Vad lyssnar du på just nu?
Själv är jag allätare av musik, allt från hårdrock till country… Men som rubriken lyder, vad lyssnar du på just nu?

Marie Lindberg - Trying to Recall

Jag är också väldigt allätare. Älskar country och weatern. ;-)
Just nu lyssnar jag på You dont ove me anymore med Weird Al Yankovic.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Orup - Indiedrottning (bara älskar den)

Kom hem till mig och titta på min cd samling Morgan….där hittar man det mesta i musikväg. Om jag sätter på min 50 växlande cd spelare ska jag höra vilken låt som kommer upp……….det blev Mark Knoppfler och Emmylou Harris med låten:All the road running. Inget tokigt val av cd spelaren!

lyssnar på mycket….just absolut nu Björn Skifs med Stand by me…. det mej att fundera på att hitta Thomas di Leva…. hehe..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Stand by me älskar jag………..
Lyssnar inte på nåt just nu. Älskar tystnaden oxå och nu skall jag gå och sussa.. God Natt!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#4 Får nog göra det :-)
Lyssnar just nu på Anderson & Gibson - Anything but you. Sedan jag köpte den går den på repeat, helt underbar helt enkel :-)

Riot/Clone - Death to Humanity
(en inte helt oundviklig tanke när man ser hur människor behandlar djuren..)

Nu spelar den…save your self med Blue Tears. Den är bra!
Ni är roliga! Jag fnissar för mig själv här =)

Can´t stop loving you…med Keith Urban…Nu fick du mig till att sätta på cdspelaren mitt i natten Morgan…vad ska mina grannar säja .-)
Okej, jag hänger på =) My Sharona med The Knack =) Min "kan-inte-sitta-still-låt" =)

#10, vi är inte roliga, vi är musiclover ;-)
#11 Grannar?
Nu lyssnar jag på gruppen Takida - Curly Sue :-)
Det är bra att du lyssnar på Takida Morgan =) Dom kommer från Ånge en bit utanför Sundsvall =) Inte för att jag gillar dom, men 
Nu är det Bob Dylans Sara som spelas här.. I hörlur dock så jag stör inga grannar =)

Nu blev det Nisse Hellberg..med:jag vill ha en grön December..

#14 Tycker mycket om deras låtar, bra att de får reklam via forum :-)

Nej vem bryr sig om grannar….dom sover väl..hrm. och så blev det Bob Dylan med:thunder on the mountain.

#16 Dylan bra 

Vad konstigt det blev#19 vi skrev samtidigt

Cindi Lauper - money changes everything

Nääe,,,samma klockslag igen #21
Bo Kaspers orkester..Tycker om när du rör dej.

Nu blev det tyst! ska gå och bädda ner mig nu..
Heavy Metal och of course Pink Floyd är favoriter. Men just nu så lyssnar jag bara till tystnaden och suset från datorburken……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#24 Håller med dej,
Annars är det Katie Melua och Per Gessle som gäller här.

Vilka Heavy Metal grupper lyssnar du mest på Gunilla?
Maiden… så klart! Och så får vi inte glöma Deep purple och Rainbow

Iron Maiden bra. Deep purpel och Rainbow påminner om när jag var ung. Sen finns det ju…..oj måste till vårdcentralen nu.

just nu är min absoluta favorit låt "Fairytale Gone Bad av gruppen Sunrise Avenue.
kram/ Ladykatt

#24 Håller med! 

Och ute i naturen åhh det är det härligaste, sitta med en katt som spinner och höra vinden susa och fåglarna kvittra :)
Jag satt mig mot ett träd och kelade med en katt rätt som det var så hade jag slumrat till
I skogen

Men jag tycker att Martin STenmarcks låt: Nästadans är bra :D
+ massa annat :D
Himlen är oskyldigt blå den är också så himla bra, den är så avslappnande!

Hm, frågan vad jag lyssnar på just nu låter som i denna stund. Så svaret blir polisradio.
Om det gäller musik så allt mellan himmel och jord. Lättare att säga vad jag inte lyssnar på. Techno, hiphop. Annars så är det typ Metallica, Maiden med mera. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Kan vi var eniga om att DRAGSPEL är pest?

#35 Njae! Inte på midsommarafton i alla fall! ;)
#26 Åååh, Katie Melua är världsbäst =) Bra smak! =)
Var det ingen som nämnde Red Hot Chili Peppers? De är ju bäst! Tröttnar aldrig på dem. http://www.redhotchilipeppers.it
Annars är det väl det mesta som spelas på Bandit. Takida, Clawfinger, Sonic Syndicate, Harcore Superstar, Fall Out Boy, Skillet, The Killers, Metallica… Vad mer?
Thomas Di Leva är också bra. Texterna i alla fall :-)

Så kommer tråk-simson å lägger sig i även i denna tråd…jag lyssnar mest på genomfartsleden i stan…när fönstret är öppet…har aldrig radio eller stereo på…längre…
Annars är jag hårdrockare…
Fast allt som går att bugga eller linedanca till gillar jag!!
Line dance är bäst för då slipper jag släpa omkring på något gammalt kylskåp som är fullt… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

JUST nu lyssnar jag på sopbilen som åker in på gården…en meter från sovrumsfönstret som jag just stängde…

(Fniss) Simson du är för tokrolig!
Jag lyssnar sällan på musik, älskar tystnaden… Men när jag lyssnar så blir det ofta 60 och 70 tals rock a lá Elvis och andliga sånger… Men jag är allätare. Allt utom Hårdrock och Jazz….. Finns nån enstaka låt som går att lyssna på utav det med….
Is there anybody out there……
PINK FLOYD OF COURSE!!!!!
Just för tillfället är det Joss Stone i låtlistan..

En förbannat högljudd trimmad moped utanför balkongen 
Hahaha! Visst är dom störande!!!! Jag HATAR moppar!! (har en 16-årig bror som upptäckt tjusningen med crossar nu.. Blä..)
Håller fullständigt med dig Catfoot :))
En katts kurrande kan ingen musik slå.
Det är ljuv musik det!
Det räcker och blir över!

Yngsta dottern spelar hiphop just nu medan jag försöker höra o vattnet kokar…får nog lov att gå iväg och titta efter.
Men Gunilla då, skäms du inte att säga att dragspel är pest :((
*Skojar*
Det är det finaste musik som finns att lyssna på, så är det just DRASGSPEL. Jag är INTE Enig om att det är pest. Kunde jag spela dragspel så skulle jag göra det ofta! Min Mamma spelade just på dragspel när hon var yngre. Så jag har fått dragspelsintresset av henne :):):)

#48 håller med vad du skriver DRASGSPEL, läs en gång till DR*ASG*SPEL
Håller med Kjell Stensson, musikprofessorn. Dragspel är inte musik. Det är oljud. Hihi, fråga katterna!

Här var det dragspel, fioler och knätovsdans….nä det är det inte. Nicklas tittar på Star Trek: DS9 på sin dator. Det är vad jag lyssnar på just nu.

Här skiner solen nu så jag har balkongdörren öppen och hör hela tiden suset av bilar som kör förbi……….
ja, just nu så skiner solen, lövsångarna sjunger och Esther ligger och småsnarkar snett bakom mig på klösträdet

Restarts - Terrorbreed
Jag verkar vara ganska ensam om att gilla punk här?
#49 BER så hemskt mycket om ursäkt att det blev ett liiitet misstag :(:( Jag skriver lite för fort ibland, Då kan det komma med en bokstav på fel ställe, OM det stör så säg till då!´
det ska naturligtvis stå: DRAGSPEL!
Trodde inte det var tillåtet att pika ngn om ngn har skrivit ngt litet fel här, men det gjorde du MorganP :((( #49
Ber som sagt om URSÄKT att jag skrev drasgspel istället för DRAGSPEL
**Tack för ordet!
**

Sessan 1. Morgan retas bara… du skall inte ta åt dig…… Han menar inget illa, han är bara en retsticka……….. Vi skriver alla fort och fel då och då. Det bjuder vi på….. 
Kram på dig………

Sessan, det Morgan kommenterade var att man kunde utläsa ASG, vilket betyder "asgarv" på dataspråk. Så det var med en otroligt stor glimt i ögat som han kommenterade det då han inte gillar dragspel. Men jag ger Morgan en reprimand så att han vet om det. /Vanessa

Då vi verka vara många hårdrockfans här, så vill jag bara säga en sak - Metallica. De spelar i Stockholm, på stadion, den 12/7. Om jag är lycklig, Ja. Minst sagt. /Vanessa

#56, ber verkligen om ursäkt att du tog det så hårt, var inte alls meningen, trodde du förstod skämtet, men ok. Jag ska sluta skämta så friskt som jag gör, ska försöka ändra min attityd.

Jag lyssnar på det ljuva krafset i kattlådorna…minst två är i farten hör jag.Matte måste ha något att göra både morgon och kväll/natt tror jag att de tycker!

#60 Sluta inte skämta. inte med oss som känner till dina skämt i allafall. Vi behöver ha lite roligt emellanåt ;-)
Håller med Karin, sluta inte skämta. Du är ju tokrolig! =)

Lyssnar till dansband i bilen i 5,5 mil x 2 varje dag *för lat för att byta band* hemma blir det radio el. CD-skivor, blandat det med. "Deeparna, Credence, Sweet (bra städmusik!),dansband, mm"
Är jag deppig blir det Owe Thörnqvist (speciellt Festplatsen där han sjunger om min hembygds Vittinge-parken.
Vad jag just nu är tämligen trött på ungarnas Zlatan, Kött & Potäter, m fl.
Snälla sluta inte skämta med varann, det förgyller vardagen med många goda skratt. Allt skrivs ju med glimten i ögat, det är skillnad om man går till direkta personangrepp med syftet att vara elak!!!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Sluta inte skämta Morgan!
Just nu lyssnar jag på skatorna som krigar med varandra. Mao ett förfärligt liv de för.
Jenna:)

#60: Nepp klart du inte ska sluta skämta. Jag älskar din humor. Du är lite som mig. De gånger vi skämtar med någon som inte förstår oss får vi väl be om ursäkt och förklara att det är ett skämt. ;-) Värre än så är det inte. Men låt inte oss som uppskattar skämten bli lidande.
Audiatur et altera pars

Just nu lyssnar jag på Michelle som går o mjauar litegranna här…sist jag lyssnade på musik här så var det Lars Winnerbäck

Ja, du Morgan, jag vill verkligen inte att du slutar skämta. Det förgyller ju tillvaron för nästan oss alla. Så fortsätt, snälla. (Bedjande blick.)/Vanessa
jag var till globen på en konsert för några veckor sedan. På hemvägen åkte jag buss till Uppsala och sen tog jag bilen hem. Det var runt midnatt och jag brukar inte lyssna på radio vid den tiden men jag satte på radion.
Jag minns inte vad tjejen hette men det var inte ett känt namn för mig. Några minnesrester från sången är att hon sjöng om "varför skulle jag gå ensam genom parken, kjolen var för kort, det var väl mitt fel "- precis det här som sägs om våldtagna tjejer i dom stolarna. Det var en låt som verkligen grep tag i mig.
CD-skivan som sitter i hemma just nu är klassisk musik tror jag- jag är lite osäker på om Frösöblomster, pastoralsvit och bergakungens sal räknas som klassisk eller ej.klassiskt kanske är mera Beethoven, Mozart och sånt- men det kan också vara fint när man känner för det.
Men oftast är det tyst hemma förutom katterna då .
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jobbar jag ute är det mycket Jussi Björling på hög volym (har inga grannar), annars mycket "gammaldags" Santana, Zappa, Janis Joplin, Judas Priest, Eric Burdon och sånt. Men jättegärna Fadomusik (folkmusik från sydeuopäiska länder). I bilen blir det mest Rammstein…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lyssnar nu på: Hej du med Teddybears.
Audiatur et altera pars

På tal om Rammstein, min yngste son lyssnar en del på dom. Det finns en tysk hårdrockstjej som är jättebra "Doro" heter hon!
Doro (Pesch)lyssnade jag mycket på för ca. 20 år sedan, hon gick sedan till Amerika och lyckades där. Framförallt var-är hon jättesexy och intelligent.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Morgan, minst ett skämt om dagen är ett krav här inne!!!!
Lyssnar på det mesta som kommer ur dotterns samling…vi har samma smak! Så en massa R&B, klassiskt, indiskt, turkiskt mm…gillar nog allt tror jag!
3 doors down - kryponite

Per Gessle - En händig man

sambon som svär åt sin dator som inte vill funka =P
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#78 Har inte hört Per Gessle´s senaste cd, är den bra? gemfört med de andra han gjort. Här lyssnar jag annars på Databruset.

#80, de låtar jag hört yepp

#81 cd skivor är så dyrt, men jag vill ha den skivan med Gessle

#82 köpa singeln kanske.
Da Buzz - Take all on me

Nicklas skrattar! eftersom morsan undrade vilka da buss var.

#70 Antar du menar låten med "Fridag - Dunka mig gul & blå" ?
Lyssnar sällan på musik numera. Gillar tystnaden, men ibland använder jag musik i vissa syften. Ska jag göra något som jag inte precis gillar och har svårt att komma igång vill jag ha något som peppar upp t.ex. Deep Purple, är jag orolig och vill gå ner i varv lyssnar jag på meditatonsmusik t.ex. Deep Blue och mediterar en stund. För pessimisterna som inte tror att saker ska ordna sig, kan man alltid spela Pessimistkonsulten med Ronny Eriksson och Euskefeurat. Då brukkar dom iallafall skratta!
:) Misstagen har retts ut! Inte lätt att veta hur det är när det skrivs :) Allt kan ju misstolkas via nätet när det skrivs!
Jag och Morgan har rett ut det nu, så det är ingen fara :) Sedan när man inte känner personen i fråga så Kan det ju oxå misstolkas. Visst gillar jag skämt, inte så jag menar, men allt kan som sagt misstolkas via nätet!
Tass tass på er alla 
Sessan1

#87 Tass samt tass att du har en KKS-katt ;-)

Lyssnar mest på radion i bilen, men tröttnar nästan lika snabbt…Kör ju samma låtar hela tiden. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
just nu lyssnar jag på en aning frustrerad Noah
jaha,ni menade musik
anders johansson- alone
På en gräsklippare som någon i grannskapet kör

Jag lyssnar just nu på min granne som badar…
Norska nyheter…..på tv….de snackar om borrelia
Här lyssnas det på min oerhört högljudda dator och några koltrastar som klarar att överrösta bruset.
Någon annat blir det inte, för min stereo spelar bara julmusik.

Lyssnar på lillkatten som löper, härliga ljud hon lyckas åstadkomma
Hua, hon överröstar allt annat här hemma just nu!

Precis nyligen på ett samtal ang en upphittad total utmärglad katt med skadat öga i Karlskrona Centrum. På väg till Läckeby Djursjukhus.

Stackars katt! Men så bra att någon tar den till djursjukhuset! Hoppas den klarar sig!
Vad jag lyssnar på just nu?
Datorns surrande, väggklockans tickande och kattens spinnande.
Fast det förekommer att jag lyssnar på country, dansband, pop eller rock också. Men inte just nu.
Laleh…. call on me.
Hoppas bara att den utmärglade katten i Karlskrona klarar sig och att hon kan lämna alla tråkigheter bakom sig fr o m nu! 

#98 Jo bra att Lisbeth kunde ta den till Läckeby ikväll, problemet är att vi imorgon skulle upp mot Göteborgstrakten i kattärenden med katter som akut måste placeras om. Nu fördröjs det i a f tills Torsdag, till viss del positivt då fler katter kan få hjälp under resans gång!
Robbie Willams - Kiss me
PS! Tyvärr tvingades katten avlivas!

Pat Benatar - Love is a Battelfield
åh lilla kissen

Åh nej var det försent med den lilla kisen! 
Snyft

Så tråkigt med kissen.
Arma kisse. Men en sak var i alla fall bra, den slapp lida. Tänk om ni inte hittat den? då hade den fått gå med sina plågor kanske en-två veckor till…. Arma djur……

#101 Nu har han vandrat över regnbågsbron till andra sidan och aldrig mer behöver han frysa eller svälta. Nu har han det bra!

Så fint anebit!!

#108, tass! Nu finns tissen på andra sidan och slipper lida sina sista andetag i en buske i en bakgård i centrala Karlskrona utan lugnt somna in via spruta hos veterinär.
Var ju midsommarhelg samt djursjukhus på sen jourtid så kostnaden blir ju avsevärt mycket högre än normalt, men nu lider inte stackarn, hoppas jag möter honom i regnbågslandet!
Per Gesle - Om jag vetat då (vad jag vet nu)
Men stackars kisse :( Skönt iaf att han inte behöver lida mer :(
Han har det säkert bra där bortom regnbågslandet!
Plockade fram denna… Vet ej vem som skrivit den i original, Kurt Cobain eller MAry Elisabeth Frye, enligt Google så är det den senare….
Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.
I am in a thousand winds that blow,
I am the softly falling snow.
I am the gentle showers of rain,
I am the fields of ripening grain.
I am in the morning hush,
I am in the graceful rush
Of beautiful birds in circling flight,
I am the starshine of the night.
I am in the flowers that bloom,
I am in a quiet room.
I am in the birds that sing,
I am in each lovely thing.
Do not stand at my grave and cry,I am not there.
I do not die.
Tycker den är så fin…..
Oj, Gunilla, den var hjärtskärande fin..
Brummas spinnande i mitt knä innan hon somnar*lööve*
Det är så jag känner med min kille, han finns där jag finns…

Så otroligt vacker text!! Gunilla..
Barnen skriker utanför och det låter som dom försöker köra upp asfalten med en spade.

Underbar text Gunilla..
Hör göken hoa
Är inte det fel årstid
Nej Jenna, men det är nog det sista du hör av den latmasken. Gökarna flyttar snart. Så snart de ser arbete, dvs höhässjor, så drar de….

#112, den texten är otroligt vacker, den "stämmer in" på min sambo/ barnens pappa. Det är så vi tänker…pappa finns överallt med oss hela tiden!

Flyttar upp samt lyssnar på Lasse Stefanz (tala om att jag är allätare
)

Lasse Stefans..då är du verkligen allätare! Per Gessle cd´n har snurrat en del varv här. Nu lyssnar jag på Hanne Boel (dansk) med låten Year of the cat.

och nu sista låten på Hanne Boel cd´n: Let the music play.

#122, yepp väldigt ung pop, sedan kom hårdrocken, sedan euroteckno, sedan dansband, sedan allätare men lyssnar ganska mycket på dansbandsmusik, helst LS, men även Arvingarna, Barbados, Streaples etc etc. (jag gömmer mig under bordet för skäll på musiksmak
)
Nu vidare, måste uppdatera tingade katter på hemsidan.

Jag är visserligen ingen dansbandsfreak. Fast visst finns det dansbandslåtar som har hakat upp sig i huvet.

Många har fördomar mot dansbandmusiken, tyvärr…
Men som sagt, allätare.
Lyssnar på Karlavagnen i P4.
Marcus Birro är en kul typ.
Jenna
andreas Johnson- A little bit of love

#127 Tidigare idag skickat mail till Karlavagnen om att de bör ta upp ett program om detta med sommarkatter/hemlösa katter/dräktiga katter, d v s det stora problemet… Får se om/vad de i s f svarar.

Hördu Morgan! Det är inget fel på dansbandsmusik. När vi campade på Sturkö(i 6 sommrar) Dansade jag gladeligen till den. Dom hade mycke dans i trädgårdenaftnar….jag saknar det…
#126 *räcker upp en hand* Ivrigt t.o.m ;) Jag HATAR dansband, eller dassband som jag kallar det ; Mohaha..

#131, gräver mig ner under korkmatten under bordet jag befann mig under.
"Här är mörkt".

Kim Wild med forgive me.
Hahaha Morgan =) Kul du =)

HAHAHA Ska du sova under korkmattan i natt Morgan…läskigt ;)
#129 Det får vi hoppas att de gör.
Karlavagnen missar jag aldrig.
Jenna

Dansband är väl inte det roligaste att lyssna på men att dansa till är de guld!! Så kom upp från under korkmattan och bjud upp nu, Morgan!! Mina katter tycker att det räcker för dem att vara kavaljerer för ikväll! Foxtrott, bugg och linedance tack!
Får jag lov?
Får jag bli din tangokavaljer? Blott för några timmar?
I övrigt lyssnar jag på grannens fyllefest. De höll på till tre i morse och klev upp nio så jag trodde, i mitt enfald, att jag skulle få tidig kväll i kväll med sovmorgon i morgon men icke!
Löning och sprit är bara ett måste…?! 

Det hade varit roligt om jag någon morgon fick bestämma själv när jag skall vakna… 

Jag känner mig som Matilda och Megasen (om här finns SÅ gamla vänner så att ni kommer ihåg den tecknade serien på tv)?
- Prutt! Prutt! Prutt! Prutt! Prutt! Prutt! 

refuse/all - listen to the facts myspace är ett bra tidsfördriv :)
Just nu så lyssnar jag på en vrålande och skramlande Belarustraktor. Atlantseglaren skall så åt det vilda……Och min gubbe hjälper till, han har ryggskott, så han ojar sig…..

Jag lyssnar på Formel Ett oljud från Tv:n som min man spelat in på em. när vi hade främmande…… Blääääää
Ett mysigare ljud är från 2 av mina barnbarn som snusar och sover i våra sängar………….
Just nu lyssnar jag på Mercan Dede - en turkiskfödd DJ som bor i Kanada och gör "elektronisk sufimusik" Rekommenderas!!!
Ja, anebit jag lyssnar på oljudet när min man spelar rallyspel. på datorn.
Jag förstår dej.

Efter en lång dag med kattärenden lyssnar jag åter igen på Lasse Stefanz (kan inte släppa en viss platta), samt krupit upp från under korkmattan (läs #132), sitter dock kvar i hörnet under bordet där jag tidigare trivdes.

Men vad roligt att kommit upp ur korkmattan Morgan! Och du har det bra ihörnet under bordet, där du lyssnar på Lasse Stefanz? Jag lyssnar på sus och brus,
Nämen Morgan!! Inte Lazze Stefanz.. Ner under korkmattan igen!! 

Ensiferum - wanderer. dom spelar metal som är fantasy- o lajvinspirerad. fick en låt av dem idag av en kompis. riktigt bra var dem.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Där du Morgan, lite metal piggar upp, då kan du hoppa rund på bordet istället för att krypa under mattan…

#145, tyvärr, de håller på att renovera så korkmattan revs ut, som en råtta fick jag smita upp på vinden men luktar mögel, saknar mitt bord där jag hade min trygghet (läs hur en hemlös katt kan känna vid miljöombyte).
Lyssnar på mamman i badrummet som löper och som ska kastreras på torsdag!

Vad skönt att du blev av med den korkade mattan. Men borddet har du väl kvar Morgan? Så du slipper känna dig hemlös.
Lyssnar på Nicklas Dator, han tittar på någon film.
#148 Å huu.. Jag kastrerade min Sigrid för en vecka sedan i morgon och usch så nervös jag varit för att det ska bli något vajs med såret.. Men jag måste vänja mig om jag ska ta hem katter på jour i höst, dom kastreras ju när dom bor hos mig.. =/
Du får säkert ett alldeles nytt fint golv att kura under när Lasse Stefanz intar stereon ;)

Lyssnar just nu på: Får jag måla hela världen lilla mamma.
Behövde det efter dotterns bravader .-)
Audiatur et altera pars

múm - There is a number of small things & The ballad of broken birdie records(µ-Zik fucked mix)
Min stackars sambo, som snarkar, han har gått på Citodon sedan i lördags då han åkt på ett ryggskott av KalleAnkaformat. Någon som har en rullator att låna ut?
min sambo spelar in egen musik, han är jätteduktig!
Melodiös Hårdrock

Alphaville - Forever Young

ÅH Alphaville med forever Young. den är bra!! Lyssnar på Travis-The boy with no name.

Alphaville: Forever Young gillar jag oxå, länge sen jag hörde den. Lyssnar på datorns surr.

lyssande nyss på genesis..ifrån miljögalan som sänds hela dygnet på tv
sitter och lyssnar på hur regnet slår mot fönstret…. attans vad kissnödig jag blir :S
Yeeeey! Morgan har lagt ner Lasse Stefanz ett tag och krupit fram från under bordet!!! ;)

#159 Tack Morgan! Underbart!
Det var ett tag sedan jag hörde dom.

#161, ja reperationen tog hårt så jag flyttade ut då det är sommar, sitter numera istället under min korkek och luktar på blommor samt lockar på hemlösa katter.
Lyssnar just nu på vädret på tv.
Haha =) Själv lyssnar jag på ett diskret smatter av regn på balkongtak och två katter som sitter där ute och kommunicerar med varandra som bara dom kan.. Dom liksom gnäller till och från och den andre svarar. Så söta..

Tack Morgan! Det var ett tag sen jag lyssnade på den, dessutom live. Det är en jättefin låt. Kan inte den där korkeken suga upp allt regn så det blir sol snart?
Just nu är det Nerina Pallots Damascus som hörs hos mig.

Jag lyssnar på en jamande katt som förföljer mig hela tiden. Ludde måste bara vara där jag är!!

Heh, just det, heh med stort H, vad lyssnar jag på tro….
Lasse Stefanz - vänd dig inte bort
För mörkt för korkeken och korkmattan bortriven inkl mitt trygga bord, jaja står för jag lyssnar på dansband 

Men snälla Morgan!! Lasse Stefanz lyssnade jag på igår, och dansade runt med katterna!!

Boards of Canada - Chromakey Dreamcoat

La dolce vita - Ryan Paris

Beth Orton-Pass in time

Beth Orton-Blood red river

Alphaville - forever young… anv. länken ovan… nostalgitripp!!!

Undo- Atrau Me (Factor City) - Original Mix
Registrerade mig precis på https://www.beatport.com/ och lyssnar igenom de tio låtar de bjussade på gratis

Bon Jovi-Lost Highway
Fläkten som står vid altandörren.

Per Gessle - Min Hälsning
Moneybrother - Blow Him Back Into My Arms

Jake and the Spitfires-Windsheild (Svensk country grupp )

Whitesnake - Here i go again
Typ 15 år sedan jag lyssnade på den sist, har den på vinyl men minnen.

Whitesnake sitter i bakhuvudet men kan inte ta fram hur de låter?
Nicklas spelar dataspel; Dawn of War. det är vad jag lyssnar på i kväll.
Yes, Yes Morgan!!!!!!!!! Gillar du Whitesnake, så gillar du Rainbow!!!!!! Ladda hem på gröna citrontråden….. Har också på vinyl, törs inte spela dem , är så rädd om dem….

Rainbow är bra!! Nästan alla mina vinylskivor försvann när jag flyttade. Däremot har jag ca 300 country vinylplatter i förådet som min man hade. Vet inte vad jag ska göra med dom. Barnen får ta hand om dom!

#183 Gröna citrontråden???
Lime Wire…. Tanka ner…..
KArin! Tradera! välgörenhetsauktion för KKS! För vem 17 lyssnar på hästjazz….

aha, oki 

Dessutom är det bara tjejer på omslagen….jag brukade fråga om han köpte omslagen eller skivan i ……….mycke av det han har är skräp….sen finns det värdefulla oxå som han skickat efter från USA oc bara finns i ett fåtal ex! Whitesnake nu vet jag dom hade jag på kasettband. Men dom är helt kassa nu!

kasettbanden alltså. Så det blir Grön citron, så kan jag lyssna på Whitesnake igen…..
KArin, Tradera!!!!!

Ja ja Gunilla jag har fattat…..Tradera…..men dom värdefulla får barnen!
Ok då……
Regnet som smattrar på plåttaket.
F*n så less jag blir
Jenna:(((((

på min sambo som sitter med klarinetten:-)
Khaled
Datorns ljuva sus och sambon som prasslar med AB

Lycklig som jag är över att hela kattfamiljen vid Stadsbiblioteket i centrala Karlskrona nu är infångade lyssnar jag på Lasse Stefanz "På egna ben". Som låttitel lyder kommer dessa katter senare få stå på egna ben i nya hem, långt från hemlöshet.

Förstår att du är lycklig nu Morgan! Jätte härligt att de är inne :) Rosor fick ni i tråden…vad kan just du göra för hittekatter..

Bob Dylan-Not dark yet

Bob Dylan-Make you feel my love

Daryl Braithwaite - One Summer

Tv oljud !

Inner Terrestrials - Squatters' Rights

Con Dolore - M-2000 och ljudet av sovande, småsnarkande katt.
ett stillsamt knaster från kaminen. Lite småkyligt, så jag tände en brasa…..

Vad mysigt Gunilla!

Visa vid vindens ängar - Mats Paulsson (gammal favorit jag har)

hmhmmm….det fläktar till i en tyllgardin…..kan melodin MP men har visst glömt texten. Den visan är fin!
Amanda Marshall nu.. Låten heter.. Giving up, giving in..

HammerFall-Never, Ever.

Julee Cruise - Falling
Ni känner säkert igen den som titelmelodin till Twin Peaks (utan sången). Hon har sjungit mycket till den serien och till annat av David Lynch. Lynch skrev text och Angelo Badalamenti den fantastiska musiken som passar så bra med Julees drömska sång.
Happ, nu slutade den. Hoppade över nästa låt från skivan och gick till Mysteries of Love :)

Sommarens sista sång - Peter Jöback

Pet Shop Boys. Vet inte vilken låt. Fick två dvd:er i försenad födelsedagspresent idag. En med Human League-videor och en med Pet Shop Boys-videor. Nu rullar PSB-videorna i vardagsrummet. Lite dumt att jag sitter i köket kanske ^^

Richard Marx - Endless Summer Night

Kenny Chesney - When the sun goes down
Just nu är det Linkin park - Somewhere I Belong
det stillsamma surret från lappetoppen
Lille akutkattungen Vince som piper för han vill vara stor och gå ut till de andra på tomten…känner mig sååå hemsk när han sitter i fönstret och tittar ut men jag har inte full koll på honom. Ska pröva med sele om han låter mig sätta på det. Sen finns det andra katter inne med honom men de är inte lika roliga som de där ute

Anders Glenmark - Mare Mare

Patrik Isaksson - Innan klockan slår

"16 Små Tassar" heter gruppen jag lyssnar på just nu!
Och det är mest rytm av lekfullhet och nyfikenhet!
Det ni, vad kan det vara?
Cammo

#221 The real group? Hehe, inte en chans att det är men tycker mkt om dem och där är det både lekfullhet och nyfikenhet i kombination. Dock är händerna inte lika många som tassar, eller medräknas producent etc?
#221 Fyra kattungar månne? ;)
Tv:n är på……De har precis snackat om mördarsniglar….

Daryl Braithwaite-One Summer. Älskar denna låt…

Tänka sig Morgan, den låten gillar jag oxå. Har 3 cd med Daryl Brightwait.
Här i Tyringe lyssnar jag på tåg som dundrar förbi, järnvägen ligger ca 50 meter ifrån. Huset nästan skakar!
Har precis lyssnat på tre plattor med Mark Lanegan "Field songs" "Whiskey for the holy ghost" och "Scraps at midnight".

Min favorit just nu är Jessy - Dancing in the dark, som jag lyssnar på just nu.
Min favorit just för tillfället är Almost Lover med A Fine Frenzy. Kalaslåt!! Däremot lyssnar jag inte på den just nu..

Vinyl 107,1
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Åh nu kom denna trevliga tråd upp! Jag älskar att lyssna på musik! Och nu vill jag veta vem Jessy är Morgan?

Fast dene version går fortare än den vanliga versionen men det var den jag hittade. Den jag lyssnade på innan var på RixFM

#232 Tack för länken! Har lyssnat och den var bra, måste lyssna mer

Dylan och Pink Floyd är mina älsklingar också. Och Leonard Cohen. Skrapet i kattlådan är en kluven upplevelse…trevligt för man vet att bajset gamnat på rätt ställe, lite uschigt fr man vet att det snart kommer en stinkpust och knockar en i ansiktet. Men det går ju över. Och sedan har man en nybajsad katt som man kan gosa med tills det blir dags nästa gång..!

när jag började skriva lyssnade jag på "RMK - Jag har"
men nu lyssnar jag på "RMK - Stanna livet"

#234 Håller med ……underbar musik tycker jag också..gillar som bekant Winnerbäck också.., lyssnade senast på Karl-Johan Wallgren från hans nya skiva..
Just nu gamla klassikern I´ll be here where the heart is med Kim Carnes.. Från superduperfilmen Flashdance.. Någon annan som får nostalgi?? =)
Har julpyntat en del denna helgen så det har blivit en hel del julmusik…
/Maria