Krage eller body inför kastrering
Hej! Jag undrar vad som är bäst att använda vid kastrering av en honkatt? Förra gången använda jag krage som var köpt hos Vetrinär, men katten hade så svårt att äta då.
Jag testade båda men krage funkade bäst hos oss. Jag klippte däremot kragen lite mindre och då funkade det bra att äta.
/Maria
Har du testat kragen som man blåser upp oxå? Tänker att den måste vara bra.
Har inte testat på katt men på hund med uppblåsbar krage och hon tog sig ur den och slickade upp såret så ny tur till veterinär med att sy om.
Hon har aldrig lyckats ta sig ur krage.
#0: Vad som är bäst vet jag inte men jag kan verkligen rekommendera body. När vi skulle kastrera våra två honor så ville jag hitta nåt alternativ till tratt . Köpte först uppblåsbara ringar och visst, trevligare än tratt men såg ändå obekvämt ut. Så hittade jag bodiesarna nånstans på nätet och beställde. Dom var så smidiga och katterna blev mycket friare. Hade med dom till vet så dom tog på dem innan uppvaket. Det här var några år sedan och inte så vanligt då. Vet tyckte dom var fina och frågade var jag köpt för dom ville köpa in och ha till försäljning på kliniken.
Om jag minns rätt hade vi på dem i en vecka.