Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1557 ggr
minja
0

AKUT AKUT HJÄLP

jag har tagit in en katt. Den har legat och jamat under ¨våran ballkong i två dygn och den verkar inte vara någon ägodel. Den har inget halsband eller öronmärkning. Den är van vid männiksor för efter lite lock fick jag upp den och kunde bara den i händerna utan problem. JAg Kan inte ha den kvar här. Den är inne toaletten och den har fått mat och vatten den jamar väldigt mycket men verkar inte vara det minsta rädd. SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON. d´Det är en mörk tigrad liten sak. Är en ungkatt eller en liten vuxen. Skall g¨in och kolla könet nu. DETTA ÄR AKUT. Kan kanske ha den över natten om det inte finns någon annan lösning.

Onikan
0

Oj, oj!
 men vart bor du behöver nog alla veta?

minja
0

Det vekar vara en hona. Väldigt liten i kroppen. Äter och dricker.

Vet inte om jag skall låta det stå framme eller om jag skall ta bort det. Hon har lugnat ner sig nu jamar inte så mycket har satt för en tröja för fönstret så det blir mörkt där inne. Hon är inte alls rädd för människor stryker sig mot bennen och låter sig lyftas och kelas med. SNÄLLA NÅGON!!!!

minja
0

Jag bor i göteborg.

minja
0

PM:a mig om ni vill ha mitt nummer.

martdat
0

Ring polisen och  kolla om den är efterlyst och be dem skriva upp att du har ringt om någon senare ringer och saknar den. finns ju katter som har hem oxå, alla är inte hemlösa. vart bor du då?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

minja
0

Jag har ringt göteborgs djurskydds förening nu. Skall ringa polisen också.

Som jag skrev bor jag i göteborg.

Onikan
0

Har du frågar runt bland grannarna? Kanske kan fota henne och sätta upp lappar?

För kattens skull tror jag inte det gör något om den får tillbringa en kortare tid inne på din toalett, men visst är det ingen egentlig lösning.

De flesta katthem har ju fullt, men ring runt alla möjliga du kan hitta i ditt område. Du känner ingen som kan ha katten hemma hos sig tillfälligt, kanske som jourhem åt en kattförening?

Lycka till!!

martdat
0

#6 hehe andra hann före, jag skrev för sakta,,, poppis sight dethär. Cool

minja
0

Nu har jag ringt polisen. Och domhar lagt in det, så vi får hoppas att det löser sig. Jag kommer inte släppa ut henne igen utan hon får vara där hon är till det kommer utt någon lösning. Det verkar som att ingen känner till denna lilla varelse.

Jag skall gå ner och kolla om det finns någon mer där, men jag tror inte hon har några ungar för jag hörde inget pipande när jag tog henne.

Hon är vi under hakan, och på alla fyra bennen men hon har en fläck på bakknät. Hon är väldigt liten och tunn sträv päls, men älskar att kela. Och är inte alls rädd när man spolar kranen efter att man tvättat händerna. Skall försöka ta ett kort på henne.

Usch jag bävar för vad killen kommer säga men han när han ser henne kommer han nog att smälta lika mycket som jag gör.

minja
0

Vad finns det för andra katthem i/runt Göteborg?

Vill ju verkligen inte ringa till fel. Vi har bil, så vi kan köra henne en bit om det skulle behövas. Hon är lung här hemma, ligger och vilar på en fleece tröja, men så fort man kommer in är hon i full gång att jama och dra sig runt benen.

minja
0

Jag har hört mig runt här bland grannarna (skvaller tanterna som vet allt om alla) och dom har inte sett denna katten förut. Tydligen har en granne sett katten i mitten på förra veckan också på samma ställe som när jag tog upp den. Den hade hittat en värmenkäklla då dom håller på att gräva upp och göra något med ledningarna. Så den har fått lite värme av det röret iallafall.

yavannaKementari
0

#10 Ring inte Djurens vänner bara! Annars tror jag de andra katthemmen i Gbg är ok!

Hoppas det löser sig för damen!

minja
0

Djur skyddsföreninga kunde inte ta henne Gråter. Men jag fick andra nummer som jag skall ringa med hon trodde alla hade fullt. Jag skall sicka en bild på henne iallafall, så får vi se.

minja
0

Har ringt runt och kollat men det verkar vara fullt överallt.  Har ringt runt till några som bor i närheten och dom skulle kolla om det fanns några lappar om en bortsprungen katt.

Har ringt till olika vetrinärer och kollat, men inget. Usch hon är så liten. Hon har inte varit på toa ännu, hon ligger bara och vilar på fleectröjan vid elimentet.  Vet någon nummer till kks så man kan ringa dit och kolla?

JosephineF
0

Gå in på www.kks.nu och kika..

minja
0

Jag har kollat med alla tycker jag och ingen kan ta henne Gråter. Jag får höra med killen när han kommer hem om vi inte kan ha henne som stöd katt iallafall.

minja
0

Nu har jag satt ut annons också i GP. Hoppas någon hör av sig men troligtvis blir det inget napp där.

Är det ingen mer som vet vad man kan göra? Eller ännu bättre någon som kan ta henne, jag kallar henne Trollet.

kattassen
0

Jättebra att du annonserat i GP! Här på forumet har alla många katter redan och det blir nog svårt att lyckas hitta en ny ägare här, men du kan få många råd och tips hur du bäst skall ta hand om ditt lilla troll;-).

Bra att du kontaktat KKS, du kan även ringa till Göteborgs Katthjälp och höra dig för. De har nog inga möjligheter att ta in henne till något katthem men om du blir stödhem så kan du få hjälp ekonomiskt med veterinärbesök och kastrering etc. Dessutom läggs hon ut på deras hemsidor och förhoppningsvis kan bli bokad framöver. Det bästa är nog trots allt om du kan behålla henne tillsvidare medan du annonserar överallt. Blocket ex.

Lycka till med Trollet! 

PS Lämna inte den till DJURENS VÄNNER eller Polisen. De två instanserna är inte pålitliga.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

minja
0

Tack för svar! Nej hon kommer ingen annanstans än till någon som kan ge henne ett hem eller ett stöd hem om det skulle krisa sig. Hon är grymt tastig i magen, men som tur är så har jag lite avmasklingstabletter över som jag skall försöka få i henne.

minja
0

Det står bara om djuret väger 2 kilo så skall den ha en halv tablett. Men hon väger inte mycket (har tyvärr ingen våg) hur mycket skall jag ge henne? Det är Axilur jag kommer ge henne.

yavannaKementari
0

#20 Om det inte är en kattunge så väger hon med säkerhet 2 kg. Katter väger oftast mkt mer än vad man tror. En liten ca 10 veckors kattungen som levt ute visade sig väga 1,5 kg tex

Det är mycket bättre att överdosera Axilur än att ge för lite. Det är inte farligt att göra det, det verksamma medlet i Axilur har låg giftighet.

Jag tror snarare hon väger mer än två kg. Du har inget du kan jämföra med? Ett paket socker eller en 2l mjölk?

minja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på henne. Jag gav henne en halva så får vi se om det blir något bättre.

minja
0

En till.

minja
0

Pojkvännen sa blankt nej! Vi kan inte ha henne här. Vad fan skall jag göra nu då? ingen verkar kunna ta henne.

Simson
0

Varför sa han nej? Intresserad att höra.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

essut
0

Undrar jag oxå? Det gäller ju inte för all framtid..

Alexej
0

Annars kanske

http://www.kattslussen.se/

http://hem.passagen.se/djurskyddet.skaraborg/

de ligger lite längre bort men kanske har plats.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

minja
0

Han sa nej för att han tycker att vi har tillräckligt med djur, + att han är rädd att våra djur kan bli sjuka.

Men jag har löst problemet. med att min kära pappa tar henne. Om det inte blir för all framtid så iallafall tills hon får något bra hem.

Hon är helt underbar här hemma, hon spinner och rullar runt på rygg. Tvättar sig gör hon också. Är lite fundersam över att hon bara har bajsat (tre gånger hitills) men inte kissat, om det kan vara något fel?

Men nu har jag börjat med avmaskningen och hoppas på bättre av hullet, för hon är så smal att man känner alla koter i henne Ledsen. Vi har lagt ut efterlysningar på olika kattsidor, men vi kommer kontakta kks imorgon och säga som det är att hon har fått ett hem tillfälligt iallafall.

kattassen
0

Å vilken go pappa du har som hjälper dig!

Men jag tycker, om det går, att du behåller KKS i bakgrunden och att din pappa får vara stödhem till kissen. Då kan ni gå till veterinären omgående och få hjälp med vad som kan behövas. Kissen kanske har öronskabb och annan ohyra. Det kan vara nödvändigt med en omgång Stronghold eller liknande. Kolla det!

Ett veterinärbesök känns viktigt för att utesluta ev. sjukdomar.

Håller tummarna för dig och Trollet!

Simson
0

Minja: Då förstår jag bättre! Vilken pärla till far du har! Hälsa honom!

minja
0

Ja, vi ringer kks i morgon, och sedan ringer vi till vetrinären och bokar tid. Jag är inte orolig för Trollet nu för det känns väldigt bra om pappa kan ta henne.

Men vi får se han är ju inte så van att ha djur, men jag har sagt att vi hjälper honom om han behöver kattvakt eller något annat. Han ställer ju upp för mig till tusen, då han passar vovven så jag kan åka till skolan. Och jag tror att han behöver någon hemma som tar hand om honom och håller lite extra koll.

Är lite orolig nu för jag måste hoppa in i duchen, men Trollet är ju där så jag hoppas det går bra.

stumpan-59
0

på blocket under *efterlyst finns en hankatt på 7 mån som är väldigt lik din hittekatt sprunhit bort i tuve i göteborg

Hawknestgrove
0

Sen, om du behöver, så kan jag skicka dig några Ppiller, så du slipper få panik för kastreringen,PM:A mig om din adress i så fall. om inte något djurhem  har plats för henne. Din pappa är toppen1 Krama honom! Hm… varför skulle dina andra djur bli sjuka? Lite knäpp åsikt från din sambo, måste jag säga…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

minja
0

#32 om du tänkter på denna http://www.blocket.se/vi/13974487.htm?ca=15_s så stämmer inte nosen/läpparna överrens, tyvärr, och jag är rätt säker på att det är en hona jag har här hemma.

#33 Hon är väldigt mager (känner alla kotor i henne), vet någon om dom forttarande löper även om dom är så undernärda? Tänkte eftersom människan får utebliven mens om dom är för undernärda. Och skulle hon börja löpa så är det bara att åka iväg för det måste ju göra iallafall. Men tack så gätte mycket för erbjudandet.

Lite uppdateringar om hur natten har varit. Hon har varit tyst och lugn där inne. Men när killens väckaklocka ringde satte hon igång att jama, så det var bara att gå upp och kolla till henne.

Hon hade spytt en fyra högar (en var på hennes filt) och en hög såg jag mask i, och hon hade råkat sätta sig och bajsa på golvet (vet inte hur allvarligt man skall se på det, då hon har gått på toan alla andra gånger?). Så det var bara att städa upp och lägga en ny handduk till henne vid elimentet (hon tycker det är super mysigt där). Men det positiva är väl att hon hade kissat nu under natten och hon hade gjort det i lådan, och att hon tvättar sig lite grundligare nu.

Skall ringa vetrinären idag och boka en tid för undersökning, men skall jag kontakta kks innan eller går det bra att jag gör det efteråt för dom kan vara lite svåra att få tag i?

Hon sover väldig mycket, när man kommer in och tänder lampan tittar hon upp alldeles nyvaken och får fram ett hest jam. Hoppas hon får stanna hos pappa, men han lät inte omöjlig för han sa att "Jag kommer troligtvis inte lämna ifrån henne, om inte hennes rätte ägare dyker upp", och det lät ju posetivt Kyss. Utan att han ens har sett henne. Jag har tydligen fortfarande sexåringen i mig för jag ringde och började gråta och då löste sig allt Räcka ut tungan.

emjon
0

Vad härligt av dig att du kommit som en räddande ängel för kissen och Trollet är ett gulligt namn. Blir också rörd över din fina kontakt med din pappa som genast ställer upp. Tror att detta kan bli början på något riktigt bra för både Trollet och din pappa.

Efter ett veterinärbesök med vad som behövs så kommer nog allt bli jättebra. Massor av rosor vill jag ge dig för ditt engagemang.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Underbart gjort av både dig och din pappa! Tänk om alla människor hade så mycket hjärta som ni, hur bra världen skulle vara!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

minja
0

Här satt hon när jag hittade henne. Ett av rören var varma så satt där och försökte varma sig.

Hon är gätte lätt att avmaska också, hon tar tabbletten och till och med tuggar på den för hon tror att det är mat.

Vet inte om jag skall ringa till KKS först eller om jag skall ringa vetrinären och beställa en tid i dag för jag går ju änndå i skolan precis brevid kliniken. Men måste jag vänta för att KKS skall ge klar tecken eller går det iallafall?

kattassen
0

#37 Jag tror att du måste kontakta KKS först så du får OK på veterinärbesöket och att de är med på noterna gällande ditt stödhem osv. Avvakta du veterinären lite, jag tror inte att det verkar jätteakut. Avmaskning och bra mat nu är nog a och o.

Jag antar att din pappa inte har andra katter eller? Då är det ju ingen risk för att öronskabb eller så smittar över. Hur ser hon ut i öronen?

minja
0

Jag har bokat en tid hos vetrinären och skall dit vid två.

Hon ser bra ut i både öron och ögon. Har inte hört henne nysa eller på något annat sett henne lida av någont.

Hon äter och driker bra, och tvättar sig efter maten eller toa besöket. Men jag är orolig för om hon får i sig tillräkligt med näring. Hon får Mjau blötmat och en blandning mellan RC och Orijen, man får liksom påminna henne om att det finns torrfoder också och inte bara blötmat. Men torrfoder och vatten står framme hela tiden, men blötmat får hon lite då och då för det kastar hon i sig så hon måste ta det lite lugnt.

modellflickan
0

Vilken söt tjej! Eloge till din goa pappa. :)

JosephineF
0

Vad underbar du och din pappa är minja!! Blir så glad i hjärtat för lilla kissens skull! Håll oss uppdaterade hur det går för henne framöver också! =)

minja
0

Kom hem från vetrinären nu, och hon kunde inte hitta något annat fel på henne föruton att hon är undernärd. Inget öronskabb inget…Skrattande

Och det var en hon… Hatar hundar jag hon också för när vi kom in så stod hunden och ville hälsa på oss när vi kom hem, och hon morrade och fräste.Fundersam

yavannaKementari
0

#42 skönt att hon var ohyre fri! Nu behöver hon bara en massa mat så hon kan äta upp sig.

Men att säga att hon hatar hundar bara för att hon fräste mot den när de träffades första gången tycker jag känns lite orättvist. Hon satt väl i bur också? Klart hon blev rädd och försökte försvara sig!

marieborg
0

Tipsade veterinären dig om något särkilt foder till henne så att hon går upp i vikt?

Vad jag vet så är Hill´s a/d bra för detta se A/d

Lycka till! Snällt av din pappa att ställa upp!

anebit
0

Så glad jag blir att du tagit in henne och att du har så snäll pappa som tar hand om henne.  En ros till Dig och Din Pappa.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

minja
0

Nu är hon hos pappa. Och jag saknar henne redan Gråter.Även om jag vet att hon får mat, kärlek och tak över huvudet önskar jag att hon var här hemma hos mig.

Hon väger bara 2,15 kg, bara skinn och ben rent ut sagt. Hon äter nu Hills kitten + att hon får blötmat flera gånger om dagen fast i små mängder.

Hon orkar inte så mycket utan går och lägger sig efter hon har käkat eller varit på toan. Men pappa ringde nu och berättade att hon var på upptäcksfärd runt lägenheten. Så hon är väldigt nyfiken av sig. Jag tog med lite leksaker till henne och en lektunnel som hon har undersökt noga nu. Skall hälsa på henne imorgon igen och ge henne den sista avmasknings pillret.

Att en sådan liten varelse kan bita tag i ens hjärta så känns både underbart men ändå ledsamt eftersom man någon gång kommer att skiljas åt, men det känns ändå bra att man har fått träffa henne och att man vet hur hon har det.

Men jag har inte gett upp hoppet utan jag är på killen lite då och då, tror det känns lite bättre för honom nu när han vet att hon är frisk. Men man får ta det sakta för är det något man har lärt sig om killar är att det inte gillar förändringar.

minja
0

Denna maten får hon http://www.hillspet.com/zSkin_2/products/product_details_eu.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441760482&FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474395183417&bmUID=1195592735638&bmLocale=sv. Hon är bättre i magen, det luktar inte människospya när hon bajsar iallafall och den är fastare också.

Alexej
0

Jätteskönt att läsa. Vet ju inte hur din pappa har det, men för många äldre betyder kärleken av en katt väldigt mycket. Och sedan får han oftare besök från dig? ;)

minja
0

Jo, det betyder väldig mycket för honom. Han är hemma (när han inte är hos mig och hjälper mig med hunden) och är sjukpansonär (stavas?). Han har behövt ta en hel del tuffa beslut den senaste tiden, genom att vara tvungen att sluta röka (har antingen fått astma eller kol) och sluta dricka, och hans liv har förändrats mycket sedan han inte han jobba, så jag tror att en katt är väldigt bra för honom. Jag har ju erbjudit mej att hon gärna får komma hit om han skall iväg en längre tid och vi hjälper honom så han får hem kattmat och sand.

Han ringde och väkte mig i morse bara för att han skulle berätta om hennes framsteg och att hon har gått på lådan och ätit och drukigt. Han låter glad på rösten och skrattar åt hennes små på hitt. Så jag hoppas att hon får lov att stanna där (och det är ingen omöjlighet), för då kan jag komma och hälsa på och så vet jag att hon har det bra.

Usch! Det är jobbigt när man fäster sig så mycket vid djur även om jag vet att hon har det hon behöver så kan jag inte hålla tårnan tillbaka och tänka på hur hon skulle ha det ute nu och på alla andra katter som kämpar för sina liv. Men det känns helt underbart att ha fått räddat hennes liv och att få lära känna henne, och se henne blomma ut för var dag som går.

Om det blir aktuellt med en omplacering så kommer jag vara väldigt kränsen och vänt tills hon har gått upp i vikt så man ser att ingen är fel på henne. Och verkligen välja bland folk och kräva att man håller kontakten. För både jag och pappa vill att hon isådana fall skall få det perfekta hemmet.

Skall åka till min far idag och ge henne den sista tabletten och ta lite mera kort på henne nu när hon har lite mera yta att vara på än på våran toalett.

emjon
0

Så roligt att höra att allt går så bra med kissen.Det dröjer nog inte länge förrän din pappa har fallit helt och inte kommer kunna släppa henne.

En katt är ett underbart sällskap och det kan bli som härlig terapi för din pappa. Att kissen sen har dig och din sambo som extrastöd gör ju inte saken sämre.

Det blir roligt att se bilder på tösen.

minja
0

Nu har det ringt personer på annonsen. Alla har varit väldigt oseriösa enligt mitt tycket.

Jag kompå en idé nu när jag var inne i duchen, om jag kontaktar göteborgs djurskydd och frågar om dom vill samarbeta med att jag får kort på deras katter, och om någon dyker upp så får dom se kort på olika katter (självklart finns en bild på Trollet med också). Så får dom se om dom känner igen någon. Och om dom känner igen någon från hemmet så är de bara att säga att den katten finns där.

Är det lite överklas i mitt tänkande eller? Men jag blir väldigt uppröd när folk ringer och säger "du har min katt, jag vill ha den". Självklart så frågar jag ut den personen på telefonen som när katten försvann, vilket kön och vilken ålder osv.

Hawknestgrove
0

Bara du INTE KONTAKTAR DJURENS VÄNNER I BÖTEBORG ELLER BORÅS!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

minja
0

Nu har det ju gått ett tag sedan underbara trollet dök upp i vårat liv. Jag hälsar på henne så ofta jag kan och pratar med pappa dagligen för raporter om hennes uttveckling.

Jag var där idag för att ta lite bättre kort på henne då det var en kvinna som trodde att det var hennes katt (svarade på annonser i GP). Tyvärr var det inte samma katt. Men  hon har gått upp i vikt kände jag, självklart behöver hon mycket till men det går åt rätt håll.

Hon är väldigt lugn och sansad liten dam som vet precis vad hon vill ha och när hon vill ha det. Hon är väldigt nyfiken och skall kolla allt men med ett stort självförtroende, hon följer också efter pappa när han går ut ur rummet om hon inte sover vill säga. Hon har även hittat "sina" platser tex bokhyllan ligger hon gärna i så har hon koll och speciellt nu när hon har en gosfilt och ligga på. Hon hoppar gärna upp i soffan och går balans på ryggstödet för att sedan ta ett ordentligt hopp till sängen (han bor i en stor etta). Hon kan lämna blötmaten nu så den kan stå framme utan att hon kastar i sig den. Det känns underbart att det går så bra. Pappa har en stor inglasad ballkong och hon brukar gå ut där och sätta sig för att titta på utsikten, men hon börjar frysa väldigt lätt så hon kommer snabbt in. Sickar med lite nytagan bilder på henne, i dag ville hon bli fotad.

minja
0

En till.

minja
0

En till.

minja
0

Och den sista.

JosephineF
0

Å vad söt hon är!

solweig
0

oh vilken söt kisse.hoppas hon får det bra hos din pappa. hälsa din pappa att han är en ängel som tog hand om henne.

anebit
0

sicken sötnos……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

Vad skönt att höra att det går bra!hon verkar stortrivas hoss din pappa, Skrattande

Sidentass
0

Men ohhh..vilken gosboll!! Förstår här av tråden att hon fått komma till din pappa..vilket glädjer mej mycket…värmer alltid lika mycket när hemlösingar får komma in i värmen!!

minja
0

Nu har jag lite uppdateringar igen.

Det var ett tag sedan jag var och hälsade på lilla trollet nu. Men det var dags för hennes klor att klippas, och jag sa att jag kunde klippa dom eftersom man inte visste hur hon skulle reagera på det.

Så jag kom hem till pappa och lilla Trollet sprang och gömde sig under sängen, vilket hon aldrig har gjort förut, hon har ju varit väldigt social och framåt. Det känndes lite i hjärtat att hon inte kom fram även om man lockade på henne och satt och väntade ut henne. Men till sist la jag upp lite gott i skålen och lockade fram henne. Lugnt och försiktigt så att hon fick komma fram och lugna ner sig lite.

Hon gillade inte alls att man tog tag i henne och höll henne fast, men klorna klipptes lugnt och stilla och sedan satt jag och kelade lite med henne så att hon inte skulle fly med en gång.

Men hon ÄR en enmanskatt precis vad jag har sagt från början, och hon har öppnat sig totalt för pappa.

Jag tror att hon är gätte rädd att man skall ta henne därifrån, för om är inte rädd för människor men vill änndå hålla sig undan.

Så nu har Trollet fått ett nytt namn och hon heter Lilla Bus och hon har ett eget hem som hon inte kommer att lämna. Så med det vill jag säga att pappa har färst sig så mycket att hon kommer få stanna. Jag är så överlycklig att hon har fått ett säkert hem och att hon håller koll på pappa. Hon blir så glad när han kommer hem till henne om han har varit bort att hon vallar in honom till vardagsrummet och lugnar inte ner sig förrän han sätter sig ner och då skall han kela med henne. Det är hon som styr och ställer där hemma och pappa gör allt han kan för att han skall vara henne till behag, för hon är en riktig prinsesa.

JosephineF
0

HURRA!!! Vad underbart!!!!

Jenna-Gun
0

Ja din pappa behöver Trollet och hon din pappa.

Så de har funnit kärleken.

En trofast vän som inte sviker.

Kr5am Jenna

Alexej
0

Underbart. Så många äldre ensamma människor skulle må så mycket bättre med en katt om de skulle få lite hjälp.

minja
0

Jo, dom vet precis vad dom har varandra. På morgonen väcker inte Lilla Bus honom, men skulle han röra på sig i sängen så tar hon det som en signal att han har vaknat och sätter igång och skriker efter sin frukost.

Och om pappa varit borta för länge (han var med mig till vetrinären med hunden och det en 6-7 timmar). Så sa han ja du nu har jag ne där hemma som inte kommer förlåta mig ikväll iallafall. Så det är ju skönt att han redan vet vem som bestämmer där hemma Räcka ut tungan.

Men tror ni att det kommer bli bättre med att hon springer och gömmer sig med tiden eller?

För hon gör så även om andra personer kommer hem till honom (kan nästan förstå om det brar var jag hon gömde sig för, eftersom det är jag som har tagit henne till vetrinären och det var jag som har flyttat på henne). Men jag skall försöka komme dit upp så mycket som möjligt, så hon får vänja sig.

Och jag tänkte lite testa med mina katter lite längre fram. Jag är nästan hundra på att mina katter inte kommer ha några problem med att träffa andra katter, men vet ej hur hon regerar. Men jag undrar vilken lägenhet jag skall vara i. Men jag tycker det är rätt bra att dom får träffas eftersom vi kommer ju ha Lilla Bus här hemma om pappa åker bort.

martdat
0

Hon trivs nog så bra att hon gömmer sig för att ingen skall ta henne därifrån! min teori!

Alexej
0

Det tror jag också. Varje människa som kommer är en hot att den ta katten med sig. Jag skulle också gömmer mig. lilla Bus måste först få den säkerhet att hon få stanna där, det går inte så snabbt. Speciellt när katten redan har gjort dåliga erfarenheter.

Den här katthistorien låter så underbart! Härligt!

kattassen
0

Våra katter är inte jättesociala när det kommer gäster. I synnerhet Rasmus går gärna undan. Många undrar var alla våra katter är när de kommer på besök och ofta får vi faktiskt gå och hämta dem en och en för att visa att de finns;-)

Jag tror att det lilla  Trollet är lite orolig att bli hämtad iväg igen och det bevisar ju bara att hon trivs där hon är med din pappa!Glad

Miija
0

Det slutade som jag trodde och hoppades på! Kyss

emjon
0

Roligt att det blev precis som jag också trodde för katter är ett underbart sällskap.

De flesta av våra katter gömmer sig också när det kommer folk till oss. Vi låter de vara ifred och så småningom kommer de fram när de får bestämma själva.

Det är bara att ge kissen tid tills hon känner sig riktigt trygg.

maggan47
0

gömmer sig tror jag också beror på, en ängslig undran, ska jag flytta igen, mina två fd hemlösingar, har tills nyligen gömt sig vid besök, och dom har ändå bott här i flera år, och även nu, kan dom hålla sig undan, om många kommer, så ta det lugnt, härligt att din pappa och lilla kissen nu har varandra kram Maggan47

Simson
0

Min Simson gömde sig alltid när min syster kom på besök. Tror han trodde att det skulle till veten. Hon hjälpte mig alltid att åka till veten med han.

Mina katter gömmer sig beroende på om de som kommer på besök är högljudda och stökiga eller lugna och tysta.

JosephineF
0

Simson: Så du menar att jag och Jenny var stökiga?? Förvånad Tyckte vi var synnerligen lugna och snälla.. Tvångsgos har väl ingen katt dött av?? Oskyldig

Jenna-Gun
0

Mina är inte heller så

intresserade av främmande.

Min syster var här i somras

och ville se dem, men tji fick hon.

Hon retades med mej att jag inte

hade några kissar alls :)

Men de dök upp en stund efter

hon åkt.

Jenna

Simson
0

Jossan: Inte alls…ni var nya…Skrattande …och beökte under deras sovtid… Räcka ut tungan