Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 499 ggr
storAnnette
0

Tips om sponsring av Hittekatten i Piteå

Jag kom på en lite annorlunda sak man kan göra för katterna på Hittekatten i Piteå.

Jag tänker sätta in pengar på Djurkliniken i Öjebyns konto,skriver "sponsring Hittekatten" i st f fakturanummer.Sen kan jag göra ett presentkort själv och skicka till Katarina.

Jag är fadder,har tänkt sätta in en extra gåva i december men efter att ha läst om hur svårt det är med ekonomin så funderade jag på vad jag själv tycker är viktigt att bidra med.På det här sättet bestämmer jag själv vad pengarna går till.

Det här kan fler göra,BG till Djurkliniken är 5373-0024.Priserna (rabatt för Hittekatten) är 900 totalt för kastrering,vaccinering och ID-märkning av en honkatt,600 för en hankatt.Summan väljer man själv och det går bra alla månader,inte bara i december.

Det här kan inte jag redovisa på nåt sätt utan det får man i så fall läsa om på Hittekatten i Piteås hemsida.

martdat
0

Bra ide! men det är OK för djurkliniken med?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

storAnnette
0

Ja,det är klart.Jag ringde först till Djurkliniken och frågade hur jag skulle göra (de har inga presentkort men det kanske vore en idé för dem att skaffa).Det finns bara en klinik på orten så det är enkelt på det sättet.Sen är det lättare att placera ut katterna om de är "färdiga".

Hawknestgrove
0

Bra ide….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

Ja,undrar om veterinärer brukar ha presentkort tro.Kom att tänka på det när jag köpte presentkort på zonterapi-behandlingar till lillebror som fyller 40 snart.

vanessa
0

Det är ju riktigt smart. /Vanessa - med tyst beundran.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

martdat
0

Någon som vet hur många kissar de har som behöver kastreras? för de tar väll inte in nya om jag fattat rätt?

Lena
0

#6 Om jag fattat det rätt är alla hankatterna kastrerade, medan en del av honorna inte är det. Dock bäst att ni stämmer av med Chatarina inför hur det ser ut idag. De fick en donation för en tid sedan som gick till att kastrera honkatter. Det som sedan kostar pengar är den ID-märkning som görs inför adoptionen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

#7 Katarina har varit tvungen att använda de pengarna till mat och husrum åt katterna!Lite därför jag tänkte på att ge presentkort på Djurkliniken,då vet hon ju att det finns och kan jobba mer på mat- och hittanyahembiten (tillräckligt jobb för en person minsann).

Jag tänker att eftersom det nu finns ett absolut stoppdatum,det finns inte minsta chans till förlängning - så måste verkligen alla katter bli kastrerade och märkta,även de som är kvar sista månaden…blir nog lättare att hitta stödhem eller annat i så fall tror jag.

Så här kan man ju göra till alla katthem om man vill.Nu är ju detta inget katthem i vanlig mening (tillståndet drogs in men de har fått tid till att avveckla) och ingen förening står bakom så det blir lite eljest som vi säger häruppe.

storAnnette
0

Nu har jag fått veta att det finns ungefär 10 okastrerade honor på Hittekatten i Piteå.Jag passade på att luska lite medan jag pratade med Katarina om ett syskonpar som behöver hjälp.

Jag tror jag satsar på presentkort till en i taget,till slut är alla klara.Katarina var bekymrad för de skygga,hur de ska få egna hem innan november 2008.

martdat
0

Finns det ingenting Katarina kan göra för att få ett nytt tillstånd? jag är inte så insatt i ärendet men det borde väll inte vara helt omöjligt, kattpesten var ju längesedan, tycker att det är lusstigt att tillståndet skulle dras in pga det, vi hade kattpest här i stan på ett katthem och de fick behålla sitt tillstånd. nån som vet om det var något mer som påverkade beslutet?

storAnnette
0

De får inte nytt tillstånd.Kommunen säger att huset är olämpligt för att det ligger i tätbebyggt bostadsområde.Har för mig att de även menar att huset inte är lämpligt för ändamålet.

martdat
0

Tack för svaret, då finns det väll inget man kan göra åt det,,