Maja 3 år med oss idag...
vilket innebär att jag har varit kattägare i 3 år
För er som inte redan vet så var jag före det totalt ointresserad av katter och till och med rädd för "lömska" katter…Det kommer från min mamma och moster som fick mig att tro att katter var äckliga, läskiga djur som luktar illa och sprider smitta
…ja det är sant!
Min mamma har lärt sig att detta inte stämmer men min moster som bor långt ifrån oss (skellefteå) tycker fortfarande det. Men som hon säger hatar hon allt som har med djurplågeri att göra. Hon köpte en kalender från Stockholms katthem när jag sålde dem förra året utan att jag frågade henne, hon ville visa sitt stöd.
Stefan har alltid älskat katter och växte upp med katten Lisa. Hon fick somna in när han var 20 år. Han klarade inte av att vara med hos veterinären och har mycket svårt att förlåta sig för detta.
När jag sedan blev kär i en söt liten svart grannkatt utan svans och försökte övertala honom att vi skulle skaffa katt så ville han inte för att han inte klarade av att den också skulle dö ifrån oss en dag.
Grannkatten flyttade och jag började surfa på nätet och hamnade på Stockholms katthems hemsida. På första sidan under nyheter fanns katten Maja Svanslös http://www.katthemmet.nu/info/kattsok.php#MajaSvanslös Klickade och såg en svart katt som såg ut som "vår" fd grannkatt
…. Både jag och Stefan blev helt upp i varv och visste väl egentligen att det inte kunde vara den katten men vi bestämde att vi skulle dit så fort de öppnade på söndagkväll. Stefan åkte till katthemmet på lördagkväll och skulle kolla om ngn var där för att fråga om det var "vår" katt men han vågade inte störa. Kan tänka mig att folk som sett honom spana trodde han skulle dumpa en katt.
Vi var på plats på söndagen och hörde att någon annan besökare frågade efter Maja men vi kollade en tavla var hon skulle finnas och halvsprang dit. Frågade en som jobbade och förstod att det inte var vår svanslösa men Maja charamde oss på direkten så vi bokade henne. Tog ca 2 veckor innan vi fick hem henne pga hennes skada och kastrering så det blev besök varje dag.
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om vår underbara drottning …hon är så underbar att det inte finns ord att beskriva!
Vi älskar dig Majsan

Tänk hur livet kan vända sig! Både för människor och djur! Puss på dig vackra Majsan!! 
Jag var paniskt rädd för min Simson när han kom till mig. Vi satt och skrek i varsin ände av lägenheten första helgen. Tur man kan ändra sig!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
En till bild på gumman

Åh så vacker hon är, Marie, en riktig skönhet! Men så är jag ju svag för svartisar också. :-) Grattis till de tre år som gått, vilken tur att du ändrade inställning till katter.
Så jättefin hon är. Svarta katter är eleganta tycker jag..

Hon är ju bedårande vacker din Maja-gumma..ja..tänk så det kan bli..så underbart när man hör historier om hur katterna faschinerar….Mina svartingar, Bamse o Belioz hälsar särskilt till deras svarta kollega Maja:-)

En riktig sötnos ni har ;)
jag gillar också svarta katter. har en svart som heter murre. han ser ut som en panter.majsan är ju ursöt.

Älskade Majagumman så vacker du är…………… elegant…….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Stor grattis till er alla!!! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Och tänk vilken tur att Maja hamnade hos er 
Många andra hade gett upp och antingen lämnat henne tillbaka eller avlivat henne men ni har kämpat på och gör det varje dag. Jag är djupt imponerad, skall du veta. Det har inte varit en dans på rosor och det har säkert kostat en hel del men vad gör man inte för sin älskling.
Önskar bara att alla våra katter fick ett lika bra hem.

Tänk vad en katt kan ställa till med, ändra hela ens liv till något positivt. Grattis till er maja som fick ett sådant fint hem och grattis till er som blev utvalda av tösen.
Maja tackar för era snälla kommentarer!
Tänk om jag inte träffat Stefan! Då hade jag säkert fortfarande tyckt att katter är läskiga. Att man kan ha sånna fördomar trots att man aldrig varit i närheten av en katt! Har pratat med min mamma om vart det kommer ifrån och hon vet inte. Troligtvis har hon "lärt sig det" från sin mamma. Nu klappar mamma våra katter och kallar sig mormor
Hon blev lika chockad om jag första gången hon luktade på Maja och märkte att hon luktade gott!
De första åren med Stefan (vi har varit ihop sedan 99) tyckte jag att han var så jobbig som skulle klappa alla katter han såg ute. Han fick tvätta sina händer så fort vi kom hem och han fick abslout inte röra mig när han klappat en katt
Känns som att jag har tagit igen mina år utan katt med alla akutkatter och våra nu fem katter
Tack så mycket för dina snälla ord Marja!! Det betyder mycket. Visst har det varit jobbigt vissa stunder med Majas handikapp men allt är värt det så länge Maja mår bra och det gör hon! Vissa i vår omgivning tycker vi är galna som står ut med hennes inkontinens men det struntar vi i!!!!!
och det förstår jag, att ni gör, struntar i Majas inkontinens, inte hennes fel, förstår att ni firat i dag kram Maggan47
Jag är likadant med ormar, skulle aldrig vilja ha en kille som ta med en orm hem oavsett hur snäll den är….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så söt hon är Maja och vilken tur hon hade som fick komma till er!!
Haha jag känner igen mig. Jag var också rädd för katter när jag var yngre. Mamma var det och då var jag det också för jag inbilla mig tt de var farliga. Men mormor och morfar skaffa sig två katter och när jag var där så blev jag förtjust i de!! Och då kunde jag inte förstå hur jag har kunnat vara rädd för katter!?
Det är tur att man kan ändra sig som Simson skrev :)
Härlig läsning, Marieborg. Er lilla Majamisse är en av dem som drog en storvinst i livets grymma lotteri!
Så skönt att ni finns!

Visst är det härligt att ha fel ibland!!!
Att inse att katter inte är hemska utan underbara pälsklingar!!
Förutom Julian just nu som håller på att slita i internetkablarna på datorn… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Majsan är så vacker! :)

Åh va fin Maja är. Grattis på 3-årsdagen.

Grattis söta Maja! 3 år hoss Marie och Stefan, där har hon det bra!
Tack alla……. fast just nu tror jag Majsan skulle vilja flytta. Ph-värdet på hennes urin är för högt så nu måste hon äta S/d Hills(urinstensmat). Har även köpt Cystease (fått länktips från Alexej..tack!) som är ett fodertillskott som ska vara bra vid urinvägsproblem, vilket innbär att hon nu i en vecka ska ha piller 2 ggr/dag…ngt som Majsan inte uppskattar!! Men jag får tänka på att det är för hennes bästa.
Sedan blir det ju inte bättre när hon vägrar äta maten
Har ni ngt tips? Tur att jag är hemma på heltid för nu är det tre olika foder och just nu känns det som att ingen vill ha "sitt" foder…nja förutom matvraket Smokey som vill ha allt
Jättegrattis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....