Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1736 ggr
Lena
0

Bilder: Tristan & hans bröder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet att många av er sitter och väntar på foton av Tristans bröder. Jag har legat lite lågt med kamera och blixtar eftersom det handlar om skygga katter. Igår kväll blev de dock terrade med kameran för första gången. Dock inga mästerverk till foton.

Kissarna bor i vårt gamla "museumkök" på andra våningen. (gamal järnspis och köksskåp från sekelskiftet) Där känner de sig trygga och blir lite modigare för varje dag som går. Vi tar det väldigt vackert men det artar sig i små små steg. De andra katterna kommer in och hälsar och det går fint. Matlusten är superbra. När någon av oss går in sitter de alltid på stolarna under köksbordet. Men är ute och rör på sig mer och mer. Eftersom huset är så stort får vi ta det lite försiktigt innan de får gå helt fritt.

Nåväl här är en bild på dem båda. Björn är kissen med mest rött som sitter t.v. Johan den med mera vitt som sitter t.h.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Här har vi Björn i närbild:

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Här är Johan:

Skulle vilja tvätta dem runt ögonen, men det är inte riktigt läge ännu. De har dock inga rinnande ögon.

Alexej
0

Hur gamla är de? Jag älskar ju gamla herrar, lite småtjocka och egna. De hade nog passat bra hos mig med:)

Jättesöta!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Men åååh så söta dom är Lena! Jag blev som lite kär i Björn nu.. Vilket vackert ansikte..

Lena
0

#3 De är ca 3 år nu Tristan och hans bröder. Ser ni vilka fina kindpåsar de har?

//Lena

Lena
0

#4 Ja de är så himla goa grabbarna. Sitter ofta tätt ihop på stolen. Idag var Tristan inne och och gav sin bror Johan en puss. Här är ett nytaget kort på Tristan så ni kan se hur lika de är The Brothers:

Men Tristan har blivit så fin i formen nu sedan vi flyttade till detta stora gamla hus. Han är helt perfekt i vikten nu.

//Lena

JosephineF
0

Tristans ansikte är smalare.. Jag gillar Björns pösmunkskinder *fniss*

Lena
0

Slutligen ett lite småkul foto på Björns svans. Idag kunde jag sitta 20 cm ifrån dem utan att de fräste eller flydde fältet. Det kändes himla bra, tänk vad glad man blir av sådana framgångar.

Lena
0

#7 Ja det är mysigt med sådan goa kinder, håller med dig! :)

//Lena

Hawknestgrove
0

Jättegoa kissar, Lena!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Men det är ju jättefina bilder du tagit på goingarna!! Så fina dom är..o vad roligt att höra om dom små stegen framåt;-)

martdat
0

SkrattandeTycker att de ser ganska nöjda ut med tillvaron nu!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jenna-Gun
0

SSååååååååå underbara kissar.

Jag är så avis.

Så fina foton

Är de kastrerade.
Jenna

karins
0

Vilka goa´ bröder Tristan harFlört

Tezza
0

Vad vackra de är, alla 3! Vet hur härligt det är med varje litet framsteg:)

Engla
0

Ååå, nu blir jag lite avis. Vilka vackra katter! Jag blir kär enbart genom att titta på bilderna. Johan påminner om min Ängla. Med svansen och allt…Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Ja alla tre är kastrerade och öronmärkta.

Enda okastrerade är Sixten, men det ska göras så snart som möjligt.

//Lena

storAnnette
0

Alla tre är jättefina katter!

Lena
0

Nu måste vi döpa bröderna också. Operanamn ska det vara! :)

//Lena

essut
0

Åh vilka snygging det ärKyss

Hawknestgrove
0

Figaro!!!!!!

anebit
0

Lena såna vackra kissar Tristans bröder är!  En eloge för att du åkte så långt för att hämta hem dom. Så skönt för dem att få ett riktigt eget hem…  Här kommer lite namn. Jag är ingen operafantast utan jag har goooglat….

Orfeo               Orlando
Grimaldo          Gualtiero                                                         Guiseppe         Guistino
Araldo              Rinaldo
Artemis            Arturo
Ernesto            Eros
Salome            Pajazzo
Garibaldo         Gastone
Don Alfonso       Don Alvaro
Don Magnifoco   Don Marco
Fjodor               Escamillo
Roderigo           Rodolphe
Lurcanio            Luther
Wilhelm Tell      Matteo
Balthazar          Kaspar
Nemorino          Nero
Melchior            Nekrotzar

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

Oj, det var många namn!:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

jättefina kissar, alla tre, och så lika, kommer att gå bra så småningom, när alla acklimatiserat sig Maggan47

Engla
0

Pajazzo var lite häftigt! Eller vad säger du, Lena? Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#22 Tack för alla operabetonade namn! Sambon är mycket för opera, själv kan jag inte så mycket ännu. Och mitt namnminne är så kasst så det är skamligt åt det.

#25 Ja Pajazzo skulle nog passa till Johan. Björn har en lite blygare uppsyn fast är visst mest klappbenägen mot sin matmor när det väl beger sig. Balthazar är också trevligt! Don Magnifoco vad säger ni om det? :)

Igår kväll blev jag så glad för då var båda bröderna nere på golvet och stannade där när jag kom in i rummet. Jag får mer och mer kontakt med dem. De är lite blygare för sambon än så länge. Men det vänder helt säkert för alla de andra katterna är mest husses katter. Tror bröderna och jag blev sammansvetsade under den långa tågresan.

//Lena

Hawknestgrove
0

Figaro!!!! FIgaro, Figaro Figaro!!!!!! Från Figaros Bröllop…..