Taxi åt syrran
Rubriken förklarar inte så mycket kanske…Min syster och hennes sambo har två katter. En är hittekatt och en är från en bekant. Den äldsta katten ska nu och kastreras, id-märkas och vaccineras. Både min syster och sambon jobbar så då hoppar jag in som taxi :-) Tar Neko till veterinären och är faktiskt överlycklig över det. Kanske ska förklara varför? Det är så att jag tjatat och tjatat på min syster att de skulle id-märka och kastrera Neko. Hennes sambo har inte sett nån idé med det eftersom det är innekatt + att han är rädd att något ska gå fel. Men NU har hon lyckats övertala honom också att det är det bästa. DET är vad jag är överlycklig för :-) Tänk vad lätt det är att göra mig glad egentligen…
Bra gjort!! Men lite vis övertalning funkar allt…:)
Bra när det går att övertala katt'gare att kastrera sin katt.
Bra för både katten och matte/husse

Bra gjort! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Man ska aldrig ge sig!

Missen är så varm välkommen i Kastratorden!!
Bra gjort, husse var nog lite rädd själv.:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

: ) Bra gjort : )
Nu gjorde era kommentarer mig ännu gladare :-) Så det kan bli.
Grattis till dig!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Klart man ställer upp som taxi sådana gånger. Super bra att du övertalade honom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Då skulle till och med körkortslöse jag kunna ställa upp. Fast ingen med livsvilja skulle åka med. Men när man får en kisse att bli kastrerad så är det toppen. Supergrattis för väl utfört övertalningsarbete, /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
håller med Vanessa, skulle ta kissen på tåg, för denna sak, Maggan47
Idag var det dags då! Lämnade Neko hos veterinären strax efter halv 9 imorse. Om 40 minuter ska jag ringa för att höra om hon börjat vakna. Har hon det ska jag dit och hämta henne och köra hem henne till min syrra :-) Blir mycket på en gång för lilla busan. Kastrering, vaccinering och id-märkning.
Ja, stackars liten. Men dom brukar ju hämta sig ganska kvickt. Hoppas allt har gått bra.

Tror det är ett allmänt manligt drag att sympatisera och sätta sig lite på tvären när det gäller kastrationer på handjur *skrattar* Här hemma pågår dusten om huruvidare vi ska kastrera vår hanhund eller ej. Jag försöker påpeka de positiva egenskaper av en kastrerarad damphund (han är väääääldigt glad vår vovve) medans husse hela tiden tycker att det inte är så bra….tror det hela ligger på ett plan av medlidande hanar emellan! *Skratt*
Super att du fick syrran att övertala gubben sin å kastrera pissemånsen….även om han är innekatt så är det inte fel att kastrera ändå =) *thumbs up!!!*
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
#15 - Verkar som att de har sympatier för honor också. Neko är en hona trots att namnet är lite han-klingande (iaf i mina öron). När jag läser vad jag skrivit nu så ser jag att jag inte skrivit "hon" eller "hona" nånstans heller…hihi…