OT. Skäll på grund av katter
Japp så har jag blivit utskälld angående mina kära hittisar. Blev väldigt sjuk i astman här hemma. Och självklart vill läkare veta varför jag blivit så dålig just nu. Och ja att utsätta sig för katter då är inte det smartaste kanske. Men vad gör man.
Hur som helst så vill jag bara säga att man kan om man vill även om man är allergisk. det gör mig så arg när jag tänker på alla omplaceringskatter på grund av folks allergi. Så ska det vara så akut att de hotar med avlivning. Tror jag inte ett dugg på. Man kan leva med det tills man hittar rätt hem. Lite skäll får man ta :-)
kram på er och alla missar
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Du är hedervärd ÅSa!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kämpa på, Åsa! Allt för våra älskade katter!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Du är helt underbar Åsa.
Du behöver några rosor.
kram på dig.
Jag har också en kompis som är jätteallergisk men innan han kommer hit tar han någon medicin. Hittills har han överlevt mina katter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#4: Men exakt, man behöver inte dö av det. Således kan jag bara få mindre och mindre förståelse för folk som hotar med avlivning.
#1-3: haha , var inte därför jag skrev. Det var för att belysa min frustration över dumskallar som hotar avliva sina missa på grund av allergi.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tycker du ska slippa skäll! Du bestämmer själv vad du vill upoffra!! Han ska bara ge råd om hur du bör göra för att undvika problem, om du väljer att följa dem eller inte är upp till dig! …ännu bättre om ni försöker komma fram till en lösning som kan underlätta din allergi för dig även MED katter. En av mina handledare sa att man jobbar på en sorts bot mot allergin, men det ligger förstås mest i startgroparna än så länge…
#0 #5 Själv skulle jag nog stå ut med allergi inn i det längsta framföre att avliva kissemissar! O.O Inte skulle mina gosingar åka i förväg till trappalanda bara för att jag nyser!! heller omplaccering om jag skulle bli allergisk och inte längre orkar med!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Det är inte rikigt av en läkare att skälla på sina patienter..däremot är de väl deras jobb att ge råd när man lider av någon åkomma..han kanske inte lärt sig stava till ämnet "hittekatter" och kan nog heller inte inse varför du så helhjärtat ställer upp…det gör man ju inte för sin egen skull först o främst, utan för att hjälpa de utsatta..

#8 - Bra sagt…
ja, jag är lika arg jag. min syster har visat sig vara allergisk och har ju katt, och hon möter samma beteende. hon är bara 20 och tycker det är skitjobbigt att stå på sig och säga att hon inte alls vill göra sig av med katten. men hon vet att om hon skulle göra sig av med katten så skulle hon vara olycklig istället för allergisk och antagligen ändå skaffa sig en ny, så jag hoppashoppasHOPPAS att hon lyckas fortsätta stå på sig. jävla läkare. att de inte kan se till hela människan? vad hjälper det att hon inte utsätts för katt om hon är olycklig och ensam istället?

jag har ingen läkare som skäller men en hel del släkt och bekanta som har åsikter om allt katthår och att man inte kan ha fyra kissar i lägenhet, men då behöver de inte komma hit heller,,, är av den anledningen min riktiga mamma inte har vart här på 6, 7 år, hon tar heldre in på hotell när hon är i stan än att vara här och bli "störd" av mina kissar, jaja hennes förlusst,,,
Åsa är guld värld!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Min familj har också åsikter om detta, är allergisk och har väl blivit sämre de senaste åren med katt men det finns inte en chans i världen att jag lever utan katt, det ger så mycket mental hälsa att ha dessa små pälsklingar hos sig.
Visst är det jobbigt ibland men så länge jag inte är dödssjuk är det definitivt värt det.
har också stött på sånt där folk, men så träffade jag den bäst resonerande läkare jag nånsin träffat, han sa " men det är ju du som bestämmer om du vill ha katt om du känner att du orka leva med dem, herregud! de är ju familjemedlemmar som man inte kan kasta iväg hur som helst!"
enligt läkarnas prover ska jag vara hyperallergisk mot katt, men jag mår hyffsat bra att det inte är något besvär.
Svenska läkare är så enkelspåriga när det gäller allergier och husdjur. I många andra länder har de mer förståelse och erbjuder behandlingar som gör det möjligt för den allergiske djurägaren att ha husdjur. Tror att läkares inställning ligger bakom att många kattägare går och avlivar så som de gör. Läkaren ord är lag.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
kan säga att första läkaren sa åt mig att katterna ska väck, och att jag skulle inte få en remiss förräns jag tagit bort dem. jag bad henne flyga dit pepparn växer, ringde hennes chef och talade om vilken skata hon var, och vips så hade jag en remiss till den trevlige läkaren jag skrev om ovan.
katterna löser ut mina astma anfall, så det är inte så trevligt utan medicin om man säger så, så ja, hjälp behöver jag ju, men katterna stannar.
Hatten av Imasy! Jag har också blivit fly förbannad på en människa inom vården som betedde sig som en idiot. Jag protesterade vilt och fick en ny kontakt medans skatan blev chef på avdelningen. Det funkar nog bättre för henne för hon ska då absolut inte ha någon kontakt med patienter! Liten avstickare här bara, har inget med allergi att göra =)
Min systers sambo är också allergisk. Blir snuvig och ögonen blir irriterade. Men det var HAN som ville ha katt och han skulle inte kunna vara utan dem nu säger han. Så har man inga livshotande problem så brukar det gå bra. Han väljer att stå ut med sina "förkylningar" för katterna. Bra gjort av dig också ÅsaF!! All heder!

Jag var kattallergiker, egentligen allergisk mot en massa saker. Läkaren sa till mig att det var bara att göra sig av med katterna. Tittade på honom och sa att då flyttar jag, för de ska inte slitas från sitt liv.
Vi bestämde oss för att renovera huset. Bort med heltäckningsmattor, några av er minns kanske 70-talet. Alla rum tapetserades om eller målades. Inga mattor fick ligga kvar ens som söta accessoarer. Massor gjordes och jag kunde bo kvar hemma, och katterna fick behålla lillmatte. Tog tabletter och valde bort andra saker som jag var allergisk mot, allt för katterna. Mådde bättre och bättre men de var portade från sovrummet.
Flera år senare började jag på katthem, nös och höll på, men vägrade ge mig. Nu kan jag säga att jag tål de flesta katter. Har fortfarande problem med Balineser, men har bara träffat en, så det är inget problem. Så bara för att man är allergisk betyder det inte att man måste sluta leva. Har större problem med pollen- och fruktallergi. Hur förhindrar man pollen? Inte behöver man asfaltera hela världen för det. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

ojojoj, vilka besvär läkare kan vara, själv har jag i stort sett bara dåliga erfarenheter av dom, och det har varit många. men inte när de gäller allergier så mycket.
dom är så okänsliga väldigt ofta, de bryr sig inte om individen. känns som att de är läkare för att dom tjänar bra på de ibland :P de e då inte för att vara snälla och hjälpsamma iaf.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#19 - Hmmm….många av oss är visst snälla och många bryr sig, jag är ledsen att du har haft otur. (För visst finns det skitstövlar även inom läkarkåren!) Lönerna som landsting/komunalt anställd läkare är heller inte VÄLDIGT höga, det är om man jobbar privat man kan tjäna en hacka, men då får man ta patienter på löpande band - då blir man ju dum, man hinner inte!
JA, som Vanessa säger, det brukar hjälpa med en sån sanering. MAn får helt enklet vända på ordspråket "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" Alltså, bättre ett rent helvete än lite skit i hörnen. Här finns inte en matta heller. Jo, en dörrmatta, som gäster får ställa sina stövlar och skor på på vintern. Den tvättar jag ofta och den är så billig, så när den blir för sunkig, så kastar jag den och köper en ny.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har oxå astma men jag talar inte om för läkarna att jag har katt. Det har dom inte med att göra för det finns ingen chans att jag skulle göra mig av med mina familjemedlemmar.
Värre med släktingar somlägger sig i…………men jag bryr mig inte. (lyssnar ej)
Sköt om dig Åsa och stå på dig och vet du Åsa: DU bara DU bestämmer över vad du vill göra eller ha…………
Kram på dig………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna