!

Jaha!!!! Sigrid! *doh* …de var ju inte ens lika, ju…ha ha! Lika söta båda två, dock!
Haha, nej dom är inte lika på en fläck! Men rara damer bägge två =)