Nu har jag beställt tid.
Nu har jag äntligen slagit slag i saken.
Jag har bokat tid till vaccinerint till min Thindra. Har dragit på det så länge men idag så. Man vet aldrig om det dyker upp något så man blir tvungen att ställa upp att ha en inneboende till och vm vet om den skiten bär nåon smitta?
anledningen var att sen nui helgen har en katt hängt vid akuten här i stan och följt med patienter in i väntslussen. Där kan den ju som sagt inte vara men det verkar heller inte ha varit någon speciell fart på personalen innan heller. Han har alltid kommit kvällstid och hängt där till morgonen. Idag var första gången jag fick höras om det och kollade då extra på honom.
Han är öronmärkt men det nummer vi tycktes urkilja stämde inte alls med registret. En otrolig sköterska gav sig in och ingde en massa samtal. Bl.a till djurdskyddet och fick då prata med tre olika personer. Men de kunde inte göra något då de inte hade platser, vilket jag misstänkte. Polisen kunde inte heller göra något och inte ta hand om honom i en fyllecell eller något så länge pga allergi (vilket inte finns på en akutmottagning eller?)
Djurskyddet kollade upp olika liknande idnr vilket vi gjort med och hittade ett liknande men det var inte den. Dels så var den trefärgad och sen låg den hemma och sov. Den här var svar och vit. Mycket älskvärd kärvänlig och kelig. Välvårdad utekatt och inte undernärd.
Vi vet inte om det kan vara någon i närheten som äger den och den inte är inne om nätterna så det kan vara därför den stryker där. I värsta fall hade jag tagit med den hem och den hade tillfällig fått bott i mitt lilla badrum men problemet var att Thindra inte är vaccinerad.
Jag avvaktade tills efter jobbet då han endast brukade vara nattetid där. Men när jag gick till akuten och pratade medsköterskan så sa hon att han inte synts till sen på morgonen och jag hade varit ute och ropat men inte. Troligen så kan det vara så att han kommer dit och söker värme på natten men jag ska hålla ögonen öppna.
Thindra ska då få sin första vaccination bättre nu än senare för man vet ju aldrig. Fick en tid nästa fredag den 21 dec och det känns faktiskt bra att äntligen göra det.
Nu hoppas jag innerligt att den lilla kissen har ett hem för han var så himla go och kelig. Kom galopperande i full fräs när man ropade.
//Pia
Ja, sen är det ju faktiskt så, att en kisse som går ute, har konstigt nog bättre skydd mot kattpest och kattsnuva. i alla fall det senare. Så du hade nog inte behövt vara orolig
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Prova att sätta halsband med nr och se om en ev ägare hör av sig!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja jag trodde knappast att han skulle ha något. Han såg fin och allt ut. Öronen var inget mer än ett litet sår vid hand id. Gillade inte alltför mycket mitt pill i örat men han gjorde inget speciellt.
Jag ska höra mig för senare igen och se om det är något nytt. Han kan ju lika väl ha kommit med en patient som nu ligger inlagd eller så kan han ha smitit ur en bil på parkeringen nedanför.
Men hur vi än läste nummren så fick vi det inte att stämma. Och det var inte så otydligt ändå. Det vi fick upp var från stockholm, Borlänge och örgerna pasade inte heller in.
Men vi får se hur det löser sig. Vi har inte minusgrader här än tack och lov.
//Pia