En liten stödis kommer till oss!
I mitten på december utökas huset med en tjej med päls:-) Det är en malmö-flicka vid namn Lucia som har bokat in sig i vårt arbetsrum, enligt kontakt på kks så skall den här lilla missen kunna finna sig i att bo på det viset, tycker att jag måste se till att hela kattfamiljen får vara harmonisk..som bekant kan ju gammalkatter reagera när det kommer nytillskott i familjen…har gjort uppehåll med fotandet då det varit lite annat för oss här i görningen den sista tiden..nu blir man inspirerad att sätta igång med att plåta igen så ni får se bild på lilla Lucia sen:-) Men kan avslöja redan nu att det är en vit flicka med svarta fläckar..välkommen till oss Lucia:-)
Åh, Siden, jag har hela tiden förstått att du längtat efter detta! Så underbaert!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad roligt! Grattis!!

#1 Första gången jag får besök av en Lucia med päls:-)
O lite lustigt i sammanhanget är att hon kommer hit runt själva lussedagen..något efter den 13 men ändå.
..nu blir det till att ägna sig åt att göra det lite katteligt mysigt för henne där uppe, det som också är bra är att vi har en bäddsoffa i det rummet, så att det blir nätter man kommer att sova där också så att hon får sällskap även då ibland:-O)

Haha namnet passar ju ypperligt då :D

#4 javisst:-)
Åh vad roligt för både er och Lucia! Ser fram emot rapporter och bilder.
Men oj så kul.
Då har du det lite annorlunda hemma ett tag.
Du ska se att de andra kissarna välkomnar Lucia.
Kram Jenna

Jag tror också det kommer att gå bra!

Tack alla!
Tror också att det ska gå bra..Lucia sägs vara en misse som inte kräver alltför mycket av utrymme osv..utan kan nöja sig med att bo som det blir..sen kan man ju alltid ta lite försiktiga presentationer, men det ligger på framtiden..hon kommer säkert känna att det luktar mycket katt här..både från mej som om allting som är runtom:-O)

Åh en liten Lucia… Tack Sidentass för att du tar hand om henne fast du har så många kissar förut.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Åh vad roligt en liten Lucia :-) Ser fram emot bilder sedan, och så härligt att du tar hand om henne trots att du har huset fullt !
Å vad underbart att ni ställer upp för Lucia
…Hon trivs nog utmärkt i ert arbetsrum!
Vill så klart ha massor av bilder och uppdateringar när hon flyttat in 

#10,11,12
Lovar att det kommer bilder..lär inte kunna låta bli att plåta så fort som hon har fått bo in sig lite granna..visst berättade jag väl att hon är vit med svarta fläckar..har en speciell känsla för den teckningen då jag hade en alldeles oerhört nära relation med en sådanhittekatt för flera år sen..
Låter som en släkting till Sixten.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Åh vad bra att ni tar hand om henne…säger som alla andra och väntar på bilder!^^

Vad spännande, och så räddas återigen ett kattliv och får en underbar omstart tack vare dig. Så då måste ju jag passa på att tacka dig för det. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vad härligt att du kan hjälpa kissen och det blir spännande att följa hur det går. Det är en glädje för varje kisse man har möjlighet att ge ett bättre liv.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

En sådan underbar nyhet. Du har så många katter och tar ändå hand om lilla Lucia. Grattis och lycka till!
Du är greit, Siden. Så skönt att du finns för den lilla!
/Pelusa

Ja bilder vill vi se! :)
Siden nu har vi lika många katter! :) Måste få se bild på jourkatten - verkar ju likna våran jourkatt Sixten. (Måste själv göra uppdateringar med foton på alla våra gullegrisar.)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#21 Här inne "umgås" man med så många missar runt om i landet att jag har inte koll på vem Sixten är..tar en kik i ditt album o kollar om han möjligtvis placerat sig där?
#22 Det här är Sixten. Kattassen och jag hjälptes åt att rädda honom från avlivning för några veckor sedan. Han hade hittats på Hässleholms järnvägsstation och sedan lämnats in på polisen.
//Lena

#23 ohh..så underbart att ni fanns där för Sixten..det hade jag missat…så jag älskar denna teckning..kanske för att den påminner mej om vår älskade Tess..han ser så genomgo ut, Sixten -gubben.:-O)
Underbart Sidentass! Spännande!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja Sixten hade jag missat att han kom till dej Lena. Läste ju om kissen vid järnvägsstationen, men inte att han kom till er.
Jenna

Jag sitter o tittar igen på Sixten…bara njuter av hans teckning..med risk för att verka tjatig..men har ser ut som goheten själv:-O)
#26 Jo han fick komma hit och Kattassen hjälpte till på ett underbart sätt och körde ned från Göteborg till djurpensionatet där han fanns. Om vi inte hämtat honom innan veckan var slut skulle han blivit avlivad. Hemska landet Sverige.
//Lena
Så fin han är!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nu så är det inte lång tid kvar innan lilla Lucia är här..om en halvtimme ungefär så ska hon dyka upp..håller på att ordna med lådor o skålar osv uppe i rummet..så ska jag ta bilder sen när hon fått bo in sig lite grann..kissen kommer säkert tycka att det luktar mycket katt såväl om oss som i hela huset!
Återkommer när missen är här:-)

#30 Spännande!