Är det någon som provat majssanden?
GPC Worlds Best Cat litter sanden
http://www.swecat.com/v4/category.php/258
Funderar på att köpa hem om den är bra, någon som vet?

Jag undrar också, för det verkar vara bra. Har just nu Peewee ströet, men det blir så jäkla mkt spån över hela lägenheten…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jisses, apdyrt, ju!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men det kan ju kanske vara värt att testa! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Den verkar vara lite samma som "cats best öko plus" som jag tycker är väldigt bra, enda nackdelen är att katterna får med sig en del ur lådan, men de får nog med sig ännu mer av den finkorninga sanden vi har nu..
(min kisse tror att det ska vara en sandstrand i badrummet. första gången han fick finkornig sand ställde han sig och grävde ut allt ur lådan och la sig och sov i högen)

men det kan ju vara väldigt drygt…och köper man mycket på en gång blir det lite billigare. är det drygt och bra provar jag gärna..alltid på jakt på bättre sand
Ja, hittills så är Klumpe det mest prisvärda alternativet. Ok, lite sand utanför, Arne ska promt ner till KIna när han ska kacka, men vaddå, det går ju att sopa

Om det nu skulle påminna om öko plus så tror jag den är väldigt dryg. en liten säck(minns inte hur mkt det var i) och räckte i närmare en månad för 3katter.

Jag har inte provat, och mina kissar är nöjda med sanden vi har. Har lagt ut två badrumsmattor vid lådan så mycket strö försvinner i promenaden från lådan. Ett tips för er som är trötta på sandspåren. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hm… Vanessa, är de så väluppfostrade, så de inte använder mattan som extratoa? Här går det med automatik av husse, som inte använde tofflor, att han skrapar av fötterna varje gång han lämnar badrummet. men det blir inte mycket sand, Jag sopar upp varje dag och häller tillbaka

#6 ha,ha,ha!!! Guuud vad jag skrattar.."ned till kina"!!. Hi,hiii..det utrycket ska jag avända här hemma om jag ser någon av mina gräva frenetiskt!!

Visst skulle jag vilja prova..tror säkert att den sanden är hur bra som helst..men jag har inte råd..med åtta katter i huset måste vi tyvärr hålla oss till billigare sorter..körde med everclean ett tag för länge sedan, det var under en period då man samlade på rabattkuponger och fick sanden näst intill gratis..då blev man bortskämd..jisses så bra den var!!

jag hatar klumpe och sån grovkornig sand. klumparna blir så blöta och fatsnar det i botten är det en mardröm! klumpe compacts sand tycker jag har dåliga klumpar och äcklig lukt.
jag kör med pussi just nu..
JAg har inga problem med Klumpe, men jag har väldigt mycket sand i min låda, så det hinner liksom inte ner till botten. Då är det helt ok att ta bort klumparna. Men det är klart, hade jag haft råd, hade jag kört med typ Pussi eller Vitakrafts. Konsums vita Catz är också bra. SKa till ÖB i övermorgon och hamstra….Sist jag var där, så hade de slut

Jag har heller inga problem med klumpe. Fast jag köper den klumpfria vita klumpe! Annars blir allt en enda stor klump här!
Vi har ju också många katter och för oss fungerar det utmärkt med att blanda Everclean och Pussi.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Väldigt dyrt men som sagt är det drygt så är det värt det. Själv så använder jag EverClean Strenght och den är jättebra tycker ja fast det är klart skulle vara bra om den vore lite drygare *s*
Jag har ett underlag av silicon utan för lådan som är bubbligt på ena sidan så kattsanden inte följer med. Lätt att tvätta av och ligger kvar. Köpte på IKEA på rulle så man kan klippa till den bit man behöver. Kostade ca 25 kr för 2,5 meter. Försökte hitta bild på den på Ikeas sajt men det fanns ingen. Men kan rekommendera detta ett billigt sätt att slippa kattsand överallt *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

#4 Bra karl reder sigsjälv tänkte misse och skaffade sig egen strand att vila på!!
Jösses vad jag skrattade!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja, #4 var ju kul….. Hade jag nog INTE uppskattat…..

#9 Mina gör aldrig någonting utom på lådan. Har väl tur, men det ligger saker överallt, och det är fullkomligt ointressant för dem. Utan det är lådan som gäller.
Använder en sand som inte finns överallt. Petplus. Den kostar 129 kr för 15 kg. Så det räcker ett tag, och är väldigt lätt att rensa. Men det blir klumpar, fast jag föredrar det. Därför är det drygt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hanna sanden verkar intressant om du ska köpa vill jag gärna vara med så kanske vi kan dela på frakten!? Jag kan hämta sanden hos dej och betala samtidigt om det går bra för din del.
Essim

Har inte provat den själv. Vet dock en tjej som testade den till sina katter men sluta använda den på grund av de åt av den. I övrigt var hon nöjd.
#21 åt av den *asg* ja jözzes katter.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Nu har vi testat sanden här hemma ett tag och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. det luktar mindre, klumpar bra och är dryg. Och eftersom mina kissar gärna kissar på mattor mm har jag ännu ingen bra lösning för att slippa sand i badrummet och det är faktiskt mkt trevligare att trampa omkring på majs än på sand. Jag tycker nog till och med att det är lite mindre stök faktiskt. Den här kommer på delad första plats med "cast best öko plus"!

Jag använder Catmans lätta vita. Den är toppen. 20 liter kostar ca 60:-- och jag har ca 10 liter i varje låda. I 2 av lådorna har jag reklamblad underst och sedan kattlådepåsar. Det är ingen klumpsand, för det skulle inte mina pojkar gilla. De krafsar mycket. Rensar man dem varje dag och vänder upp lite med spaden, så kan det lukta lite de första minuterna, men när det har fått torka är det luktfritt. Men jag tror att knepet ligger i att man har mycket sand i lådan, det är precis som om det blir mera luktfritt då.
Från början hade jag Catsan, men sedan gjorde de om den till compakt och då blev den sämre. Katten som jag hade då, kunde vara ute och leka och sedan rusade hon in, satte sig i lådan och gjorde vad hon skulle och sedan ut igen. Hon gjorde inte ens något i grannarnas sandlåda, för hon hade fått för sig att det bara var DEN sanden som dög och det är jag glad för. Har testat med annan sand också bl a Best Cat, men den fick man ju byta efter två dagar, så det blev mycket dyrare.
Jag har tre kattlådor och det är ett nedrans pusslande med kattsand. Har blivit så att jag har Pussis klumpande sand, den större blå påsen, i bad- och vardagsrum. I sovrummet har jag en låda med lock med vita kristaller för att slippa finkornig sand över hela golvet. Anledningen till att jag har låda i sovrummet, som jag helst skulle slippa, är att Grynet fick för sig att min nya säng var kissvänlig, så den lådan står där tills vidare. Lär väl flytta ut den i hallen vad det lider. Ska beställa kastrering för lillan och då försvinner förhoppningsvis det beteendet..
detta var en jättebra sand, som finns på Lidl! kostar 39 kr för 10 kg och en påse har räckt i 34 dagar hittills! Den heter Coshida. Klumpande.
Då har jag tre katter som gör allt inne, förutom att Arne nån gång använder lådan i rastgården