Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 147 ggr
[[eskils_]]
7

Adoptera från djurhem!

"Många är de franska husdjur som liksom Nemo blir övergivna. Men av alla de 100 000 hundar, katter och andra djur som varje år lämnas vind för våg av sina ägare är det många som aldrig får ett nytt hem.

Därför uppmanar Macron nu fransmännen att adoptera övergiva djur under julledigheten. Men det ska göras å ett ansvarsfullt och medvetet sätt, lyder uppmaningen i videon.

Macron passar också på att uppmärksamma ett politiskt förslag om att satsa 20 miljoner euro på bland annat bättre omsorg för omhändertagna djur och hårdare straff för djurplågeri.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/macrons-hund-nemo-ska-fa-fransmannen-att-ta-hand-om-hemlosa-djur

En utmärkt förebild för våra politiker! 👍

Varje år överges 100 000 husdjur i Frankrike. Nu vill Frankrikes president Emanuel Macron och hans fru Brigitte råda bot på problemet. Med hjälp av en video på deras hund Nemo uppmanar de nu fransmännen att adoptera ett hemlöst djur under julhelgen.
Magi-cat
2

Så bra! ✨😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2

Heja heja😊

/Maria

Lona
3

Bra där!
Tänk om någon här i landet skulle slå ett slag för alla dessa stackars hemlösa katter? Förutsatt att det inte leder till "coronaköp" förstås. ❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
1

Vilket underbart initiativ av honom! 😺🐶

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!