Katterna har fått i sig något...
Igår kväll fick alla katterna Mjau på burk..idag är alla katastrofalt lösa… Kan det ha varit fel på burken? Dom har bajsat på golvet på fler ställen. Annars mår dom helt bra…
Dom äter annars mest torrfoder…

Vissa katter som inte är van blötmat kan reagera med lös mage, det kanske är det?
Men dom har aldrig blivit det innan… dom får blötmat nån gång i veckan… dom älskar ju det! :)
Kan det vara att det var en annan smak på det? Kanske en dum fråga…
Kolla om just det mjukfodret innehåller lever! Det kan ge raktion. Annars så är ju Mjaus foder bra. Men håll dig till kalkon eller kyckling
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
men favoriten är ju med fisk smak :)
Har Mjau burkmat
(Strömming) varje dag
Vi köper 3x12 burkar varje gång,
Det är den enda smak våra vill ha.
Oxh de mår bra.

Har de inte fått i sig nått annat då? Låter konstigt om de ska va maten om de är vana att äta den. Tror inte smaken har någon betydelse.

En liten fråga…var burken stött?? Dvs tillknycklad? Det kan lösgöra en del oönskat. Även för oss människor är de burkarna att välja bort.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Okej. Det är om de ätit något ute då… dom brukar hänga ihop ute. inne vet ja inget dom kan ha få i sig…
Tror burken var "hel" … ja brukar aldrig köpa tillknuklade burkar…
Ja, har de varit ute, då kan de få i sig massa rart…. Håll dem inne och fortsätter rallybajset, så får du köra svält i 12 timmar, sen morotspure
Om man inte ger det så ofta kan det nog bli reaktioner. Fast det verkar ju underligt att alla blivit så lösa. Man får ju sina funderingar om det kan vara något galet med just den burken.
Våra katter blir dåliga i magen av Mjau. Fast inte så vissna som du beskriver.
Låt dem fast 12 timmar och ge sedan kokt vitfisk i microportioner. Då brukar det normaliseras.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
kokt fisk med kokspadet i, brukar jag också ge, enbart det, eller blandat med kokt ris Maggan47
Mina katter äter all sorts Mjau burkmat och tetra och är kalas i magen samtliga katter. Däremot var dom vissen i magen av Mjaus torrfoder.. Har hört att det inte är helt ovanligt..

Mina bebisar äter också Mjau blötmat och de är fina i magen här hemma.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja Mjaus torrfoder fick mina katter över en helg och blev jätte dåliga i magen. Men mjau blötmat har de inte blivit dåliga av.
Om det är en mat som de tidigare tålt så är ju chansen rätt liten att det är något ordinarie i maten som är boven. Det händer iofs sällsynta fall att någon burk blir dålig, men det borde inte påverkat alla katterna, och framförallt inte så dåligt att de bajsar utanför lådan. Men eftersom katterna varit utomhus också skulle jag nog mer tro att de fått i sig något ute som inte är bra. De kanske delat på en rutten råtta eller något liknande?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ja, jag tror också på utegrejen. det kan räcka, med en fluga!

Jag hade en jourfamilj förut som inte tålde Mjau och spraymålade rummet. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jadå, jag har själv en katt som inte tål Mjaus blötmat, men det har hon aldrig gjort, så här serveras det endast människotonfisk när det ska bli blötmat på menyn :).
Det jag reagerade på var att det var samma märke och samma sort som katterna tidigare ätit och inte mått dåligt av.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Våra katter brukar äta fruset gräs ute och bli dåliga i magen.
Det kan ju vara nått sånt
Jenna
Ja, det är nog snarare ungefär så, som Jenna säger, nåt skräp de fått i sig ute. Är de bättre nu?
Na… Selma var bättre men de andra är lösa… konstigt bara att alla blev det samtidigt. Dom måste ju ätit samma sak då..
Ja, kör svält och morotspure för att sedan övergå till kokt vitfsik. Svagt te är också bra
Försökte med morotspure…. blä tyckte dom. Iza luktade inte ens :( fortfarande ganska lösa.. lite bättre idag. Ska ge dom I/D och en kur canikur

Jag vet att det sägs att Mjau är så bra. Men mina vägrar äta Mjau så jag ställer mig lite undrande faktiskt. Har provat någon gång då och då under åren men dom bara vägrar äta det.
är det envist, så ta kontakt med veten och be att få DIHYDROSTREPTOMYCIN.