Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 129 ggr
Uppkatten
1

Körde - trots kattunge under spårvagnen

Den här artikeln gör mig förtvivlad.

Den här kattungen sviks dubbelt när den först dumpas, som det verkar, och därefter körs över när den gömmer sig under spårvagnen. Spårvagnsföraren tyckte inte att han kunde vänta medans folk försökte få fram kattungen.

Hur kan ett litet djurs liv ha så lågt värde….? Den här lilla parveln borde ha haft hela livet framför sig.

https://www.expressen.se/gt/foraren-vantade-inte-korde-over-kattunge-9/

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Den svarta kattungen kröp in under spårvagnen. Pernilla Roos försökte locka ut den men föraren meddelade att han inte kunde vänta. När spårvagnen åkt iväg låg kattungen livlös kvar. Pernilla Roos och hennes sambo Tommy Österberg bestämde sig för att ta med sig den okända katten hem och begrava den.
Magi-cat
1

Men oh …😭

Vila i frid lilla katt. 💗

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pia-69
1

💔💔😢

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Tarotstollan
2

Fy 👿😭!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2

😪😪😪

/Maria

Maria
1

Det här gjorde så ont att läsa att jag knappt kunde somna.

/Maria

Uppkatten
2

Jag tänker att det här måste vara straffbart om det gick till på det sättet som beskrivs i artikeln…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
1

Orkar inte läsa artikeln. 😪😪😪

Uppkatten
2

Såg nu att det här var en äldre artikel som fått spridning.

Lika otrevligt och anmärkningsvärt ändå förstås, men man undrar ju om det ledde till att man vidtog några ändringar/åtgärder, så att det inte kan ske igen.