Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 701 ggr
Leffe
0

Namninsamling Veterinärvård

Dyr veterinärvård!

**Till: Anders Borg, finansminister

**Slopa momsen på veterinärbesök!

I Sverige finns över 2 miljoner katter och hundar, sen tillkommer fiskar, fåglar och kaniner. Djur har en bevisad positiv effekt på människors hälsa och vi som har djur vet hur värdefulla de är i våra liv. Att främja djurägare är att främja folkhälsan!

Men idag är det dyrt att gå till veterinären med ditt djur, deras verksamhet är helt privat och lever endast på avgifterna och eventuella gåvor. Som djurägare betalar vi 25 % moms på alla besök.
Vi vill att regeringen tar upp frågan om att slopa momsen på veterinärbesök snarast!

Med vänlig hälsning…etc etc..

_Den här namninsamlingen startades den 9 december 2007 av Anna-Karin Jiderlund
Insamlingen kommer att avslutas den 31 mars 2008
_
http://www.namninsamling.com/site/list.asp?id=2392

Bild på MarbleandSilksMarbleandSilks

Alexej
0

Aldrig tänkt på att det är så mycket moms på veterinärbesök. Det skulle betyder otroligt mycket för alla om momsen skulle tas bort. Självklart att jag skriver under!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Har det inkommit 1300 röster på tre dagar!?!? Det var som sjutton vilken aktivitet..

maggan47
0

skrivit på såklart Maggan47 samt lagt ut på sks forum, ju fler vi är, ju mer kan vi förhoppningsvis påverkaKyss

UlrikaD
0

Jag har skrivit på. Lägg ut denna listan på alla iFokus.djurforum tycker jag.

Kattolin
0

Har självklart skrivit på också!

solweig
0

har skrivit på. en bra grej det här. hoppas många skriver på.

catfoot
0

Skrivit på…..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

martdat
0

Skrivit under!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut
0

Har skrivit på nu…

emjon
0

Bra initiativ och påskrivet!

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Superbra namninsamling! Och visst är det så att staten kommer att få tillbaka det de förlorar i momsintäkter i ökad folkhälsa och minskade sjukvårdskostnader. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Miija
0

Nån som kan skicka denna även till shetlandsponny iFokus? Jag vet inte hur man gör… 

Jenna-Gun
0

Har skrivit på

anebit
0

Påskrivet

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Therese87
0

Skrivit på nu

Leffe
0

#12 Den ligger på Shetlandsponny nu

attmar
0

Skrivit på! Och kopierade den till kattforum, där kan vi nog ragga många röster också :-)

Hawknestgrove
0

jag med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Självklart en underskrift från mig också!! Tänk vad mycket mer vård djuren skulle få om det inte ruinerade matte och husse! Dvs ingen skall egentligen behöva avliva pga tom plånbok.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

storAnnette
0

Undrar om det är moms på människosjukvård?Har aldrig funderat över det,har nån annan gjort det?

Hawknestgrove
0

Där ställer du en bra fråga. Men jag tror inte det. LIksom ingen mening, då det är samma spann man ändå öser ur…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Fast privatvården för människor, har inte den moms? Ska skriva på, så fler tar sina djur i tid till veterinären trots skral ekonomi

Alexej
0

Puttar upp! Ligger den nu på alla djursajter?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

i alla fall på sks forum, där jag lagt den Maggan47