Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 757 ggr
Onikan
0

Träffat 50 nya vänner idag :)

Vill bara dela med mig av min fina dag idag.
Det finns alldeles för många hemlösa, lidande stackars katter ute i kylan just nu och man önskar alla fick komma in. Men Rom byggdes inte på en dag och när eländet känns övermäktigt kanske det hjälper att göra som jag gjorde idag, träffa ett gäng utav dem som faktiskt FÅTT hjälp!!

Idag hjälpte jag för första gången till som volontär på katthemmet här i stan, inget märkvärdigt, hjälpte till med dagliga skötseln osv men vad härligt det kändes inuti mig när jag kom hem. Att fått höra vissa katters hemska öden, se dem leka och kela, bli "överfallen" av kattungar och vuxna kissar som vill gosa och kela, se en herre med sönderrivna öron efter ett hårt liv ute ligga och sova på en varm pläd, bli studerad uppifrån och ned utav flera par ljusgröna ögon… 

Ska verkligen dit och hjälpa till igen, bara att sitta i något av rummen och kela och leka med katterna, eller avlasta dem på katthemmet med all mockning. Jag har ju egna katter hemma, men utöver att ha gett dem ett hem när de var i nöd var det också överraskande roligt att få träffa alla olika individerna på katthemmet. Ingen katt är då den andra lik. Det är nästan en ära att få träffa så där många katter på en gång… inte riktigt 50 för att vara exakt, men nästan :)
**
Vill ge en varm och tacksam eloge till alla katthem i landet som räddar liv!!**

Hawknestgrove
0

Åh, så underbart! Tänk, o det fanns ett katthem där jag bor1 Risken är väl, att jag skulle släpa dit en madrass och bo där!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Wiizy
0

Vad roligt!

#1 - Gunilla, skrattar åt dig,. ;) En madrass? Varför inte krypa ner i nån katt filt? ;)

Onikan
0

*skratt* Det är då det är tur att man har katter hemma Gunilla!!
Skulle jag dra dit en madrass och vilja sova där är jag rädd de skulle ringa psyket… Oskyldig Flört

Jo det är skönt att det finns ett katthem här, men det skulle nog behövas minst 3…. :(

johnnys girl
0

Och om ett tag kommer du att upptäcka vad härligt det är när kissarna en efter en får nya hem. Man blir lika varm om hjärtat varje gång en kisse som haft det svårt får ett kärleksfullt hem.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Wiizy
0

#2 - *Pekar på en ledig lokal, med massa stora rum och kattsaker m.m. puttar ut dig i kyal med en kattfälla.*

Du bad ju om ett till katthem! ;)

martdat
0

Vet precis hur det känns! Var på DV katthem här i stan när jag var 16 i stället för att gå i skola, helt underbart, vad glada kisarna blev när man kom,Skrattande Är så sugen på att börga igen men det funkar ju inte att ta på sig ansvar när man är timvikarie och arbetssökande för tänk om man blir inringd och ingen kan ta hand om kissarna för de räknade med mig….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

sofia85
0

Haha… madrass… haha… vi håller på och starta upp nett katthem i dingle-uddevalla nu. Du kanske kan ta med madrassen hit då:)

Hawknestgrove
0

Suck, för långt…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Onikan
0

#4 åh jag hoppas jag kan vara där såpass mycket att jag lär känna alla katterna och får se dem åka till nya hem också :) Vet att det var åtminstone 3 kattungar och 2 vuxna katter som jag träffade idag som är tingade och en katt var en spekulant där och såg på idag… Det är tur att man har fler katter än tänkt allaredan, jag FÖRSTÅR inte hur folk kan besöka katthem och INTE vilja köpa någon ;)

En hankatt från ett vanvårdsfall fastnade. Han var så gosig, sålde sig själv totalt och strök sig emot mig när jag mockade lådan, ställde sig framför mig, satte upp framtassarna på mitt bröst och gav mig en puss mitt på munnen!! Förvånad En riktig puss.

Just nu är jag arbetslös och har tid att hjälpa till där, hoppas ju förstås få jobb, men tills dess ska jag försöka hinna vara där en del, iaf avlasta dem lite, de eldsjälar som jobbar där!!

Alexej
0

Det ger otroligt mycket att jobba på ett katthem!:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus