Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1845 ggr
Issa
0

Någon som vet?

Vilken Länsstyrelse tillhör Julita med omnejd? Någon som vet? Ni som kan se Östnytt på TV 2. Kolla på det på måndag 19.10 !

Mettan
0

Julita är en ort i Katrineholms kommun och tillhör Södermanlands län. Länsstyrelsen finns i Nyköpng.

Länsstyrelsen är inrymd i Residenset vid Stora Torget i Nyköping.

Besöksadress: Stora Torget, Nyköping
Postadress: Länsstyrelsen, 611 86  Nyköping**
Telefon:** 0155 - 26 40 00 kl 08.00 - 16.00.
Fax: 0155 - 26 71 25
E-post: lansstyrelsen@d.lst.se

E-postadressen till våra Medarbetare skriver du enligt principen: fornamn.efternamn@d.lst.se

Issa
0

#1 Tack för svaret! Dom får lite att jobba med framöver kan jag ju säga.

Mettan
0

Det behöver de nog.

Alexej
0

Nyfiken….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Issa
0

Jag får ont i magen. Det är inte så mycket jag kan göra åt saken. Vi får se hur det presenteras. Hoppas fler kan ställa upp. Det rör sig om runt 65 katter, många kattungar. Både korthår och långhår. Det kommer väl upp på vårat bord de tidigare vanvårdfallen. De är 9 katter från "katterna i burar-fallet" och 9 st balineser från det senaste fallet. Får försöka mobilisera beredskap åt dessa. Blir väl som vanligt att dom ringer från Länsstyrelsen några dagar innan dom ska avlivas och kräver vi ska hämta dom på stört!

martdat
0

ojdå vad massa katter,,,, finns det någon tråd om dessa som jag missat?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Issa
0

Detta är ett nytt fall som jag fick kontakt med häromdagen. Gick till Länsstyrelsen i fredags. Suck! Är det någon som kan hjälpa, så PM:a mig!

Alexej
0

har du en bra kontakt till någon från tidningen? Skulle absplut försöker får med en reporter som kan skriva om det. Tidningen är nog bästa medel att hitta hjälp och nya hem.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Issa
0

Det lär nog komma i tidningen men jag vet inte vilka tidningar som finns åt det hållet?

essut
0

Den här finns http://www.kkuriren.se/ letar vidare efter andra tidningar runt Södermanland.

Alexej
0

Här finns några tidningar:

http://www.internetstart.se/tidningar.asp

Det borde vara Södermanlands Nyheter:

Tipsa SN om nyheter och reportage

Tipsa SN om stort och smått. Idéer till nyheter och reportage. Du får vara anonym.  

Sedan finns det en tjej här som medlem som bor i Julita:

KickanLilja

YvonneW
0

Puttar på tråden. Någon i trakten av Katrineholm som kan ställa upp som jourhem? Skicka i så fall pm till Issa. Någon i trakten av Örebro?

Alexej
0

Kollar med KickanLilja . Hon har erbjudit sif förrut att vara jourhem. Men jag pma henne och berättar om tråden.

YvonneW
0

#13 Tack för det. Ju fler som ställer upp desto bättre.

Kattolin
0
Alexej
0

Är det det här? :(

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33686&a=975745&lid=puff_975745&lpos=lasMer

Om han är en sån stor kattvän varför har han inte kastrerad katterna. Han verkar har råd att mata 70 katter, då borde han har satsad på kastrering. Och nu ska kattvänner hjälpa. Suck!

Kattolin
0

#16  Ja, det var det jag menade!

Visst är det alldeles för många kissar men jag hoppas det får ta lite tid att hitta nya hem. Katterna såg rena och fina och välmående ut. Rent var det ju också i husvagnen. NEJ, jag säger inte att det är ok med så många katter. Det jag tycker är ändå att det inte är så illa så att myndigheterna skall prata om avlivning.

Tänk ändå om alla kattvänner kunde ta och kastrera sina katter. Varför ska det bli så fel när dom gillar katter.

JosephineF
0

Horribelt.. Den här mannen skulle kunna ha 9 KASTRERADE katter och de skulle få det hur underbart som helst.. Som ni säger, ser rent och städat ut, katterna ser tjocka och välmående ut, så hemmet i sig är det inget fel på. Bra att dom tar itu med ärendet iaf..

Issa
0

70 katter är lite överdrivet. 65 st är de. Grannfrun har superkoll och har hjälp mycket med mat och skötsel.

6 st har jag hittat plats till. Jagar vidare.

Alexej
0

Bäst vore det om katterna kunde stanna som ett slags TNR-projekt och att alla bli behandlade och kastrerade!

Issa
0

Saknar transportburar. Ingen som bor i närheten och kan låna ut?

Issa
0

Tror knappast att Länsstyrelsen går med på något sådan. Det ska väl ske huvudstupa som vanligt, annars blir dom avlivade.

Lena
0

Ojdå ett fall av kattsamleri igen! Katrineholm ligger nära Norrköping. Någon därifrån som kan vara jourhem?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

50 katter kvar.

Ligger det nödrop på alla kattsajter?

Issa
0

Hjälp mig larma övrallt. Jag hinner inte. Jag sitter i telefon oavbrutet.

Alexej
0

Okay! :)

martdat
0

Jobbar du för något katthem elr nått Issa? tänkte eftersom du visste före media?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankah
0

Ingen bra grej med så mycket katter, och visst, bra att det tas tag i, men de verkar ju ha det bra, så varför är det så j***a bråttom?! Dumma j***a myndigheter, de verkar ju nästan njuta av att döda katter ju!

JosephineF
0

Ankah, jag tog bort svordomarna ur din kommentar, då det är mot skrivreglerna. Bättre att använda andra uttryck, alternativt *** Okej? =)

Issa
0

# 27 Örebro Katthem

Ankah
0

Oj! Förlåt! Ja, det var inte min mening att bryta mot någon regel (som jag kanske borde minnas lite bättre)! Jag ska hädanefter försöka tygla min tunga!    Flört

Issa
0

Tjejerna på fältet åker ner redan imorgon och hämtar ett gäng och rekar läget. Fattas ju tranportburar så det är lika bra.

Alexej
0

Jag har lagt ut det nu på Spinn, SKS, nioliv, alltomkatter, Bukefalos och kattpiraterna.

Issa
0

#33 Tack, tack vad snällt. Hoppas något mer katthem kan ställa upp, om än med en eller två katter. Vore ju toppen.

Alexej
0

Vet inte hur DV Jönköping har det, men det är 2 jättetrevliga kvinnor.

Djurens Vänner i Jönköping

Knivshult 10, 560 27 TENHULT

036-39 01 14

E-post

djurensvanner@jkpg_info.se

Mobiltfn

0730-15 81 24

Hawknestgrove
0

Alexej, du är suverän!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Laurusia
0

Finns det gravida katter??

Issa
0

Vi vet inte ännu? Får rapport imorgon efter hembesöket.

Laurusia
0

Okej…då väntar jag på informationen. Finns det dräktiga honor så kanske kan jag ta in en.

attmar
0

Såg ju ut att vara jätte fina o goa katter ju!
Möjligtvis skulle vi kunna ta en, får veta i veckan hur det blir med pojkvännens jobb i Sthlm.. Men då måste transport till Sundsvall ordnas.

attmar
0

Åh den där lilla söta gråa som ligger o sover… så söt!

Kan han inte bara kastrera? De här med TNR? Har inte läst så mycket om de , men skulle inte de vara ett alternativ…?

Kattolin
0

Puttar

Issa
0

Uppdatering: 31 katter hämtade. Inga dräktiga honor fanns, eller åtminstone ingen som såg misstänkt ut. Mycket fina katter. Välnärda och trinda. Nu gäller det att ringa, ringa och dela isär!

Återkommer när jag vet mer.

attmar
0

Putt!!

Hur går det? Jag kan hjälpa till med transport Sthlm-sundsvall om någon är intresserad. På kattforum.se var det någon i västernorrland som eventuellt kunde tänka sig att ta 2 :)

Alexej
0

Putt!

Issa
0

Det var 33 katter dom fick med sig hem. "Bara" 30 kvar nu. Två äldre katter (15 år)vill han behålla. Om vi hjälper honom med kastrering så hoppas jag han får ha dom kvar.

essut
0

Vad ni är bra, hoppas dom andra katterna oxå får komma därifrån. Tycker oxå att mannen kan få behålla dom äldre katterna om dom blir kastrerade..

Hawknestgrove
0

Oj, trettio katter till!!!! Finns det hem för alla dem? Små stackare….

Klasson
0

Synd de blir så här…

De va nog inte planerat att de skulle bli så många katter hos han..

Wiizy
0

Sjutton, så många, men ni är ju suveräna och har räddat många. Tror faktiskt ni klarar allting , varenda katt! *tummen upp*

Issa
0

Lite smakprov! I tråden: Jourhem åt en prinsessa ;D så ser ni Adina, som är en av kattungarna vi hämtade. Fler kommer upp efter hand på hemsidan: www.orebrokatthem.com Vi ger inte upp så lätt! Vi kämpar på för att klara alla kissarna!

Wiizy
0

#51 BRA! *tummen upp* Du/ni är guldvärda :-)

Jenya
0

#21 I närheten av? Vi har ju i alla fall en vi skulle kunna låna ut.

attmar
0

Hur går det för alla kissarna ?

maggan47
0

undrr också hur det går, ni är verkligen helt suveräna kram Maggan47Kyss

Alexej
0

Hur går det?

evamojje
0

Självklart så är det helt vansinnigt med det höga antalet av katter som han har. Men jag måste ändå säga att det man sett av dom så ser dom väldigt välmående ut. Men det är alldeles för många ehlt klart. Hoppas att det kommer att lösa sig på bästa sätt.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Issa
0

Nu börjar det reda upp sig med de 33 katter vi fick in från Julita. De vuxna har fått jourhem utom två honor som ska ut och sedan är det några kattungar att dela upp. Blir väldigt rörigt i början innan alla kommer på plats och är inskrivna. Är orolig för de 30 som finns kvar. Olustigt när man inte vet hur lång tid man har på sig att göra något.

Jenya
0

Hur går det för de 30 missar som är kvar? har ni någostans att få in dom efter att ni fått ut de 33 som ni redan har hämtat?

Issa
0

Vi kämpar för fullt med att få ut de sista av de 33 vi hämtade. Det som hela tiden sätter käppar i hjulet är att många studenter som är jourhem ska åka hem till sina hemkommuner till jul och en del åker redan runt 10-11 dec och man måste hela tiden passa så de jourkatterna har tak över huvudet. Återstår två honor och en del kattungar som ska delas upp. Rätt bra ändå med tanke på hur många de var från början. Det droppar in jourhem så sakteliga. Vi hoppas det får vara lungt över jul så inte Länsstyrelsen drar igång något innan. Lättare för oss när helgerna är över.

Alexej
0

Jag önskar er all lyckande med det! Otroligt hur ni kämpar!

maggan47
0

håller med, bra kämpat, vilken glöd ni visat Maggan47

Lena
0

Ja det var sannerligen inte dåligt att ni lyckats hjälpa så många nödställda katter! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

smurfan-13
0

Har helt missat denna tråden och ska erkänna att jag inte läst alla inlägg. Vet inte hur det har gått med alla katterna, det är ju den 11/12 idag.

Vad jag däremot vill ha sagt är att jag var på en föreläsning med en djurskyddsinspektör som jobbat med detta fallet i FLERA år! Hon tog upp fallet, då det var samma dag som det skulle visas på lokaltv.  

Även om man får intrycket av att det ska ske så snabbt och att myndigheterna är stenhårda med att de annars ska avlivas, så är det inte hela sanningen. De har som sagt jobbat med detta fallet ett bra tag och mannen har fått mängder med "dead lines" och förhållningsorder om hur många katter han får ha och att de ska kastreras, men han har inte kunnat sköta det! Just pga av att katterna ändå har varit i så god hälsa och varit väl skötta har fallet tagit väääldigt lång tid. Men att ha 30 katter instängda i en husvagn kan väl ingen tycka är ok?! Även om det hålls städat och katterna får mat.

Issa
0

Kan väl tillägga att de flesta i husvagnen var kattungar. De vuxna hade även möjlighet att gå ut. Mannen lever på existensminimum, så kastrering måste han få hjälp med. De han vill själv ha kvar kan vi fixa det. Vad som föregått sedan tidigare vet vi inget om.

Alexej
0

Det viktigaste-tycker jag-är att katterna hade det bra och är välmående. Stor skillnad mot många kattsamlare som vanvårdar sina katter eller värre.

Issa
0

Första katten får sitt permanenta hem imorgon. En blå och vit hane cirka 2 år, otroligt kelen. En överlycklig familj föll direkt för honom. Två till är redan tingade.

Hawknestgrove
0

Underbart!!!!!

smurfan-13
0

#67 Härligt!