Katten Kisen återfanns efter 5 år
Katten Kisen från Uppsala försvann när han var på besök på annan ort.
Fem år senare får en kvinna syn på en röd-vit katt ute i kylan och "matar in" den.
Efterlysningar efter ägaren ger inget resultat, så upphittaren tar med Kisen till veterinären som hittar Kisens familj med hjälp av öronmärkningen. Kisen kommer dock att få bo kvar hos sin upphittare, efter överenskommelse med Kisens gamla familj.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kisen-hittade-nytt-hem-efter-fem-ar-pa-luffen/
ID-märkningen gjorde det således igen! Familjen fick äntligen veta var deras kisse blev av, och att han har det bra. Och självklart ska de åka och hälsa på honom i hans nya hem.
Och upphittaren fick veta var katten kom ifrån, och slapp fortsätta söka efter kattens ägare. Nu kan hon istället planera för sin framtid tillsammans med Kisen.
ID-märkning ihop med ägarregistrering är verkligen bara bäst ifall katten kommer vilse! Då kan upphittaren också hitta dig, och du får veta säkert att det är just din katt som har hittats.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Underbart! 💖
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vilken upplyftande och underbar historia! 😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Härligt! 😀😺
Tänk om Kisen kunde berätta!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Härligt! underbar historia! 😀❤️
Https://www.dogwash.dk - Utställningsutrustning för katt och hund
Eftersom katten hittades bara en kilometer ifrån där han försvann skulle man även vilja veta om och hur mycket familjen anstängde sig för att hitta katten igen när han försvann… Ibland tror jag att det brister mycket i det ledet.
Sajtvärd Katter iFokus
#6 Ja, det gör det absolut. Det gäller att leta - och att fortsätta leta.
Många ger upp alldeles för tidigt. Katten finns där ute och behöver bli hittad.
Men det finns också de som letar i åratal efter sina försvunna katter, och som "aldrig" ger upp.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#7 Ja, på Blockets efterlysningar finns kattannonser som fortfarande uppdateras trots att katterna saknats sedan 2014 och 2015… Det gör ont i hjärtat att se dem där, men jag hade nog inte heller kunnat släppa hoppet helt.
Sajtvärd Katter iFokus
#8 Har sett att folk lägger ut efterlysningar på VILSE rörande katter som varit försvunna i upp till tio år…
Jag förstår dem. Jag brukar säga att hade inte jag återfunnit min ena tjej cirka tre dygn efter att hon slet sig på koppelpromenad så hade jag fortfarande (nio år senare) letat efter henne dygnet runt…