Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1097 ggr
marieborg
0

Oj vad jag är upprörd!!!!!!

Släppte ut våra katter på tomten och märkte att de satt och lyssnade på ngt. Gick ut och hörde en katt skrika.

Gick ut på gården för att kolla för jag hörde att skriket var desperat. Efter mycket letande och lyssnande lokaliserad jag och grannar katten till en balkong på fjärde våningen högst upp i ett grannhus.

Fick höra att ägarna hade katt och att de troligtvis var på landet!! Det finns ingen chans alls att katten skulle ta sig ditt upp själv…

Kände hur upprörd jag blev och fick hjälp av min underbara granne Anna att ringa först till ägarnas mobilnummer och sedan till Polisen.

Ingen svarade på mobilen och Polisen skulle oxå försöka få tag i ägarna. Fick höra av grannar att de hört katten jama sedan igår fm!!!

Polisen ringde upp Anna nyss och sa att ägarna är utomlands och att deras dotter var på väg hem!! Troligtvis hade föräldrarna hört det meddelade Anna talade in på mobilsvaren och ringt upp dottern.

Nu sitter Anna i porten och väntar på dottern. Ev ska vi ta katten om hon inte har ngn bra förklaring, jag tycker inte det finns ngn men  Polisen så sa de att vi måste "känna av lite". 

Jag klarar inte av sånna här saker blir så orolig och har panikångest (för er som inte vet det) och vill helst bara vara hemma. Är därför inte med ute men skulle så gärna vilja!

åååååååå skönt att få avreagera sig!!!!!!!!

Simson
0

Men herre guuud vilka nötter!!! Å hur hade de tänkt sig att katten skulle klara sig där på balkongen??? Har de medvetet lämnat den där eller smet den ut innan de åkte eller VAD??? SUCK!!!

Ja här på hittekatter får/kan/ska man avreagera sig! Bättre det och få stöd än att allt stannar inombords!

Kram på dig för att du bryr dig SÅÅÅ mycket och ordnar SÅÅÅ mycket!!! Kyss

Berätta hur det går för dig och Anna!!! Intressant att se/höra/läsa om utvecklingen av detta drama!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

marieborg
0

Om jag förstog det rätt hade de sagt till  Polisen att det är dottern som ska vara kattvakt . Sen om hon medvetet har lämnat den där eller om den smitit ut vet vi inte men det kommer Anna ta reda på, det kan jag lova!!!

modellflickan
0

Vilka idioter! Nu blir jag också upprörd! Tack o lov för såna som dej!

Berätta gärna hur det utvecklar sig!

Sidentass
0

Men jisses…finner inga ord för detta..klart att du som är så sann kattvän blir upprörd…stackars..stackars kisse..kan inte förstå varför de här människorna har djur över huvud taget…säger som Simson..underbart allt du gör för att hjälpa missen..o vi ser fram emot att höra fortsättningen på det hela..

Alexej
0

Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Men herregud vad ursinnig jag blir över alla dessa korkade människor och tur att det finns sådana som du Marie. Spelar ingen roll om dottern säger att katten smitit ut på balkongen. Är man kattvakt så har man också ansvar att kolla sådant innan man lämnar lägenheten.

Stackars kissen och ännu värre blir det när man tänker på vilket väder det var igår och i natt. Hoppas att kissen blir omhändertagen nu.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

karins
0

Vad arg man blir på sådana människor. Dom kan ju inte ta hand om en katt. och borde i så fall inte ha någon heller. Stackars lilla misse :_(

solweig
0

jag förstår att du blev upprörd. jag hade nog blivit skogstokig. hadde nog tagit katten o dom hadde nog aldrig fått tillbaka den. men så får man väl inte göra kanske. men jag hadde nog gjort det i alla fall.

marieborg
0

Nu är katten inne!!

Anna satt utanför deras dörr och en dotter på 16-17 år kommer. Anna som varit yrkesmilitär presenterar sig och säger att hon ska med in och kolla in hur katten mår.

Tjejen blir nervös och lite rädd, de släpper in katten som var en svart- vit sötnos, som genast gick fram till maten. Tjejen erkände direkt att hon igår fm släppte ut katten gick och duschade och sedan åkte till en kompis och glömde bort katten!!! Hon var ångerful och bröt nästan ihop och sa flera gånger till Anna att hon skämdes så och att hon var en djurvän! Hmmm…

När hon såg transportburen frågade hon Anna och hon skulle ta katten. Anna sa att det berodde på hur den hade det och hur den mådde.

Katten mådde under omständigheterna bra. Den hade kissat och bajsat i en stor kruka, vilken duktig kisse…

Pappan ringde från Spanien och Anna pratade med honom. han bad om ursäkt för att katten stört oss i föreningen!! Anna sa då att katten har inte alls stört utan alla var oroliga för katten eftersom den jamat så.

Kommer inte ihåg allt hon sa men Anna är toppen på att ge order så tjejen fick fixa rent vatten, städa lådan när Anna var där och ska se till så att katten får små portioner mat ofta så den inte hetsäter nu.

Hon sa även till pappan att de behöver hjälp i kattfrågor kan de komma till henne. Hon är så lugn och sansad och van att ge order och "läxa upp folk"…är så glad för att hon gjorde det och inte Stefan (som är borta) för han blir bara arg och skrikig särkilt mot folk som misssköter sina djur.

Polisen sa att vi inte fick ta katten med oss om den mådde bra och om det tex skulle vara sånna här omständigheter. Anna tyckte att det kändes som att tjejen skulle kunna ta hand om den tills imorgon och att den inte skulle fara illa.

Föräldrarna kommer hem imorgon fm och dottern ska vara där och ta hand om katten. Hon lovade att hon aldrig skulle göra om det och det tror jag inte hon vågar för då kommer Anna!!!

Nu är jag så trött efter allt, både denna stackare och av matning mitt inatten …

Simson
0

Härliga Anna!!! Skickar en STOOOR cyberkram till henne!!

Skönt att det "bara" var ett misstag och inget "planerat". OCH att inget hände katten!

karins
0

Nä där var det ord och inga visor! Nog bäst för tjejen att hon stannar hemma nu och tar hand om katten!!!

Alexej
0

Den läxan sitter nog!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Tror nog att det var sista gången människan slarvar med missen..så skönt att höra att katten är  inne igen..Anna verkar vara en toppentjej med ruter i..sådana människor behövs!

emjon
0

Stor eloge till Anna

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

marieborg
0

Ja Anna är toppen!  Hon har jobbat på ett katthem oxå så hon kan katter.

kan erkänna att jag själv kan tycka hon är lite skräckinjagande ibland och då brukar hon bara "skälla ut" mig för atlt hon tycker jag är för att jag tex ska stå på mig mera  Flört

Pelusa
0

Puss på Annanosen, min fd kollega. En hyvens, social och trevlig donna, men ingenting att leka med, speciellt i så'na här sammanhangCool

/Pelusa

Hawknestgrove
0

Jättetoppen!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

Superbra Anna! Gillar folk som tar tag i saker! You go girl!!

marieborg
0

Nu har det hänt igen!!!!!!! Skrikandes

Kom hem vid 18,30 efter att ha varit och handlat mat och då hör jag en katt skrika. Känner genast igen lätet och att det kommer från samma ställe som i september. Går in i lägenheten och har fått meddelande från grannen Mia om katten. Hon och två-tre andra grannar har varit och ringt på men ingen är hemma!! Får höra av grannen som bor över mig att hon hört katten jama sedan 16.

Jag blir så jvla upprörd men lyckas leta upp deras mobilnummer på nätet och ringer. Kvinnan i familjen svarar och jag presenterar mig och säger att deras katt är utestängd. Hon säger att de är hemma om någon minut. Jag frågar hur det kan ske och då säger hon att det är väl en av barnen som glömt släppa in katten på morgonen (om jag uppfattade det rätt). "Barnen" är i övre tonåren!! Jag säger att det är ju inte första gången och att jag inte förstår..hur det kan ske…det är ju ett liv det handlar om och inte en krukväxt..hon säger att hon inte tycker det är kul heller men att det inte hjälper att jag ringer och skäller!!! Förvånad Tyckte inte att jag skällde utan bara var upprörd men hon tog väl åt sig… Jag säger att då är i hemma snart och tar hand om katten och lägger på luren..

Är helt skakis och så jvla upprörd efter samtalet. Jag är enormt konflikträdd och skulle för ett år sedan aldrig våga ringt dem ens och nu när jag gjort det känner jag mig lite stolt och att jag har gjort helt rätt men ändå känner en del av mig sån jvla ångest för att ha sagt ifrån. Går inte att förklara riktigt… Hade lust att gå till dem och prata men klarar inte av det. Jag och Mia (en granne) ska skriva ihop ngt brev till dem och/eller föreningen. vet inte riktigt vad vi ska skriva men vi ska erbjuda oss att passa katten om det behövs.   

ÅÅååå är fortfrande så arg på mig själv för att jag tar åt mig av det hon sa till mig…

Tack för att ni orkat  läsa mitt svammel..skönt att avreagera sig..

JosephineF
0

marieborg, BRA att du ringde! Starkt av dig! Räta på ryggen och var stolt! Stackars, stackars katt.. Skrikandes

Faxlin
0

Du är inte ensam om att vara konflikträdd. Det finns många som är det. Att du trotts din konflikträdsla tog kontakt visar på ett stort mod hos dig som jag beundrar.
Starkt gjort och jag skickar en massa cyberkramar till dig. Du har gjort helt rätt, försök trösta dig med det när du mår dåligt över hennes taskiga försvar.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

solweig
0

jag tycker du var duktig. jag önskar ibland att jag vore lite  mer konflikträdd. men jag skriker o gapar så folk tycker att jag är lite otrevlig. så stå på dig. kram solweig.

Simson
0

Heja Marieborg!! Starkt jobbat!! Att våga visa att man ser hur illa de sköter sin katt är beundransvärt. Att du dessutom "gör våld" mot digsjälv när du är konflikträdd är underbart!! Tack gode gud för dig och din granne Mia!!! Kyss

Vilka dumhuvven till grannar du har som inte ens kan titta efter och hålla reda på sin katt!! Inte mycket besvär att göra det!! Klarar stora människan inte det skall de ha plastblommor istället eller "gosedjur" i plysch! Åk på IKEA istället!

Pelusa
0

Bra gjort, Marieborg! Hoppas missen är inne nu och att "barnen" får sig en uppsträckning. Det kan ju inte vara kul att grannar ringer och påpekar om den stackars missens eländiga tillvaro hos dem.

Vars var Anna tro…….? Gråter

Hawknestgrove
0

Ge dem en fin pik…. leta rätt på en frigolitlåda, som du skär ett ingångshål i. Ställ den sedan utanför och förklara, att katten kan behöva något att gå in i, när det är kallt och uschligt väder ute…..

Alexej
0

Marieborg, du är super!!!Cool

marieborg
0

Tack alla! Nu när några timmar har gått känns det superskönt att ha sagt ifrån! Min terapeut kommer att bli glad över mitt framstegGlad kunde ju inte hålla tyst..tänk om de inte hade tänkt att komma hem på ett bra tag..

I min familj brukar vi inte säga till utan vi håller bara tyst och aldrig att någon höjer rösten. Jag gjorde inte det i samtalet med grannen heller.

#24 Hon hade en kompis över på middag

Sidentass
0

#19 Marieborg..du är beundransvärd helt enkelt!! Se det som en hjälp från katterna mystiska väsen att ha nått det framsteget..samt med hjälp av din inre styrka o känsla!

Du vet..jag förstår vad du menar..jag är så enormt konflikrädd o har svårt att säga nej..tror vi besitter lite samma problematik där..vännen..du kommer att växa av det här:-) O så gott att ni erbjöd er att vara kattvakter..sånna grannar vill jag också ha:-O)

Snitch
0

Nästa gång du behöver skälla ut en djurplågare kan du säga till mig- jag är inte ett dugg konflikträdd och har många gånger ställt folk mot väggen när de bettet sig illa mot djur eller överhuvudtaget! Jag blir så förbannad att jag inte kan hålla mig!!

Strongt jobbat- ska ni inte ta den där stackars kattkraken ifrån dem nån gång??

MariannE11
0

bra gjort gumman!… du är en ängel….tror du blev extra upprörd när det nu hände IGEN…..kram på dej…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kattolin
0

Marieborg!!  Super! Du gjorde helt rätt. Du kan vara stolt över dig själv.

Jag har själv haft panikångest så jag vet hur det är! Konflikträdd har jag också varit men inte längre om det gäller orättvisor. I synnerhet är jag totalt orädd för konflikter när det är djur som far illa!

Sträck på dig! Du är bra!!!

maggan47
0

superbra Marieborg, var väl inte så farligt, eller hur, ska se att det går bättre och bättre, men vilken dålig förklaring, någon av barnen har väl släppt ut, jaha, och om kattten trillat ner då, hade dom märkt det, verkar ju inte som om det är mycket koll på någonting, men vard bra att ni håller koll, verkar behövas kram Maggan47Glad

Hawknestgrove
0

so sagt, ge dem en fin pik. eller grov. Har de lite mer IQ än en badboll så fattar de…..

karins
0

Starkt av dig Marieborg! Du gjorde helt rätt! Varför skyller denna mamma ifrån sig på barnen. Men oftast är det ju sådana föräldrarna är, så blir barnen oxå!

vanessa
0

Stående ovation till dig! Ska bara rulla ut den röda mattan, hmm, hittar ingen. Men det ar starkt gjort av dig. Klappa dig själv på ryggen och njut av applåderna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Highlandertess
0

#19 - Vad bra gjort! Civilkurage!!!