Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2163 ggr
Naquita
0

AKUT stödhem(kattungar BILDER)

Just nu bor det 2 kattungar i mitt sovrum och en tredje är upphittad av en dam som vill avliva, jag kan inte ha dom i lägenheten så länge till då jag har katter som fortfarande är tjuriga över Diors f.d närvaro, samt har en kattförlossning att tänka på som ev. inte blir problemfri!! Jag känner att jag inte orkar mycket mer:(

jag kan INTE ha dom länge till, så nu vädjar jag till er hittekattsfolk som brukar vara så hjälpsamma.

Har ni en liten plats kvar åt en eller 2 kattungar?? De är friska små sötnosar på cirka 4-5 månader(tredje upphittade vet jag ej ngt om än) eller kan ni ge permanent hem på en gång? Ska fota dom idag!

De finns i Ronneby, Blekinge

/Emma KKS (www.kks.nu)

essut
0

Åh va jobbigt för dig Emma. Hoppas det löser sig.

Naquita
0

*puttar* den ena kattungarn är ju bara sååå go. Ska vara i famnen hela tiden, o leka med vattnet hihi

martdat
0

Har Dior fått ett hem? det har jag missat.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

#3 nej, hon har fått nytt stödhem

Sidentass
0

förstår dej naquita…skulle så gärna vilja hjälpa till…men jag har fått en förfrågan om jag kan vara akut hem till någon malmö-katt….hade jag bara ett stort hus så..håller hårt i tummarna för att någon kan öppna sin dörr, stödhem eller permanent..

Naquita
0

Underbara Melinda tar ena kattungen här, så det är "bara" två som behöver stödhem nu

Naquita
0

Får jag fresta med en söt karamell!

Hon har en så härlig teckning!

Naquita
0

Och en mager men pigg sötnos

Här ser ni hur mager hon är:(

JosephineF
0

Men guuud så smal! Fy vad hemskt!! Stackars lilla kisse!!

Naquita
0

Ja hon är inte mkt att ta i. kotorna sticker ut. Men hon äter med god aptit och är bra i magen, som tur är:) och världens gosa är båda två. underbart keliga små liv.

Alwyn
0

Finns ingen möjlighet för transport till stockholm?

Naquita
0

#11 inte helt omöjligt. Men då måste det vara ett seriöst stödhem som inte backar efter några dagar!

Naquita
0

De ligger o gosar tillsammans o tvättar varann så nu känns det nästan elakt att vi måste sära på dom, så ena hamnar hos Melinda. men vad gör man:( Ingen här som kan ta båda i stödhem?

Lena
0

Görgoa! Den ena Stumpan är ju lite lik Sixten-kissen (Vår stödhemskatt).

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

#14 Ja Lena jag tänkte också på Sixten, de är lite lika de båda. Kanske någon avlägsen släkting från södra SverigeFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MelindaS
0

Söta!!! *smälter* Vad mager den ena var. Stackaren. Hoppas det hittas hem till dem snart.

Ring om det är något Naquita! Du vet var jag finns om det är något!

Kramar

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0
Wiizy
0

men jisses, så söta… å vilkem smal! :o)

Sidentass
0

Gudars skymning så söta dom är!! Tycker så mycket om den färgteckning dom har…ahhh..jag vill ha det där stora huset o kunna hjälpa många, många missar…

Naquita
0

Ja, de är jättesöta speciellt den med mest vitt! ingen??

Jenka
0

Jätte söta missar. Men bor tyvärr i Dalarna.

zenita
0

vilken misse gäller det?

Naquita
0

#23 båda två! De har funnit varandra o ligger o gosar tätt intill varandra:) Men e de permanent hem säras de givetvis på:)

zenita
0

om man ställer upp som stödhem, för hur länge?

Naquita
0

#25 obestämd tid, tills de får nya hem

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

zenita
0

hur går man tillväga med att hitta nya hem?

Puma77
0

Åh herregud så bedårande. Ja jag önskar med att jag hade större och att min ekonomi vore bättre.

//Pia

Naquita
0

"28 lägger ut dom på hemsidan www.kks.nu (Emmas sida är min sida) och ibland annonser på t.ex katter.nu, blocket, eniro osv.

zenita
0

blir man stödhem till båda? kan man få din hjälp att lägga upp katterna på www.kks.nu?

Naquita
0

#31 är det bara stödhem så vill jag att båda ska få samma för de har blivit så taighta, permanent behöver inte ta båda två.

Läs mitt föregående inlägg ang vart de läggs upp.

zenita
0

jag skulle kunna tänka mig vara stödhem till båda.

zenita
0

men jag bor i upplands väsby o har ej körkort o bil

Hawknestgrove
0

Zenitha, transport är ju det minsta problemet! Djurtransportsidan finns ju! Där kan du gå in och kolla!

zenita
0

gunilla.  jag blir inte så mycke klokare när jag tittar på den tråden. tar tacksamt emot hjälp

Alexej
0

Du skriver en tråd på djurtransport Typ Söker transporthjälp för 2 katter från Ronneby till Upplands Väsby osedan skriver jag in dig i sökerlistan. men du måste också kolla själv under erbjuder:)

Jättesnällt av dig att ställa upp!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

zenita
0

tack snälla Alexej

essut
0

Är någon bra på geografi? Är Ronneby nära Hässleholm??

JosephineF
0

11,5 mil essut

essut
0

tack för svaret Jossan..Jag kan bara åka med SJ-tåg och det var därför jag frågade.

Erika91
0

Men vad bra att det verkar ha ordnat sig här!

Snitch
0

Härligt. Kan tänka mig att vara stödhem åt en kattunge ett tag- men tur att det verkar ordnat sig här. Jag hade bara kunnat ta en iallafall. Det finns väl fler chanser. :)

essut
0

#42 Det är bara transporten som inte är fixat..

maggan47
0

ingen med bil i Ronneby med omnejd som kan ta med katterna till Hässleholm, ingen ni känner Naguita, och vilken dag åker du Essut Maggan47

solweig
0

essut. hur långt kan du åka med tåget. om du kunde ta dig från ronneby till södertälje så kunde vi hämta där.

zenita
0

yes   halva släkten hjälper mig här

essut
0

Tyvärr så är det fullbokad på SJ på sträckan Stockholm - Hässleholm alla dagar fram till Nyår..även i 1:a klass som jag får åka gratis….Även Hässleholm - Stockholm såg jag nu..Så det är kört med tågresan..

teserese
0

jag har pojkvännen i ronneby bor i hässle så vi kanske kan hjälpa till men bara om det e dom dagarna vi ska åka=)

zenita
0

# 49 vilka dagar ska ni åka?

teserese
0

just nu e det torsdag från ronneby sen nästa torsdag

vad vi vet nu

essut
0

Hoppas det löser sig med transporten med kattungarna.

Vi hörs efter den 10/12, ska åka på semester nu..

Naquita
0

Är inte hemma så jag hänger inte med riktigt:) Zenita pma gärna mig och berätta mer om dig själv, vet du vad det innebär att vara stödhem osv?

vart ska katterna och har det ordnat sig ngn bit?*emma-förvirrad förmedlare hihi*

solweig
0

hej naquita. jag går igod för att zenitha. kan ta hand om katter. hon har 4 st. hon tänker mer på katter än människor.fast jag är hennes mor så vet jag att hon älskar katter över allt annat.

JosephineF
0

Zenita var ju stödhem åt Tilda också. Tråd

maggan47
0

Naquita, om man åker tåg från Stockholm till Ronneby, hur åker man, och var byter man, håller på och forskar, eftersom Essut kollat upp Hässleholm, finns inga avgångar, men hur är alternativen, Essut åker ju gratis på tåg, därför hon kan transportera, fån nästa måndag, då hon åker till London, torsdag-söndag Maggan47

MelindaS
0

Jag har åkt tåg många gånger mellan Ronneby och Stockholm. Och antingen så åker man tåget sträckan Ronneby till Hässleholm och byter där i Hässleholm till tåget som går till Stockholm. Eller så åker man från Ronneby med buss nr 240 till Växjö byter där i Växjö till tåg mot Alvesta och sedan i Alvesta byter man till tåg mot Stockholm. Och så tvärtom när jag åker från Stockholm till Ronneby. Dvs Från Stockholm med tåg till Hässleholm, byter där i Hässleholm till tåg till Ronneby eller Från Stockholm med tåg till Alvesta byter i Alvesta till tåg till Växjö och sedan i Växjö byter du till buss 240 till Ronneby. Så tåget mellan Hässleholm och Stockholm har jag alltid åkt med när jag åkt till eller från Stockholm. Vet inte om man kan åka via Kalmar kanske också? Jag har aldrig gjort det men det går kanske? T ex Stockholm -Kalmar - Emmaboda- Karlskrona - Ronneby? Eller Stockholm- Kalmar - Växjö - Ronneby.

Hehe blev kanske invecklat det där. Jag är trött och försöker förklara något ingen bra kombination haha. Sent på kvällen nu och jag funderar på om någon förstår min förklaring haha.

Kramar

maggan47
0

tål att ta reda på, eftersom Essut som sagt åker gratis på tåg, och Hässleholm biljetter slut till ALLA avgångar hela december Maggan47

essut
0

Tyvärr finns inga biljetter på sträckan Stockholm - Växjö eller Växjo - Stockholm..allt är bokade enligt SJ fram till Nyår..

(Nu ska jag iväg till Västerås till läkaren, sen till Södertälje för att sova där under natten, sen bär det iväg till London torsdagmorgon..)

Så vi hörs.

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

Förhoppningsvis har transporten löst sig.

zenita
0

TRANSPORT ÄR ORDNAT. dom kommer till mig på onsdag fm.

Hawknestgrove
0

HURRRRRAAAAAA!!!!!!!

anebit
0

Säger som Gunilla  HURRA för att Emma får lite avlastning till nästa dyker upp…….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut
0

Tack Gunilla, taxin kommer imorgon kl 06.00 till Arlanda.

Vad bra att det löste sig med transporten.

solweig
0

det var skönt att det löste sig .det blir gubben som får hämta på centralen. för jag vägrar köra i stockholm.

storAnnette
0

Skönt att det löste sig för dem och dig.

kattlover
0

Härligt att det har löst sig!

Naquita
0

njaa nu är blivande stödhemmet lite väl ivrigt;P, transporten är väl inte helt ordnad. Jag kan inte ta mig de 12 milen som behövs tidigt på morgonen( ska vara i hässleholm 5.00), så det måste lösas Ronneby-Hässleholm

Hawknestgrove
0

Hallå, Blekingar, Skåningar! Tvärs genom Skåne!

Naquita
0
teserese
0

mm tacka mig för det.. Blir en tiiidig morgon..

Naquita
0

#72 heh, ja du e en ängel:D

teserese
0

va gör man inte för de små fyrbeningarna..

zenita
0

# 74  DU ÄR EN ÄNGEL!!!!!!   stor stor kram från mig /zenitha

Alwyn
0

Ååååh va bra! Skönt att det löste sig

Erika91
0

Å vad bra att det har löst sig! Härligt att höra!! :)

solweig
0

tusen tack,teserese. för att du ställer upp småttingarna.då är allt löst tack o lov.

teserese
0

japp.. Dom blir nog hämtade här hemma på onsdag så slipper ja ge mig ut såå tiidigt..USCH =) hehe

zenita
0

blir katterna hämtade hos dig i hässleholm onsdag morgon? hänger inte riktigt med nu

emjon
0

Vad roligt att än en gång läsa en tråd där hjälpsamhet och samarbete råder. Härligt att kissarna får komma till dig Zenita och kanske blir det Tilda som tar hand om demGlad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

zenita
0

# 81    pratade med vanessa om det men hon tror INTE tilda kommer ta hand om dom. fick nog nog av sina egna hon haft men hon kommer acceptera att dom kommer.   ska bli spännande att se

Naquita
0

Ja, de kommer landa en natt hos Therese eftersom hon bor i hässleholm:) och tjejen som ska ta dom till sthlm hämtar upp dom hos henne onsdag morgon:)

teserese
0

nu e det ändarat och vi ska lämna dom ikväll hos louise då jag ska jobba i morgon och inte vill upp vid den tiden=) Nu har nog snart misarna kissat osv så vi ska snart köra och lämna dom. Så mysiga e dom..

solweig
0

zenitha o jag plockar upp missarna på centralen i morgon fm. ska bli kul att se dom.

maggan47
0

hoppas allt går bra med resan kram till alla inblandade Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d2cba20b-8180-4907-9dc8-d90ab9559128&Filename=dansande vit katt.gif)

Alexej
0

Spännande, ser fram emot många bilder!:)

teserese
0

sitter nyfiken och väntar på att få veta hur tågresan gått…..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.