En liten katt utmed väg i Göteborg
Jaha, nu var vi ute och körde ikväll och fick möte på vägen av en liten katt som var ute och gick på vägrenen. Bara bergsvägg på den sidan och dubbelfil mot andra hållet där hyreshusen ligger.
Jag stannade genast och försökte locka på katten som tittade på mig på ett avstånd av 10-15 meter. Därefter vände den på klacken och sprang vidare åt andra hållet. (samma sida). Jag vågade dock inte börja jaga den då jag var rädd att den skulle ge sig ut i vägen och kanske bli påkörd av nästa bil. Usch, vad gör man. Den såg mullig ut runt magen dessutom. Även om den var på rymmen hemifrån var den ju inte på ett bra ställe. Jag hade om jag kunnat försökt tagit med den, men den uppträdde skyggt. Vi fick tyvärr åka vidare utan "fångst" men har lite taskigt samvete för det.
Om det finns någon i området på leden mellan Komettorget och Rymdtorget i Bergsjön, Göteborg som vill kolla extra någon gång vore det fint. Jag skall ta en sväng i morgon igen när det ljusnar, men h*n står nog inte kvar på vägrenen…:-)
Katten såg gråtigrerad ut med vitt. Kunde inte avgöra om den hade något halsband men det såg inte så ut.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ledsamt att se en katt så nära vägen. Hoppas den hittade hem om den nu har ett hem:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Usch, stackars katt…:(
JAg blir också så orolig, när jag ser katter vid vägen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Usch och fy sådant får man världens ångest av när man ser.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, det kändes inte helt kul att behöva lämna den där men jag måste övertala mig att den var på väg hem
. Känns bättre så…(men skall nog ut och spana lite i morgon ändå)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ja..usch..man får sveda i hjärteroten när man ser katter så nära vägen..du gjorde ju vad du kunde, inte lätt heller då vissa katter, även tamkatter kan vara lite skygga för andra än ägarna..önskar av hela mitt hjärta att kisse är därifrån nu..