Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 534 ggr
Elcyion
0

Genmanipulerade katter i Sydkorea

Klonade katter (Aftonbladets nätupplaga)Länken öppnas i nytt fönster

Vet inte riktigt vad jag ska tycka. På ett vis känns det äckligt att de genmanipulerat med djuren, samtidigt är det ju bra att de lättare kan forska på genetiska sjukdommar hos både djur och människa.

Ps. Hoppas jag lägger det här rätt nu. Hittade ingen kategori jag kände passade riktigt bra Ledsen Ska det ligga någon annan stanns, får gärna mod/admin flytta på det. Ds.

Medarbetare på jack russel terrier

Hawknestgrove
0

Nä, det gillar jag inte alls. Speciellt inte om de ska användas till fösöksdjur.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Nä…hatar alla djurförsök. Det var när vi skulle labba med djur i skolan som jag blev vegetarian. En av våra föreläsare visade när han gjorde en "häftig grej" i hjärnan på en katt…sa att "jag skulle kunna göra detta på mina husdjur"…jag ville döda då.

Alexej
0

Självlysande katter? Vad människor inte har klarat av de sista 2000 år kommer vi lätt att fixa nu genom genmanipulation- nämligen att manipulera bort oss själva.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Nej djurförsök är inget vidare, även om det antagligen måste finnas i viss omfattning. Det ska dock hållas nere på ett absolut minimum när det inte går att göra det på annat sätt och det måste till för att rädda liv. Nu för tiden finns det alternativa metoder för stor del av forskningen som gör att djurförsök inte behöver göras.

Vad gäller artikeln känns det skrämmande, som rena rama sience fiction.

"katterna är i klartext ett produktutvecklat försöksdjur" citat från artikeln. 

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

Är kompakt motståndare mot försöksdjur, har svårt att tro att inte forskning kan bedrivas utan djur Maggan47

Ankah
0

…det är ju mycket sällan som det är djuren som får nytta av vad man kommer fram till…ganska övertygad att gubbjävvlen inte blivit jätteglad om man repat in hans ungar och lagt elektroder i deras hjärnor, för att sedan avliva dem när experimenten är slut…hade dock varit skoj att se hans min om det hände…

anebit
0

Här är det en till som är jättemotståndare till djurförsök.  Jag har sett hemska bilder på kaniner som sitter fastspända med en cigarett i munnen bl.a. va FN är det nödvändigt för, och kaniner eller katter som oxå sitter fastspända med olika läppstift som provas……     År 2007 borde det väl finnas andra alternativ.

USCH  det finns inte ord för vad jag känner med dessa stackars djur som lider i onödan…………………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Aribigga
0

Urs vad jag är trött på människor säger jag bara.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Hawknestgrove
0

Ja, jag anser, att saker som skall användas på människor skall provas på männiksor. Allt annat är irrelevant.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....