Hittekatt möter Hittekatt (RobbiNytt)
Nytt från hittekatten Robinson…
Igår var vi på middag hos två vänner som har ett stort härligt hus på landet. Robinson fick minsann en inbjudan han med, som lekkompis åt deras katt ;)
Deras kisse heter Elliot och är också en hittekatt med tragiskt men lyckligt öde; han blev inlämnad som upphittad, på veterinärkliniken min kompis jobbade på i somras. Hans mor hade blivit överkörd och syskonen dött :( Han var endast ca 7 veckor gammal, ensam och ingen kunde ta hand om honom. Så min kompis tog hem honom och där har han ett fint hem för livet! Hon skulle tagit hem en till kattunge så han fick sällskap, men tyvärr dog den tragiskt innan de hann få hem den.
Men Elliot har lyckats bli en trygg, go och härlig katt ändå. En av de goaste jag träffat!! Nu är han 6-7 månader och full av bus! Tyvärr har han inte riktigt lärt sig att bete sig som en katt (tagit efter läten efter hunden deras :p) och har ingen taktkänsla när han möter andra katter.
Robinson som varit riktigt rastlös hemma senaste dagarna, pga att tjejerna inte vill leka med honom, är lika taktlös som kompisens katt; de sätter full fart emot sin potentiella lekkompis, hoppar på denne, smockar till den och hoppas att den ska vilja leka
Så medans vi åt god middag, pratade och drack te framför öppna spisen sprang Robinson och deras Elliot runt i hela huset och lekte följa John ;) Elliot hängde efter Robbi hela tiden och ville leka! Till slut hade Robbi kollat färdigt på huset och då lekte de så sött :) Det var tassfäktning och lura-bakom-transportburen-och-plötsligt-anfalla-lekar tills midnatt.
De ser nästan lika dana ut också, samma färger men Robbi är lite större. Jättesöta ihop!
Så nu ska Robinson få ansvaret att vara lekfarbror lite då och då, Elliot behöver lära sig leka på rätt sätt om han ska undvika att bli slagpåse när han till våren får börja gå ut och träffa traktens bamsestora bondkatter. Robbi dängde till honom ett par ggr, men utan klor och kort och bestämt, helt rätt sätt.
Det var så roligt att se vad fint Robinson uppförde sig!
Nyttigt tycker jag att dels träna att åka transportbur och bil, dels att vara hemifrån utan att bli lämnad/dumpad och förstås att han får gå i tjejernas skor så att säga; att få se hur det känns när någon stormar fram och hoppar på en våldsamt, i hopp om att få leka ;) Tjejerna här hemma blir livrädda, kanske kan grabbarna lära varandra lite takt? ;)
Det var senaste Robbi-nytt!
Tyvärr glömde jag kameran hemma :(

vad kul att höra!
Så underbart! Då bör de träffas mer!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

så synd att du glömde kameran, det hade varit kul att se bilder. men man kan ju inte komma ihåg allt :) så härligt att de passar så bra ihop.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ja, jättesynd! Ska ta med den nästa gång de ses, hoppas vi hinner med det innan jul.
Det är ju jättefint om Robinson kan lära lillpojken något, och kanske vice versa. De är så tacksamma, båda dessa två hittepojkar, värmer hjärtat att se. Älskar all kärlek och allt gos…
Roligt om Robbi fått en "uppgift", det kan han nog växa med!
Ska han kanske flytta dit?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#5 Men Robbi ska väl stanna hos Onikan? Det trodde jag iaf
Mysigt med två hittekattskompisar!
Superkul att han har fått en liten lekkompis!! Fler besök och foton vill vi se
tack

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Men vilken underbar berättelse!! Så roligt att Robby funnit en ny kompis..o så bra att ni tog steget o vågade prova:-))
Har har vi två individer med ett brokigt liv bakom sig..men som fått underbara kattliv tackvare er…härligt!

Härligt med en hittekatts kompis :-)
Vill inte din kompis ta in en kompis till sin katt?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Robinson ska absolut bo här, om han vill det själv.
Nej det var aldrig tanken att min kompis skulle ta över honom, det var inte därför vi var dit med honom. Jag tror ju att våra tjejer ger med sig till slut och börjar leka med honom, men tills dess är det jättekul för honom om han får åka dit ibland och leka med en "liksinnad" ;) Han var precis slut dagen efter vi varit där, sov och sov hihi. Robbi har verkligen knipt våra hjärtan totalt, men går det en månad till och han fortfarande är utanför och de morrar åt honom och slåss, då kanske man får fundera på andra alternativ, men det tar emot. Å jag TROR ändå det ger sig med tiden, det går iaf framåt.

Alexej -De skulle ju fått hem en till kattunge i somras, från en bondgård där de skulle slagit ihjäl ungarna annars. Tyvärr såg de inte till kattungarna så ofta, så den kattunge som min kompis tingat (hon hade ordnat hem åt syskonen med) hade lyckats klättra upp i en upphängd overall, trilla ner i en ärm och hänga sig :( Jättehemskt.
Sen flyttade de till huset på hösten och fick med en katt "på köpet" som mest är ute, en kastrerad medelålders kattdam som kommer in för att äta och sova, men vill annars bara vara ute. Jag tror att de hoppades att damen och Elliot kunde bli kompisar, men hon bara fräser åt honom och tycker nog att han är "fel" som katt, eftersom han inte vet hur man ska bete sig. Smyger på henne, hoppar på henne våldsamt så hon blir skrämd och tror att en bestämd dam i medelåldern ska charmas utav det ;) Hon undviker mest honom tror jag, ingen lek där tyvärr.
Jag vet att de pratade om det när Elliot var yngre, men nu tror jag inte de tänkt skaffa någon mer katt. Hade de velat det vet jag att hon hade tagit en hittekatt eller avlivningshotad :)