Uppdatering om paddorna
Dax med en liten uppdatering av två av mina problem barn här hemma. Dessa damer behöver verkligen få komma till ett varsitt hem där de får vara antingen ensam katt eller ihop med människovänliga katter. De behöver få vänja sig vid människor utan att uppmuntra varandra till att hålla ihop mot oss två bentingar.
Jag tror starkt att dessa töser kan bli gudomliga bara de får en chans utan varandra.
De har under hela tiden gått under benämningen paddorna. De är svåra att skilja åt när de bara sitter ihop tryckta och morrar åt en.
Men nu har vi särat på damerna på ett ytterst smart sätt för oss. Så vi lättare kan kalla dem för namn när vi är med dem.
Vi har helt enkelt satt på dem ett varsitt halsband. Det var ingen lätt sak att göra och ärligt talat de biter rätt friskt om man tvångshåller dem. Så jag vill börja med att be om ursäkt för handskarna om det är så att ni tycker bilderna verkar aggresiva, men vi tog så lungt i dem i alla fall trotts handskar. Jag lovar.
Jag har i alla fall döpt dem nu som sagt var.
Den med blått halsband heter numera:
Myeisha som på afrikanska betyder " One who is loved greatly"
Jag utalar hennes namn som Misha. Lite lättare att säga :-) Men jag älskar betydelsen av hennes riktiga namn.
Den med gult halsband heter numera:
Amachi som betyder på afrikanska " Who knows what God has brougt us throug this child"
Henns namn kallar jag henne också för. Låter lite gulligt att säga så där :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Som ni ser, inga rinnande nosar och ögon. De mår fint de små damerna. Men de behöver verkligen ett varsitt kärleksfullt hem som kan hjälpa dem med den sista biten att bli gosiga damer. De älskar fleecefiltar, Mjau blötmat och RC kitten. De vill gärna ligga i fönstret och kika ut, men man ska bädda med något mjukt åt dem. För vem vill ligga hårt?
Allt som de använder att ligga på ska vara stoppat. Det är dynor och kuddar. Inget annat duger. Inne i klösmöbeln är det för hårt har de båda informerat matte om här hemma.
Audiatur et altera pars
Ja, här behövs verkligen ett varsitt hem fort. Åsa, ta bilder på dom separat(någorlunda bra) och maila mig.
Sköldpaddor är ofta bitchiga. Och de 2 mår säkert bättre att komma till olika hem, kanske som ensamkatter. Jag hade en padda som flyttade envis till en granne när jag fick en kattmamma med 2 ungar. Tills hon fick stanna där.
De bilder är nog inte så bra för en förmedling:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gud så söta dom är och så fina namn du gett dem Åsa!
Ja paddor har jag oxå hört är riktiga bitchar men som ni säger i varsitt hem med en tam kisse kan det nog gå att få ordning på dom……
Tack Åsa för att du fått dom friska iaf. och att dom mår bra i sitt fönster med en riktigt mjuk dyna…. 
Hoppas på att få följa deras utveckling……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tack för uppdateringen, ÅsaF. Kissorna ser ju helt kuranta ut… med mycket vilja och energi i de vackra och klara ögonen.
Underbara afrikanska namn med målande och talande betydelser.
Håller tummarna att de båda kommer nu till varsitt varma och mycket djurvänliga hem proppad med varma fleeceplädar och kattkorgar.
/Pelusa
Men visst är det rätt talande att denna underbara ALLERGISKA människa, Åsa, jourar hittekatter? När folk slänger ut dom vind för våg för att dom är så gryyymt allergiska..
Stor kram till dig, Åsa! Du har ett stort, stort hjärta!
Underbara bilder… Bitshiga paddor? Då är min lilla Esther ett undantag….. Hon är för snäll! Du har gjort ett hästjobb, Åsa!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#12: Hur ska jag få bra bilder, eller ens någorlunda bra bilder på dem. De rymmer i hundranittio när vi kommer in i rummet. Det innebär kort tagna på dem bakom ett skrivbord, eller under en bäddsoffa. Ingen av dem blir nog bra.
Ska försöka i kväll igen, snart flyttar de utan ett nytt hem att komma till. De hatar att bli tvångsfångade. Och jag hatar det nog ännu mer tror jag. De blir så stressade då att det gör ont i mig.
Audiatur et altera pars